יום ראשון, 09.06.2024 שעה 04:37
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

למה י-ם ויתרה על מאבק הצעות בין מכבי לחיפה?

האדומים מהבירה מכרו את קאסה בפי שניים מסעיף היציאה שהיה לו לחו"ל, אבל הסכום היה יכול להיות גבוה יותר. על ההחלטה, המסר לכישרונות והאקזיט הבא

|
ליאור קאסה ויעקב שחר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)
ליאור קאסה ויעקב שחר (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

ההעברה של ליאור קאסה מהפועל ירושלים למכבי חיפה נכנסת לרשימה מכובדת של אחד המעברים היקרים ביותר בין קבוצות ליגת העל, אבל איך זה נראה מהצד של האדומים מהבירה? מה עומד מאחורי הסכום 1.1 מיליון אירו ולמה הנהלת המועדון החליטה לוותר על סוג של מכירה פומבית בהשתתפות שתי הקבוצות הגדולות בליגת העל? וחוץ מזה, איך המנגנון, כפי שמגדירים זאת בהפועל ירושלים, עובד וימשיך לעבוד על מנת להפוך את הפועל ירושלים לא רק לקבוצת ליגת העל לגיטימית עם שאיפות משלה, אלא גם למחלקת נוער מהמובילות ביותר בכדורגל הישראלי.

בזמן ששתי הקבוצות הכי עשירות בליגה שמות עין על שחקן בקבוצה שלך, אתה יכול לחכך את הידיים ולתכנן את המהלך הגדול הבא שלך - ככה בערך יחשבו 90% מבעלי קבוצות בכדורגל בישראל, אך בהפועל ירושלים החשיבה היא אחרת. היא ערכית, אתית, תמיד עמוקה יותר, אולי הגונה מידי, אבל בסופו של דבר כפי שעולה מהנתונים החדשים לגבי מכירת ליאור קאסה למכבי חיפה, היא גם חכמה וממוקסמת מבחינה כספית.

קאסה אמור היה לסיים חוזה בהפועל ירושלים בתום העונה. לשחקן - ואת זה לא כולם יודעים - היה בחוזה סעיף יציאה לחו"ל בגובה 550 אלף אירו, ועם הנתון הזה המועדון הגיע למו"מ וקבע תג מחיר כפול מזה שנקבע בסעיף השחרור של השחקן. מבחינת האדומים מהבירה, זה מיקסום אדיר לשחקן ששיחק 400 דקות בלבד בליגת העל. אם משווים את זה להתנהלות של משה חוגג כשהייתה אפשרות למכור את אביאל זרגרי למכבי תל אביב או למכבי חיפה, רואים את ההבדלים בסטנדרט ואת התוצאות בסופו של דבר. זרגרי לא נמכר בזמן ואת הסוף כולם יודעים.

תג המחיר הכפיל את עצמו. קאסה (עמרי שטיין)תג המחיר הכפיל את עצמו. קאסה (עמרי שטיין)

אלמנט נוסף ששמים עליו דגש בהפועל ירושלים הוא להראות לכל שחקן שרוצה לחלום בגדול שהוא יכול להתפתח ואף אחד לא ימנע ממנו להתקדם. לכן מחלקת הנוער שהוקמה רק לפני שש שנים הצליחה להוציא את אחמד סלמן, גוני נאור וליאור קאסה בעסקאות גבוהות מאוד מבחינה כספית למקומות שבהם הם יכולים להרוויח יותר כסף, להתפחת ולהגיע למקומות גבוהים בקריירה שלהם, כשמנגד הפועל ירושלים מבטיחה לעצמה הכנסות מתוצר ביתי. חלום של כל בעל בית בכדורגל הישראלי.

אי אפשר להתעלם גם משאלת המחיר. מדוע לדוגמא שי אהרון לא לקח את המאבק בין מכבי חיפה למכבי תל אביב והגיע לסכומים הרבה יותר גבוהים במכירת השחקן כשהוא יכול להשתמש במאבקי האגו בין המועדנים למעין מכירה פומבית ולהכניס לקופת המועדון עוד כמה אלפי אירו? ההסבר הוא פשוט מבחינת הפועל ירושלים: אין מקום לחזירות במקרה הזה אחרי שתג המחיר שנקבע עבור מכירתו של השחקן הוא כפול מסעיף השחרור שלו לחו"ל. "זה חלק מהייחודיות שלנו כמועדון", מסבירים בירושלים את המהלך, "השם שלנו ומערכות היחסים מול כל הקבוצות חשובים לנו".

העדיף לשמור על השם של הפועל ירושלים מאשר להכניס יותר כסף. שי אהרון עם גל אלברמן (אורן בן חקון)העדיף לשמור על השם של הפועל ירושלים מאשר להכניס יותר כסף. שי אהרון עם גל אלברמן (אורן בן חקון)

ההתנהלות הזו מראה על הגינות, אבל גם משדרת לשחקנים הבאים שיחתמו על חוזה עם שי אהרון שיש על מי לסמוך, בסוף הפועל ירושלים גם בנתה פה את השם שלה.

מלבד זה מדברים על הגינות, יושרה ורצון לנהל את מכירת השחקן מבלי להתערב בהחלטה שלו או לכבול אותו לאחת הקבוצות כי להפועל ירושלים זה יהיה יותר משתלם. כלומר, לא לאפשר לאף קבוצה לפתות את הירושלמים בעוד כסף ובכך אולי להחליט עבור ליאור קאסה  איפה נכון לו יותר לשחק בשנים הקרובות.

היחסים עם מכבי תל אביב לא נפגעו בשל הההחלטה של קאסה לעבור לשחק בחיפה, כך בטוחים בהפועל ירושלים. מערכת היחסים האישית בין אנשי המועדון איתנה, אלה יחסים שבהם שתי הקבוצות מרוויחות: האחת מצליחה לקבל את השחקנים האיכותיים לשורותיה, השנייה מקבלת אותם בחזרה אחרי שנה טובים יותר כשהערך שלהם עולה – רווח של שני הצדדים (מקרה רוי רביבו קלאסי).

בירושלים בטוחים שמערכת היחסים עם מכבי ת"א לא נפגעה. רוי רביבו במדי האדומים מהבירה (אורן בן חקון)בירושלים בטוחים שמערכת היחסים עם מכבי ת"א לא נפגעה. רוי רביבו במדי האדומים מהבירה (אורן בן חקון)

בירושלים יודעים שמכבי לא תמקום בהם על כך שקאסה הלך למכבי חיפה. "בסוף זו הייתה החלטה של השחקן", אומרים בירושלים. הדגש הוא שהפועל ירושלים בחרה לא להפוך את המכירה של ליאור קאסה לשוק פתוח ולנצל את האירוע, המחשבה היא שבעתיד כולם יידעו שהכל "נקי" בירושלים, הכל על השולחן, היחסים עם הקבוצות העשירות בליגה חשובים ובירושלים בטוחים שההתנהלות הייחודית שלהם רק תועיל להם בעתיד.

ואחרי מכירת קאסה, האקזיט הבא יהיה כארם זועבי או אולי איינאו פרדה. זה בהחלט אפשרי ובהפועל ירושלים מספרים על נוסחא שנבנתה בקפידה לפני שש שנים, אז הוקמה מחלקת הנוער שמצליחה להפוך לבית עבור המון שחקנים ירושלמים שחולמים ביום מן הימים להפוך לשחקנים בצמרת ליגת העל.

ההתפתחות של המחלקה מדהימה, עם אנשים נהדרים ואופרציה אנושית מהמעלה הראשונה. המנגנון עובד בשיטה הבאה: הקמת מחלקת נוער, השקעה במאמנים, תשתיות, אנשי מקצוע מהטובים ביותר שיש, פיתוח שחקנים, מדיניות של שיתוף שחקנים מגיל צעיר בקבוצה הבוגרת (קרדיט על כך לשי אהרון, זיו אריה וליאור זדה), מכירה של השחקן שחולם להגיע לפסגות הגבוהות בכדורגל והכנסות ממכירות שחקנים חוזרות כהשקעה במחלקת הנוער. ככה זה עובד.

הבא בתור? כארם זועבי (איציק בלניצקי)הבא בתור? כארם זועבי (איציק בלניצקי)

ולכן, אחרי אחמד סלמן, גוני נאור וליאור קאסה, גם נועם מלמוד, כארם זועבי ואיינאו פרדה מסומנים כמי שבעתיד יכולנו לעשות את קפיצת המדרגה המקצועית שלהם כשיימכרו כאקזיט והפועל ירושלים תקצור עוד כמה מיליונים.

חשוב להזכיר שזה כמעט בלתי אפשרי מבחינת הפועל ירושלים להשאיר את כארם זועבי, ליאור קאסה ואיינאו פרדה בימים בהם שחקנים יכולים לעבור לכל קבוצה בגילאי 15-16. אבל זה הסוד של הפועל ירושלים, שם מבטיחים להם התפתחות מעשית, אמיתית, לקבל דקות בליגת העל והבטחה שהם יימכרו, ולכן מוסיפים לחוזים שלהם סעיף יציאה לחו"ל – להראות שאף אחד לא ימנע מהם להתפתח. השחקנים יודעים שיגיע היום שאף אחד לא יעצור אותם מלהתקדם, וקאסה וגוניר נאור זו הדוגמא עבור כל שחקן צעיר בגילאי 14-15 במחלקת הנוער של הפועל ירושלים.

זה מנגנון משומן ועיקר הכסף ממכירות שחקנים חוזר כהשקעה בתשתיות בכדי לייצר נכסים (שחקנים) נוספים שיתעצמו בהפועל ירושלים. הכסף לא הולך למשכורות מנופחות, אלא להשקעה מחודשת במועדון ובמחלקת הנוער בכדי לטפח עוד ועוד שחקנים כמו קאסה.

נותן דקות לצעירים. אריה (אורן בן חקון)נותן דקות לצעירים. אריה (אורן בן חקון)

הבחירה שלו במכבי חיפה הייתה שלו בלבד, הפועל ירושלים בחרה מראש לא להתערב, לא לכבול אותו או לסנדל אותו עם קבוצה שתהיה לה אפשרות להגיש הצעה גבוהה יותר. זו הפועל ירושלים, זו הייחודיות של המועדון עם ועד מנהל אחראי ויעיל, ניהול שפוי של אורי שרצקי ושי אהרון, ועם אורי אלון שתומך ונותן את הגב ורשת הביטחון לנהל מועדון בדרך הזו.

"יש כאלה שיצקצקו, יגחכו ויגידו שאנחנו יפי נפש, זה לא מפריע לנו, אנחנו נמשיך תמיד להתנהל על פי הקודים שקבענו לעצמנו לפני שנים", מבהירים בהפועל ירושלים ומדגישים: "זו המדיניות של המועדון, השם שלו והמקצוענות מעל הכל, אין שום דבר שישנה אז זה". 

הדברים האלה שעליהם מדברים בירושלים מתורגמים הלכה למעשה בהתנהלות המכירה של קאסה עליו רבו שתי הקבוצות הכי בכירות בליגת העל. "שמנו תג מחיר והיינו הגונים מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה, את הבחירה הסופית השארנו לליאור קאסה, בסוף זו הקריירה שלו ואנחנו מאחלים לו בהצלחה".

שרי נפרד: חיפה תהיה אלופה גם בלעדיי
אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */