עבדולאי סק חגג אתמול (שלישי) הופעה חלומית במדי סנגל באליפות אפריקה. בלם מכבי חיפה פתח לראשונה בהרכב נבחרתו, כבש את השער הראשון ב-0:2 על גיניאה וזכה בתואר מצטיין המשחק. סנגל, האלופה המכהנת, סיימה את שלב הבתים עם מאזן מושלם וכמובן תהיה בשמינית הגמר.
סק זכה לא רק בפרס אישי, אלא גם מפרגון יוצא דופן מחבריו לנבחרת. במסיבת העיתונאים, מיד לאחר המשחק, הגיעו איתו יתר השחקנים, שרו ורקדו איתו על הבמה. "אני מודה לאלוהים על השער והניצחון", אמר סק בסיום. "מודה גם לחבריי לקבוצה, כולם תרמו לזה".
3 צפייה בגלריה
סק
סק
משחק שיתייק בזיכרון. סק
(צילום: Photo by Issouf SANOGO / AFP)
החגיגות רגע לפני מסיבת העיתונאים
סק הוסיף: "כבשתי את השער הראשון שלי באליפות אפריקה, ואני גם שמח שנבחרתי לאיש המשחק. ידענו שהדברים לא יהיו קלים. אמנם ניצחנו את כל המשחקים שלנו בשלב הראשון, אבל נותרו עוד ארבעה משחקים עד לתואר. אנחנו חייבים להיות עם רגליים על הקרקע ולהמשיך לעבוד".
הבלם, לו זה שער שני במדים הלאומיים, סיכם: "אני תמיד סבלני, גם כשאני לא משחק. לא שותפתי באליפות הקודמת בקמרון. הייתי סבלני ובטחתי במאמן ובחבריי לקבוצה. תמכתי בקבוצה והמשכתי לעבוד קשה".
3 צפייה בגלריה
סק
סק
סק נוגח פנימה את השער הראשון מול גיניאה
(צילום: Issouf SANOGO / AFP)

מאוריטניה הדהימה את אפריקה

עם כל הכבוד לניצחון של סנגל, את מירב הכותרות אתמול באליפות אפריקה תפסה ההדחה הסנסציונית של אלג'יריה. בדיוק כמו גאנה, גם האלופה מ-2019 מודחת כבר בשלב הבתים בפעם השנייה ברציפות, עם שתי נקודות בלבד ואחרי הפסד 1:0 למאוריטניה, מהמקום ה-105 בדירוג פיפ"א.
מחוחמד דלאיי הכריע בדקה ה-37, ומאוריטניה, שהשיגה ניצחון ראשון אי פעם במסגרת האליפות, סיימה במקום השלישי עם שלוש נקודות ומאזן שערים 1- ועלתה לשמינית הגמר, שם תפגוש את קייפ ורדה שסיימה ראשונה בבית 2.
3 צפייה בגלריה
החגיגה של שחקני מאוריטניה
החגיגה של שחקני מאוריטניה
החגיגה של שחקני מאוריטניה
(צילום: REUTERS/Luc Gnago)
"זה ניצחון יוצא דופן", הודה מאמן מאוריטניה, אמיר אבדו. "האמנו מהרגע הראשון. לשחקנים היה משחק היסטורי. אמרתי להם היום שהם יכולים לכתוב את השמות שלהם בספרי ההיסטוריה של הכדורגל המאוריטני, וזה מה שקרה".