שגיב יחזקאל לא מתכוון לוותר לאנטליהספור. מגן נבחרת ישראל שלח אתמול (שני) מכתב התראה חריף למועדון הטורקי, באמצעות פרקליטו עו"ד רועי רוזן, ובו דרישה לפיצוי כספי ובעיקר לשחרור מיידי מהמועדון. לדברי יחזקאל, במידה והשחרור לא יגיע בימים הקרובים - תתבצע אף פנייה לפיפ"א בנושא.
פחות משבועיים חלפו מאז החוויה הקשה שעברה על יחזקאל. המעצר המתוקשר של יחזקאל בטורקיה, בעקבות המחווה המרגשת שלו לחטופים בעזה אחרי שער שכבש במשחק, הוביל לתקרית מדינית וגרמה כמובן לחרדה בקרב בני משפחתו שחששו משליחתו לכלא לתקופה ארוכה.
3 צפייה בגלריה
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
שחקן אנטליהספור שגיב יחזקאל עם מחוה לחטופים
מכתב חריף. יחזקאל
(צילום: האתר הרשמי של אנטליהספור)
כעת יחזקאל דורש פיצוי על האירועים האחרונים. בשל כך, הדרישות העיקריות של השחקן שעולות מהמכתב: שחרורו לאלתר מהמועדון בטענה להפרת חוזה, כפי שהצהיר על כך נשיא אנטליהספור לאחר המקרה, ודרישה לתשלום שכרו שלא שולם לו בשלושת החודשים האחרונים. לטענת יחזקאל, הוא השחקן היחידי בקבוצה לו חייבים כספים - מהלך שלבדו מהווה סיבה לסיום החוזה על-פי תקנון פיפ"א. כמו כן, יחזקאל דורש לעמוד בתשלום מלוא חוזהו המסתיים ב-2026 ולקבל פיצוי על הנזקים התדמיתיים שנגרמו לו על-ידי אנטליהספור.
יחזקאל, שחתם על חוזה לשלוש עונות באנטליהספור רק לפני ארבעה חודשים - בשכר של 450 אלף אירו לעונה - טוען במכתבו כי המועדון החליט באופן חד-צדדי וללא כל סיבה מוצדקת לסיים את היחסים ביניהם בצורה פוגענית ואכזרית במיוחד. אחת הטענות של יחזקאל היא כי המועדון אפילו גרם להסתה מסוכנת נגדו שהעמידה את חייו בסכנה מיידית, אחרי מטעם הקבוצה כלל לא שוחחו איתו בעניין ומיהרו לפרסם הודעה פומבית על סיום דרכו. כל זאת בזמן שלא עמד לדין משמעתי פנימי.
3 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
שגיב יחזקאל נוחת בנתב"ג
יחזקאל מתקבל בתשואות בנתב"ג, מיד לאחר חזרתו מטורקיה
(צילום: יריב כץ)
עוד טוען השחקן כי המחווה שביצע פורשה בצורה לא נכונה על ידי המועדון והרשויות בטורקיה, וזה מה שהוביל להחלטה לסיים לאלתר את החוזה. לראיה מצוין במכתב כי בתחילה העלו באתר הרשמי של אנטליהספור את המחווה של יחזקאל ורק בשל לחץ האוהדים שינו את הגישה כלפיו.
יחזקאל הוסיף כי התנהלותו הפזיזה והלא אחראית של המועדון, שכונתה אף "מבישה", הובילה להסתה כלפיו ומעצר. עוד נטען כי מי שהסית נגד השחקן, בין היתר, היו גם ההתאחדות וההמשלה הטורקית - פעולות שהמשמעות שלהן מבחינתו היוותה ניסיון שלא בתום לב לגרום לו לעזוב.
3 צפייה בגלריה
שגיב יחזקאל
שגיב יחזקאל
טענות קשות נגד אנטליהספור. יחזקאל
(צילום: Ahmad Mora/DeFodi Images via Getty Images)
כזכור, לפני פחות משבועיים יחזקאל כבש שער מול טרבזונספור, ולאחריו סימן חצי לב למצלמה כאשר על התחבושת שעל ידו נכתב "100 ימים". קבוצתו העלתה את החגיגה המיוחדת לרשתות החברתיות, אך לאחר כמה דקות מחקה את הפוסטים עקב הכעס שעוררו בציבור. שעה קלה אחרי שהסתיים המשחק, אנטליהספור הודיעה כי היא משעה את הישראלי. "יחזקאל פגע בערכים הלאומיים של טורקיה", נכתב בהודעת המועדון.
זמן קצר לאחר מכן הודיע שר המשפטים הטורקי על פתיחת חקירה נגד יחזקאל בגין "הסתה פומבית לשנאה ולעוינות". יחזקאל נעצר ונחקר במשך 10 שעות. הוא אמר לשוטרים: "אני רוצה שהמלחמה תסתיים, לכן ביצעתי את המחווה. אני לא בעד מלחמה ולא מתעסק בפוליטיקה". למחרת שוחרר יחזקאל ממעצר על-ידי שופטת באנטליה, אבל חתם על מסמך שמחייב אותו להגיע לטורקיה אם יוחלט לחדש את ההליך בעניינו.