"בעקבות התוצאות של המחזור האחרון, אם אנחנו מנצחים את הפועל ת"א, חוזרים בגדול למירוץ על הפלייאוף העליון ואם מפסידים כנראה שלא יהיה לנו סיכוי, חייבים לנצח", זה היה המסר שמאמן בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס טיפטף לשחקניו באסיפות המסכמות של הקבוצה לקראת המשחק בבלומפילד. כעת, אחרי הניצחון (שני) הראשון מזה ארבע שנים של הצהובים-שחורים על האדומים ביפו (0:1), הקבוצה שלו רחוקה רק שלוש נקודות מהמקום השישי.
חוסר היציבות של בית"ר בא לידי ביטוי גם אמש בין מחצית ראשונה חד צדדית לטובתה למחצית שנייה בשליטה מוחלטת של הפועל ת"א, שדווקא בה היא כבשה את שער הניצחון. "אבוקסיס הכין את הקבוצה מצוין", אמרו במועדון. "במחצית הראשונה היינו שווים שניים או שלושה שערים ואז הוא עשה שני חילופים שבכלל שינו את הקבוצה, כשדור מיכה נכנס ובישל למחליף אחר, פרד פריידיי. אנחנו חזק בפלייאוף העליון שאם לא נגיע אליו, זה יהיה כישלון אחד גדול".
1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א - בית"ר ירושלים
הפועל ת"א - בית"ר ירושלים
הפלייאוף העליון נראה בהישג יד. שחקני בית"ר ירושלים חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
אבוקסיס שוחח רבות במהלך הימים האחרונים עם עדי יונה על מנת שייקח את המושכות בהיעדרו של ירדן שועה, שלא שיחק בשל צבירת כרטיסים צהובים, ובסופו של דבר יונה הציג משחק טוב. בבית"ר רוצים להתחזק בבלם זר ושני שחקנים נוספים לחלק הקדמי, אחד מהם הוא יעקב בריהון, שבינתיים קבוצתו מ.ס אשדוד לא משחררת אותו, ושחקן התקפי נוסף. מי שלא היה חלק מהסגל הוא טרזיי תומא. למרות שרק לפני מספר שבועות האריכו את חוזהו בשנה, המטרה להיפטר ממנו ולנסות להשאילו, אולם בשלב הזה הוא לא מוכן לעזוב כשבין היתר אשדוד מעוניינת בו.
"זה ניצחון חשוב מכל הבחינות", אמר אבוקסיס. "אחרי ההפסד לריינה, במשחק יוקרתי כזה - בחוץ. חזרנו למאבק על הפלייאוף העליון, עכשיו אנחנו צריכים לייצר רצף כדי להגיע לשם ולהיות יותר יציבים. אם היינו חכמים היינו כובשים את השני כשכל השחקנים שלהם היו למעלה. דווקא במחצית הטובה שלנו לא כבשנו. במחצית השנייה, כשהפועל היו הרבה יותר טובים הם ספגו".
מחזיקת גביע המדינה תצא בשבת למשחק חוץ בסיבוב ח' מול הפועל באר-שבע בטרנר. ירדן שועה ישוב להרכב, ולצדו יפתח גם פריידיי. "אם אתה רוצה לזכות בגביע אתה צריך לעבור קבוצות קשות, בהתחלה או בסוף. נכון לעכשיו, הפועל באר-שבע היא הכי חזקה ונמצאת בכושר הכי טוב".