מינהלת הליגה ומכבי ת"א כיבדו הערב (שני) את ליאור ליובין ז"ל, וערכו לפני המשחק מול עירוני קריית אתא דקת דומייה לזכרו. כדורסלן העבר והמאמן הובא בשעות הצהריים למנוחות בבית העלמין בקדמת צבי. עשרות ליוו אותו בדרכו האחרונה.
ליובין הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, כשהוא בן 46 בלבד. הוא החל את העונה כמאמן הפועל באר-שבע/דימונה - אותה הוביל בעונה שעברה לרבע גמר הפלייאוף ולזכייה בליגה הבלקנית - אך עזב בתחילת העונה.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א עירוני קריית אתא
מכבי ת"א עירוני קריית אתא
קטש וספסל מכבי ת"א
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
דקת הדומייה בהיכל לזכרו של ליובין
דקת הדומייה בהיכל לזכרו של ליובין
דקת הדומייה בהיכל לזכרו של ליובין
(צילום: דנה קופל)
3 צפייה בגלריה
הלוויית ליאור ליובין ז"ל
הלוויית ליאור ליובין ז"ל
שפר וקטש בהלווייתו של ליובין ז"ל
(צילום: נחום סגל)
מאמן מכבי ת"א וחברו הקרוב של ליובין, עודד קטש, ספד לליובין במהלך ההלוויה: "לא הכנתי דברים כתובים, כי לא האמנתי שאוכל לעמוד בזה. אני רוצה להודות לכולם שהם הגיעו, זה מה שליאור היה רוצה להגיד. דבר לא מובן מאליו בשבילו. זו זכות גדולה, ולכן אתחיל מהדברים החשובים ביותר. אני רוצה להגיד תודה על הזכות, תודה ליאור על הזכות הגדולה שהייתה לי והמתנה האדירה שקיבלתי מההיכרות שלנו. כל מי שנמצא כאן חולק את אותה הרגשה".
"כשהמצב קשה אני עוצם עיניים וחושב מה ליאור היה עושה", המשיך קטש. "זה יכול להיות במגרש, או באימונים או בסיטואציות מורכבות. ההיכרות עם ליאור גרמה לי להסתכל על החיים מזווית של חוכמה. היו לנו הרבה שיחות על אלוהים, הוא היה צדיק גדול. בקורונה זכיתי להיות איתו ביוון, באתונה. הוא תמיד אמר לי 'אולי אתה לא מאמין, אבל אתה צדיק גדול'. זו המחמאה הכי גדולה שיכולתי לקבל מאדם כזה".
עולם הכדורסל נפרד מליאור ליובין
(צילום: באדיבות ONE)

כיכב בכל הקבוצות הגדולות בארץ

ליובין, שלבש את מדי נבחרת ישראל, שיחק בארץ במכבי ר"ג, מכבי והפועל ת"א. הוא החל את דרכו במחלקת הנוער של מכבי ר"ג ובנבחרת של תיכון בליך, במדיה פרץ לתודעה של הכדורסל הישראלי כשזכה בתואר השחקן המצטיין של הטורניר. במדי ר"ג גם רשם את הבכורה שלו בקבוצה בוגרת, איתה העפיל עד לחצי גמר הפלייאוף וחצי גמר גביע המדינה.
לאחר שמיעט לקבל דקות במכבי ת"א, עבר בסיום עונת 2002/3 להפועל ת"א, איתה העפיל לגמר הפלייאוף. בהמשך לבש את מדי אוזמבוש מאריופול האוקראינית, אפולון פטרס היוונית וצסק"א סופיה הבולגרית, ממנה שוחרר בשל פריצת דיסק לפני שתלה את הנעליים ופרש ממשחק פעיל בגיל 29 בעקבות פציעה בגב.
בנוסף, הוא שיחק בנבחרת ישראל בין השנים 2001 ל-2005 וסייע לה להעפיל לאליפיות אירופה ב-2001, 2005 ו-2007 (בשתי האליפויות האחרונות לא נטל חלק). בשנת 2003, הייתה הנבחרת זקוקה לניצחון בהפרש של 23 נקודות על נבחרת רומניה על מנת להעפיל לאליפות אירופה. ליובין, באחד המשחקים הגדולים בקריירה שלו, הוביל את הנבחרת לניצחון בהפרש של 28 נקודות, שהבטיח את העלייה.