חלפו 40 שנה מאז הציגה מוטורולה את הטלפון הסלולרי המסחרי הראשון בעולם, כך שאפשר לומר שיותר ממחצית מהאוכלוסייה בישראל "כבר נולדה עם הסמארטפון ביד".
סקרים שונים מעידים, שכ-90% מהצרכנים בישראל משתמשים בסמארטפון כ-7.4 שעות ביום. הסמארטפון משמש לעבודה, לימודים, משחק, ניווט, שמיעת מוזיקה וקניות און ליין, הוא משמש להזמנת חופשה באמצעות בוקינג או Airbnb, ובתחום הנדל"ן הוא משמש לאיסוף מידע ועריכת מחקר רציני על הפרויקט והסביבה לפני הפגישה במשרד המכירות, שבו נסגרת העסקה בפועל, ושוק הנדל"ן מתחיל להיערך לדור החדש של רוכשי הדירות.
3 צפייה בגלריה
מערכת bmby dreams בפרויקט פיבקו בת ים
מערכת bmby dreams בפרויקט פיבקו בת ים
מערכת bmby dreams בפרויקט פיבקו בת ים
(צילום: יח"צ)

יזם ההייטק מארק זאבי, יו"ר ומייסד בית התוכנה BMBY, מציין, כי יזמי הנדל"ן לא יוכלו להמשיך עוד שנים רבות בשיטת המכירה המסורתית המתנהלת ברובה במשרד המכירות. BMBY (ספקית של תוכנות CRM לחברות נדל"ן ומתווכים ישראלים) אוספת ומנתחת את הפניות שמגיעות למשרדי המכירות בכל רחבי הארץ. על-פי נתוני החברה, 56% מרוכשי הדירות כיום הם בני פחות מ-45. 28% הם בני פחות מ-34, מדובר בקהלים שהרגלי הצריכה שלהם שונים לחלוטין. הם צורכים את המידע שלהם מהסמארטפון ומהרשתות החברתיות (לפי נתוני החברה, 70% מרוכשי הדירות מחפשים מידע על הפרויקט באמצעות הסמארטפון), הם מעדיפים להימנע משיחות טלפון לקבלת פרטים או מפגישות פנים אל פנים, וקרוב לוודאי שיגיעו למשרד המכירות רק אחרי שיש בידם כל המידע על הפרויקט. לכן חברות בנייה שלא יספקו מידע שקוף וזמין בהיקף הנדרש, ימכרו פחות דירות, כי הרוכשים של היום לא יתאמצו להתקשר או להגיע פיזית למשרד המכירות רק לשם קבלת מידע.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מיכה בריקמן)

זאבי מעריך, כי שוק הנדל"ן והשינוי בהרגלי הצריכה של רוכשי הדירות כיום מעמידים אותנו צעד אחד לפני ביצוע עסקאות מלאות לרכישת דירות מהסמארטפון. כבר לפני שלוש שנים זאבי זיהה את המגמה והחל בפיתוח של מערכת DRAEMS, פלטפורמה המאפשרת לבצע הליך של איתור דירה על-פי קריטריונים מבוקשים, סיור באזור הפרויקט, בבניין ובדירה עצמה, קבלת מידע על עסקאות בסביבה, על מוסדות חינוך וציבור בסביבה, נגישות תחבורתית ועוד, כולל אפשרות לבחירת דירה מסוימת בדרך לרכישתה. העיתוי לחשיפת המערכת בשיאה של מגפת הקורונה העולמית התבקש. המגפה מנעה מרוכשי הדירות את האפשרות להגיע למשרדי המכירות וייצרה עבור היזמים פלטפורמה להצגת הפרויקטים מרחוק. כיום מאות פרויקטים בכל הארץ כבר עושים שימוש במערכת לצורך המחשת הפרויקטים וקבלת מידע על הפרויקט.
בימים אלה במבי עושה צעד נוסף ומקימה ערוץ מכירות און-ליין, המבוסס על DRAEMS באתר Ynet, ובמסגרתו יוצגו על מפת העולם מאות פרויקטים, שיציעו למכירה עשרות אלפי דירות, תוך המחשה מלאה של הדירה, הפרויקט וסביבתו, כולל אפשרות לצפות בנוף האמיתי מכל חלון בדירה.
באמצעות כלים של בינה מלאכותית, יהיה ניתן להשוות בין פרויקטים שונים ובין דירות שונות ולהגדיר למערכת את הדירה שמחפשים בחתכים שונים (מיקום, מחיר, מספר חדרים וכד'). בדומה לאפליקציות כמו בוקינג יהיה ניתן בשלב הבא של הפיתוח גם לקרוא ולהשאיר חוות דעת אמיתיות על הפרויקט והחברה.
3 צפייה בגלריה
המפה הוירטואלית של bmby
המפה הוירטואלית של bmby
המפה הוירטואלית של bmby
(צילום: יח"צ)

לכאורה, מדובר בחיסרון, אולם אנחנו מאמינים כי כאשר כל המידע זמין במערכת מכירה און-ליין כמו DREAMS, אז הפנייה מהרוכש הפוטנציאלי היא לא רק ליד מקרי שמחייב עבודה רבה נוספת מצד היזם, אלא עסקה פוטנציאלית ממשית, שבעתיד גם תיסגר בתוך המערכת.
שיתוף הפעולה עם Ynet Business יאפשר ליזמים למקם את הפרויקטים שלהם על גבי המפה, במסגרת ערוץ נדל"ן מסחרי, וליהנות מזרם גדול של מתעניינים, הן באופן יומיומי והן באמצעות ירידי נדל"ן און-ליין, שיתקיימו אחת לחודש.
יזמים! זה הזמן שלכם לעלות על המפה, הצעד החכם הזה ישדרג את יכולות השיווק והמכירה שלכם. לחצו כאן עכשיו לשיחה עם אוסי שלנו >>