"נגמרו הקומבינות, שאחד מכיר את השר ההוא, או השני מכיר את השר ההוא. הקריטריונים החדשים למתן אזרחות ישראלית לספורטאים זרים הם התורה מהיום, לא יהיה ימינה או שמאלה" – כך הבהירו מקורבים לשר הפנים משה ארבל, בעקבות המלצות הוועדה שנחשפו אתמול ב"ידיעות אחרונות" ו־ynet.
"השר ארבל קיבל לידיו את המלצות הוועדה ואימץ אותן", נמסר ממשרד הפנים. "מעתה והלאה כלל הבקשות המונחות ייבחנו בהתאם להמלצות הוועדה המקצועיות, ורק לאחר מכן – ומשיעמדו באמות המידה – יובאו בפני השר לקבלת החלטתו".
חשיפת הדוח גרמה לסערה בספורט הישראלי, בעיקר בענפי הכדורגל והכדורסל. על אף לחצים כבדים שהופעלו על השר בשבועות האחרונים לאשר את הבקשות לאזרח את כדורגלן מכבי ת"א אנריק סאבוריט וכדורסלן הפועל ירושלים קאדין קרינגטון, ארבל החליט כי ההחלטות בנוגע לשניהם יתקבלו בהתאם לאמות המידה החדשות.
1 צפייה בגלריה
yk13767290
yk13767290
החשיפה אתמול ב"ידיעות אחרונות"
זו בשורה לא טובה בעיקר עבור סאבוריט. מכבי ת"א וההתאחדות לכדורגל כבר הגישו מזמן את הבקשה עבורו, והמנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון אף הגיע למשרד הפנים כדי להסביר את חשיבות מתן האזרחות למגן־בלם הספרדי. בנבחרת כבר היו מי שקיוו שהוא ישחק מול איסלנד בחצי גמר פלייאוף היורו בעוד חודשיים, אך גילו (יהיה בקרוב בן 32) מרחיק אותו מהאזרחות המיוחלת. אם סאבוריט בכל זאת יאושר, תיחסם כל אפשרות לאזרח זר אחר בארבע השנים הבאות – ולא בטוח שבהתאחדות היו רוצים לסגור את האפשרות הזאת בשביל שחקן בגילו. גם במכבי ת"א התאכזבו לגלות מהם הקריטריונים החדשים. במועדון קיוו שהמגן יקבל אזרחות בחודשים הקרובים ויישאר בקבוצה על תקן ישראלי. כעת ייתכן שהמצב החדש יוביל לפרידה ממנו בסוף העונה.
המקרה של קרינגטון פחות מורכב, והוא צפוי לקבל אזרחות בסופו של דבר. השאלה היא מתי זה יקרה ומתי בדיוק יוכל לשחק בנבחרת ישראל, שכבר זימנה אותו החודש לסגל. הבעיה מבחינת הנבחרת היא חלון המשחקים הקרוב במוקדמות היורובאסקט בסוף חודש הבא, מול פורטוגל וסלובניה. הקריטריונים החדשים אינם מאפשרים לו לקבל אזרחות בתוך חודש, ולכן באיגוד הכדורסל כבר מדברים על האפשרות לפנות לשר הפנים. בכל אופן, בחלון המשחקים השני, בנובמבר, קרינגטון כבר אמור להיות בעל אזרחות.
פורסם לראשונה: 00:00, 22.01.24