ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
תמונת מצב מדאיגה

מחקר: כמה צפונים חווים פוסט טראומה וכמה רוצים לחזור הביתה

מחקר שנערך בימים אלה מציג נתון לפיו כמעט 90% מכלל תושבי הצפון נפגעו כלכלית עקב המלחמה, וטענתם המרכזית היא השבת הביטחון לגבול באמצעות החלטה 1701 שנחתמה לאחר מלחמת לבנון השנייה

מחקר: כמה צפונים חווים פוסט טראומה וכמה רוצים לחזור הביתה
תקיפת צה"ל בלבנון צילום: דובר צה"ל

מחקר ידע אזורי של אשכול גליל מזרחי והאקדמית תל-חי שמתפרסם הבוקר (שני) מציג תמונת מצב לגבי תושבי הצפון. בין עיקרי הממצאים נרשם כי כ-90% מהתושבים שלא התפנו מתכננים להמשיך ולהתגורר ביישובם, זאת לעומת כ-60% בלבד מקרב המפונים. כמו כן, תסמינים פוסט טראומתיים בקרב תושבים שנשארו בישובים עומד על 48%.

בנוסף, לפי ממצאי המחקר, תושבי הצפון טענו כי הגורם אשר יתרום לתחושת הביטחון הינו יישום החלטת 1701 - הרחקת החמושים בגבול הצפון, תוך וידוא שחיזבאללה לא יפעל באזור המפורז בלבנון ופגיעה בתשתיות הטרור. 88% מקרב בעלי עסקים ועצמאיים בגליל המזרחי דיווחו על פגיעה בהכנסותיהם בעקבות המלחמה. 50% מהעצמאיים בגליל המזרחי דיווחו על פגיעה חמורה במצבם הכלכלי, המתארת ירידה של לפחות 50% בהכנסותיהם בתקופה זו.

המחקר נערך בין כלל תושבי הגליל המזרחי, והשתתפו בו כ-2,000 נשאלים מכלל רשויות האשכול, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית הגליל המזרחי. 36% מכלל העונים הינם גברים ו- 64% הינן נשים. לסקר ענו תושבים מכלל הגילאים (מעל 18), כאשר הגיל הממוצע הינו 50.

כ-90% ממשתפי המחקר הזדהו כיהודים, והשאר הינם דרוזים, מוסלמים או נוצרים. כמו כן, כ-48% מהמשתתפים נשארו להתגורר בישוב מגוריהם, ואילו היתר (כ-52%) פונו או התפנו עצמאית מהאזור.

מחקר חדש צפון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד