רק לפני שבועיים עמד על הפער של מכבי ת"א שבפסגה ממכבי חיפה על 10 נקודות. הירוקים לא רצו לצאת בהצהרות, לא להנמיך ציפיות ולא לערער את מעמדו של מסאי דגו, כשברקע דובר על האפשרות שברק בכר, שפוטר מהכוכב האדום בלגרד. עם שקט ועבודה קשה על המגרש, האלופה התחברה, הצהובים נכנסו לתקופה רעה וחמישה ניצחונות רצופים - כולל 0:1 קטן-גדול על הקבוצה של רובי קין בבלומפילד אחרי 12 שנה - והפער העצום צומק לנקודה בודדת.
המשחק אתמול (ראשון) נגד מכבי נתניה היה ציון דרך. מעבר ל-0:4 המרשים, השער הענק של חלאילי שגרם לאוהדים ולראובן עטר לתפוס את הראש, מכבי חיפה מתחילה לרקוד על המגרש.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
מתחילים לרקוד על המגרש. שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: נחום סגל )
דגו - שלא מעט הרימו גבה על מינויו - הפך ל"קוסם" בקרב האוהדים. אתמול הוא מצא פתרון לבעיה הענקית שנוצרה במרכז המגרש לאור החיסורים של מחמוד ג'אבר הפצוע, עלי מוחמד החולה, שואו שבאליפות אפריקה והעובדה שרק גוני נאור נותר כקשר אחורי טבעי. כל אלה הובילו את דגו להציב את קני סייף במרכז המגרש, וההחלטה הזו התגלתה כבינגו נוסף שלו והמאמן שוב קוצר שבחים.
תקופת ההחלמה של ג'אבר צפויה להיות כחודשיים, וגם חזרתו של דולב חזיזה מתעכבת ותימשך לפחות עוד חודש. עקב כך, בצוות המקצועי עושים מאמצים רבים על מנת לחזק את הקבוצה ולעבות את הסגל. ליאור קאסה, קשרה של הפועל ירושלים, נמצא חזק על הכוונת של הירוקים כאשר הקבוצה מהבירה דורשת כ 3 מיליון שקלים עבורו. בכרמל מנסים להפחית את הדרישות ולהציע שחקנים בתמורה אך הקבוצה של זיו אריה מסרבת.
מי שצפוי לעזוב את מכבי חיפה הוא חמזה שיבלי, שנכנס כמחליף אתמול, אך מעוניין לעבור לקבוצה שבה יהיה פקטור משמעותי ויקבל יותר דקות משחק. הפועל ומכבי פ"ת מעוניינות מאוד בשרותיו וגם בני ריינה פנתה לגביו.

האיש שבמרכז הבמה

מי שעמד במרכז הערב אתמול היה כמובן הקפטן, צ'ארון שרי. אחרי ארבע וחצי עונות בירוק, ההולנדי, שהפך לאחד השחקנים הכי אהובים, מחוברים לקבוצה ולאוהדים והכוכב הבלתי מעורער של הירוקים בשלוש האליפויות האחרונות - ערך אתמול את משחקו האחרון בסמי עופר וביום רביעי ייערך משחק הפרידה שלו מהירוקים, בגמר גביע הטוטו מול מכבי ת"א.
שרי נאלץ לעזוב את הירוקים עקב בעיה רפואית ממנה סובל בנו התינוק, ובמכבי חיפה לא יכלו לסרב לדרישתו לעזוב את המועדון אם כי על פי הסיכום שרי אמור לחזור לירוקים בסיום העונה.
2 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
ההתרגשות הייתה גדולה. צ'ארון שרי
(צילום: נחום סגל)
עוד לפני שריקת הפתיחה אתמול הקהל היה ב"אטרף שרי". שלט ענק עם תמונתו של שרי נתלה ביציע הצפוני והקהל החל לשיר לקפטן פעם ועוד פעם. רגע לפני סיום החימום שהאיצטדיון התמלא זה כבר הפך להמנון ושרי שהגיע ליציע הצפוני לא יכל לעצור את הדמעות וירד מכר הדשא, השחקנים, שהצטרו לשירת הקהל, התקשו גם הם להסתיר את התרגשותם.
דגו, שמאוד מעריך את שרי - הן כשחקן והן כאישיות - ביקש מהשחקנים בחדר ההלבשה לעשות הכל כדי שהקפטן יעזוב את סמי עופר "בסטייל" וזה אכן קרה. שרי אומנם מאוד רצה להיפרד עם שער, אך למרות שהגיע ללא מעט מצבים, תומר צרפתי ,שוערה של נתניה עצר אותו פעם אחר פעם. שרי הרגיש מתוסכל מההחמצות אך הקהל המשיך ועודד אותו 90 דקות.
עם שריקת הסיום אפשר היה להרגיש שתם עידן, אבל לא נשלם. שרי הבטיח לאוהדים שהוא עוזב כדי לחזור, וכי הוא ישוב לסמי עופר לא רק כדי להניף את הצלחת הרביעית ברציפות שלו ושל הקבוצה בסיום העונה - אלא יחזור לכרמל לפחות לעוד עונה.

הפנים לגמר גביע הטוטו

נכון שגביע הטוטו זה לא המפעל הכי משמעותי, אבל עדיין מדובר בתואר וכשהיריבה מהעבר השני זו מכבי ת"א - אז מדובר במשחק סופר חשוב. אחרי הניצחון בבלומפילד לפני שבועיים הירוקים מאוד רוצים לנצח שוב, לזכות בתואר ולפגוע עוד יותר בביטחון של הצהובים, שנמצאים בתקופה רעה.
עלי מוחמד אמור לחזור להרכב ולעמוד לרשותו של דגו. ליאור רפאלוב, שבישל אתמול והיה נהדר, ימשיך בהרכב, כך גם דין דוד, שכבש צמד אתמול נגד נתניה. אחרי הביקורת על ההחמצות בתחילת העונה, החלוץ מוכיח שיש לחיפה אלטרנטיבה ראויה בהתקפה לפיירו. תומר חמד, שהתחמם אתמול ולא שותף, צפוי לקבל דקות בגמר גביע הטוטו ובמכבי חיפה מאמינים שהוא יתרום לא מעט כשחקן משלים.