"קיבלנו את החיים של הילד שלנו במתנה": בן 5 בלע מטבע וכמעט נחנק

הילד, תושב הצפון, לא סיפר להוריו כי בלע מטבע של חמישה שקלים • לאחר שהשתעל בחוזקה והחל להקיא, נלקח למרפאה דחופה של המאוחדת, שם אובחן חפץ זר קרוב לקנה הנשימה שלו • הוא הובהל לניתוח בביה"ח הדסה ושם הוציאו לו את המטבע

חדר ניתוח. צילום: Getty Images

ילד בן 5 בלע מטבע אשר נתקע סמוך לקנה הנשימה ובזכות אבחנת הרופא, חייו ניצלו. הרופא שבדק את הילד במחלקה לרפואה דחופה של קופ"ח מאוחדת, הבחין מיד שמצבו לא טוב, העביר אותו לצילום רנטגן דחוף וכאשר הבין כי המטבע קרוב לקנה הנשימה, ביקש למנוע את תזוזת הילד בכדי שלא יחסם נתיב האוויר שלו עד שיושלם הפינוי לבית החולים. 

ילדה בת ארבע נחנקה בגן ילדים בנתניה מענב (ארכיון) | דוברות מד"א

משפחה מהצפון שהתארחה בסוף השבוע בירושלים, לא תשכח את ביקורם האחרון בבירה. במוצאי השבת, בנם, בן ה-5 בלע מטבע, לא סיפר על כך להוריו ונתקף בשיעול חזק ובהקאות לאורך הלילה. ההורים המודאגים, שהבינו שמשהו אינו כשורה, הגיעו בשעות הבוקר עם הבן לקבלת אבחון וטיפול רפואי. 

מטבע של חמישה שקלים בקנה הנשימה של ילד בן 5, צילום: קופ"ח מאוחדת

את פניהם קיבל ד"ר עודה עלאם, רופא במערך הרפואה הדחופה של קופ"ח "מאוחדת", אשר בדק את הילד שהמשיך להשתעל בחוזקה ושיחרר כמויות גדולות של רוק: "הבחנתי שמצבו לא טוב והעברתי אותו במיידי לצילום רנטגן״, תיאר ד״ר עלאם. ״בצילום ראינו באופן ברור כי הוא בלע מטבע של חמישה שקלים, אשר נתקע קרוב מאוד לקנה הנשימה עם חשש ממשי לחנק. ביקשתי למנוע כל תזוזה של הילד שעלולה להביא לחסימת נתיבי האוויר שלו עד לפינוי לבית החולים".

למקום הוזמנה ניידת טיפול נמרץ ובמקביל עדכנה מנהלת המלר"ד, דנה בר-און, את חדר המיון בהדסה על מצבו המורכב של הילד. הוא פונה תוך זמן קצר להדסה שם הוצא המטבע בהצלחה וללא פגיעה.

ד"ר עלאם הוסיף: "היה לילד נס גדול. הוא היה בסכנת חיים ממשית כאשר כל תנועה שלו, במיוחד במהלך השינה בלילה, הייתה יכולה להזיז את המטבע לקנה הנשימה ולגרום לחסימה נשימתית. אנו קוראים להורים להרחיק מהילדים כמה שיותר חפצים שעלולים להיות מסוכנים עבורם, וברגע שמבחינים בתסמינים לא רגילים ושינויים קיצונים בהנהגות הילדים להגיע מיד לקבלת טיפול רפואי. זה מציל חיים".

ש.ג, אב המשפחה: "אנחנו מרגישים שקיבלנו את החיים של הילד שלנו במתנה. כשהגענו למרפאה היינו בתחושה של אי-הבנה ובלבול לגבי מצבו של הילד שלנו. ד"ר עלאם גילה תושייה רבה ואיבחן מהר מאוד את הילד והבין שהוא בסכנת חיים. הוא טיפל בו ובעיקר הרגיע אותנו כדי שלא נלחיץ את בננו. אנחנו מודים לצוותים הרפואיים של מאוחדת והדסה על הטיפול המקצועי והמהיר ושמחים מאוד שהכול הסתיים בשלום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר