אכזבה ענקית במכבי ת"א אחרי ההפסד אתמול (שבת) בהיכל קבוצת שלמה 89:86 להפועל ת"א בדרבי הראשון של העונה. האדומים למעשה שמרו על המקום הראשון בליגת העל (1:7) ואילו הצהובים התדרדרו למקום השישי בטבלה (2:3).
בסביבת הקבוצה נשמעה ביקורת די מרומזת על המאמן עודד קטש. זה נכון שבמכבי נתנו ועדיין נותנים לו את כל השקט שהוא צריך בלי יותר מדי (והדגש על יותר מדי) רעשי רקע - לאור המצב הביטחוני והטיסות התכופות לבלגרד, אבל במועדון טוענים כי גם ביקורת הכרחית אחרי הפסדים. הפעם נשמעה ביקורת על ניהול המשחק שלו, תגובות מאוחרות לסיטואציות מסוימות וגם על אי קריאת מצבים תוך כדי משחק (בזמן שצריך לעשות חילופים שונים ברוטציה והתאמות). "כמה פעמים אפשר להוביל ולהפסיד? כמה פעמים אפשר ללכת ראש בקיר עם חמישייה מסוימת ולא לקלוט שעם שחקנים אחרים זה עבד טוב יותר?", אמרו בקבוצה באכזבה גדולה.
5 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
ביקורת מבית. קטש
(צילום: עוז מועלם)
פרנקו: "צריך להוריד את הכובע בפני השחקנים"
(צילום: באדיבות ONE)
בצד הצהוב, הפרצופים בסיום המשחק אמרו הכל. כל השחקנים ירדו בדממה לחדר ההלבשה בזמן שהצוות המקצועי וההנהלה היו עם הראשים למטה. מלבד זה שנראה שמכבי לא יכולה להסתדר ללא הכוכב שלה לורנזו בראון, שסובל מפציעה בגבו ולא שיחק בשני המשחקים האחרונים, היה נראה אתמול שהצהובים פשוט לא לומדים מהטעויות של עצמם. לא מעט פעמים העונה הם מציגים הגנה רופפת שמאפשרת ליריבה לקלוע 30 נקודות ברבע אחד - גם הפעם הם אפשרו להפועל ת"א להמטיר 32 נקודות ברבע האחרון מה שהוביל למהפך.
"באופן עקרוני אני אחראי על כל הדבר הזה", אמר קטש. "יש המון החלטות שמקבלים בזמן המשחק. יש החלטות יותר טובות ויש פחות. תמיד מסתכלים על מה אפשר לעשות יותר טוב, היינו צריכים להישאר ממוקדים לכמה דקות. לא היינו מספיק רגועים לסיים את המשחק הזה. באמת תחושה לא נעימה, צריך להסתכל קדימה וללמוד מזה".
5 צפייה בגלריה
קולסון
קולסון
"זו לא הזהות שלנו". קולסון
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
סורקין עצוב
סורקין עצוב
הפנים אומרות הכל. שחקני מכבי ת"א, אתמול בסיום המשחק
(צילום: עוז מועלם)
בונזי קולסון, שסיים כקלע השני המוביל במכבי ת"א עם 17 נקודות אחרי ווייד בולדווין (21), אמר: "זה מאוד מתסכל, אנחנו צריכים להבין איך מנצחים כקבוצה. אנחנו צריכים להתמודד עם קשיים, כי אף משחק לא יהיה קל. צריכים גם להפסיק עם הדבר הזה של להוביל ולאבד את היתרון. זו לא הזהות שלנו. זאת עונה ארוכה, וצריכים לעבור את המהמורה הזאת".

"קבוצה אחת סירבה להפסיד וניצחה"

יש לציין כי בשני צידי הפרקט אפשר היה להרגיש בעיקר בעייפות. עבור שתי הקבוצות היה זה משחק שלישי תוך שבוע, מה שהתבטא בעיקר בעצבים ובחוסר דיוק. על הקווים שני המאמנים קיבלו טכניות ועל הפרקט השחקנים הרבו לספוג עבירות, ואפשר להגיד שההגנות לא היו בשיאן.
5 צפייה בגלריה
מנפורד חוגג
מנפורד חוגג
הגיבור הגדול של הפועל ת"א. מנפורד
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א חוגגים
שחקני הפועל ת"א חוגגים
במקום הראשון בליגת העל. שחקני הפועל ת"א חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
"שיחקו פה היום שתי קבוצות מותשות", הודה המאמן המנצח, דני פרנקו. "זה השפיע על הרמה של המשחק על שתי הקבוצות. התפתח פה משחק לא ברמה גבוהה, אבל שתי קבוצות שיחקו על יוקרה, המעמד והגאווה שלהן. ובסוף קבוצה אחת סירבה להפסיד וניצחה, וצריך להוריד את הכובע בפני השחקנים. הם דחקו הכל הצידה, ב-5 דקות אחרונות יותר טובות, בשיא העייפות, וזה לא דבר של מה בכך. זה מראה על גישה טובה, על אמונה אחד בשני".
בצד האדום, מעבר למחמאות לכל השחקנים שהציגו רבע אחרון יוצא מן הכלל עם ריצת 2:12, מי קיבל את מירב הקרדיט היה אקסבייר מנפורד. עד הרבע האחרון הוא היה בערב מזעזע עם אפס נקודות, אבל אז הוא איפס את הידית ובעיקר השתחרר מההגנה הצהובה בדרך ל-17 נקודות. "הם שמרו אותי ונפטרתי מהכדור", אמר מנפורד בסיום. "בסוף המשחק רציתי להיות יותר אגרסיבי, להגיע לזריקות שלי, ולמזלי זה נכנס. הקבוצה שלי בוטחת בי. זה מדהים. היינו עייפים אבל האווירה מרימה אותנו. זה כיף לחזור ולשחק מול אולם מלא".