במשך שלושה רבעים היה נדמה שהדרבי ביד של הצהובים, אבל קאמבק אדום מרשים בדקות הסיום קבע ניצחון 86:89 להפועל ת"א על מכבי ת"א. האוהדים בהיכל שלמה נשארו דקות ארוכות לאחר המשחק לחגוג את הניצחון בקרב הראשון על ההגמוניה העירונית ב-2023/24, בסיומו האדומים ממשיכים להוליך את ליגה העל (מאזן 1:7).
"זה דווקא היה אחד המשחקים החלשים שלנו מזה זמן רב", אמר בסיום המאמן המנצח, דני פרנקו. "כן, שמרנו לא רע אבל היו לנו הבלחות של חוסר ריכוז בכל אספקט של המשחק. אבל בוא נהיה מציאותיים, מדובר בשתי קבוצות שלא הפגינו משחק גדול, שתי קבוצות 'שחוטות', שסובלות מחוסר ריכוז, מחוסר ביצוע, וזה גם נכון למכבי".
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א
הפועל ת"א מכבי ת"א
חגיגה אדומה בדרייב-אין
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
הפועל ת"א מכבי ת"א כדורסל דרבי
שמח גם ביציעים
(צילום: עוז מועלם)
"שתי הקבוצות התמוטטו מעייפות. הראש חשב איקס והגוף עשה משהו אחר. קבוצה אחת האמינה עד הסוף והיא זאת שניצחה. מכבי לא היו בשיאם, גם אנחנו לא היינו טובים. גם עודד הרגיש שהם שווים יותר ממה שהם הפגינו על המגרש".
"אמרתי לשחקנים שהם צריכים לקחת את המשחק, לא צריך לעשות שום דבר מאשר לאבד כדור אחד פחות או לעשות התקפה אחת יותר. זה לא היה יותר מזה. איזו קבוצה טובה יותר? אני חייב להודות שזה כרגע יותר מזכיר את עונת הקורונה, זה לא דומה לליגה אמיתית, אנחנו בסיטואציה לא נורמלית. יש פערי רמות בין הקבוצות, אבל בסוף זה היה תלוי בהרבה לב, הרבה רצון, האופי של החבר'ה סירב להפסיד".
תומר גינת, הוסיף: "לאורך המשחק היה חסר משהו אבל בסוף שיחקנו עם לב, עם הרבה אופי. ניצחנו קבוצה מצוינת, פה בבית שלנו, וזה משמעותי עבורנו לעתיד. איזו קבוצה טובה יותר? נצטרך להיות יותר טובים ביוני, וזה מה שמשנה בסוף".
ג'ייקובן בראון, שנעדר מהמשחק בשל פציעה ממושכת, אמר בסיום: "זה ניצחון ענק, תודה לחברים. לא אכפת לי איזו קבוצה באה לפה, אם היו מיורוליג או ממקום אחר, כשהיא באה לפה, היא יודעת שהיא בבעיה. אני מוכן לחזור ובקרוב אהיה עם החבר'ה על הפרקט".