עד לפני שלוש שנים, הפועל ת"א התבוססה בבינוניות והתקשתה למצוא יציבות. כמעט מדי עונה האדומים פיטרו מאמן, ומלבד עונת 2017/18 התנדנדו בין מקומות 7 ו-8 בסיום העונה הסדירה לבין אי הופעה כלל בפלייאוף. על אף זאת, כשהגיעו משחקי הדרבי, היה ידוע שמכבי ת"א לא יכולה להגיע רגועה, וכשעשתה זאת – היא נכוותה.
לעומת זאת, לדרבי הערב (שבת, 19:00), מגיעה הפועל ת"א מהמקום הראשון, אך גם עם רשימת פצועים לא קטנה. כך או כך, צפוי להיות חם ומעניין – כמו במרבית הפעמים בהן נפגשו בשנים האחרונות שתי היריבות הגדולות. לקראת ההתמודדות – הראשונה לאחר הדרבי שלא התקיים בחצי גמר גביע ווינר - אספנו את חמשת המפגשים הגדולים בחמש השנים האחרונות בין השתיים.
6 צפייה בגלריה
בולדווין וגינת
בולדווין וגינת
משחק אש. בולדווין וגינת
(צילום: יאיר שגיא)

הכי גדול שיש

11.6.2023, משחק מספר 2 בגמר הפלייאוף: הפועל ת"א - מכבי ת"א 74:112 לפני המשחק נרשם בלאגן גדול, כשהתמונה הזכורה ביותר ממנו היא של יו"ר מכבי ת"א, שמעון מזרחי, שלא הורשה להיכנס מכיוון שלא החזיק באישור מטעם המינהלת אותו דרשו המאבטחים שיציג. לאחר מכן, פתיחת המשחק התעכבה בעקבות אבוקות שהודלקו ביציעי האדומים.
כשהמשחק החל, ג'ורדן מקריי הלוהט הוביל את הפועל ת"א לפתיחה מוחצת, וניכר היה ששחקני מכבי ת"א לא יצרו מההלם. לאחר 17 הפרש אדום בהפסקה, נראה היה שהצהובים מתחילים לקזז את הפער, אך המארחת לחצה שוב על הגז וברחה ל-27 הפרש. הפער הגיע במהלך הרבע האחרון ל-40, ובסיום הפועל ת"א חגגה את ניצחונה הגדול ביותר על יריבתה העירונית – 74:112.
6 צפייה בגלריה
שחקן הפועל ת"א בר טימור
שחקן הפועל ת"א בר טימור
ערב אדום לפנתיאון. טימור והחברים חוגגים 38 הפרש בדרבי
(צילום: יאיר שגיא)
שמעון מזרחי לא מורשה להיכנס למשחק השני בגמר הפלייאוף בעונה שעברה
(צילום: אפרת עמורבן)
בסיום, דווקא המאמן המנצח, דני פרנקו, ניסה להוריד את כולם לקרקע. "התוצאה הזו לא משקפת שום דבר בין הקבוצות. הכבוד שלנו היה על הרצפה, ורצינו לנצח. הנקודות הללו לא יעזרו לנו במשחק הבא, אולי להיפך". אמר וצדק.

הצלחת ה-56

13.6.2023, משחק מספר 3 בגמר הפלייאוף: מכבי ת"א - הפועל ת"א 90:94 אחרי התבוסה הקשה במשחק מספר 2, וכשהיריבות בין מחנות האוהדים נמצאת בנקודת רתיחה - אפילו בסטנדרטים שלה – הגיעה מכבי ת"א למשחק המכריע בסדרה כשכל הלחץ על כתפיה. הקבוצה של דני פרנקו פתחה עם 0:7, אך ווייד בולדווין נכנס לעניינים והחזיר את המארחת לעניינים.
הצהובים ברחו ליתרון דו ספרתי, אך ריצת 0:17 מטורפת של הפועל ברבע הרביעי העבירה את היתרון אליה. לורנזו בראון ובולדווין עצרו את הסחף והחזירו את היתרון לצד של מכבי, כשעל השעון נותרו דקה ו-13 שניות לסיום, ומכאן היתרון נותר אצל הקבוצה של קטש – שחגגה אליפות מספר 56 בתולדות המועדון.
6 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב
מכבי תל אביב
שחקני מכבי ת"א וצלחת נוספת שהוכנסה לארון
(צילום: יאיר שגיא)
בולדווין, שהצטיין עם 22 נקודות ונבחר ל-MVP של סדרת הגמר, חגג: "לא יכול לתאר את מה שאני מרגיש, אנחנו רוצים ליצור שושלת". קטש, שכמעט ופוטר במהלך העונה, סיכם: "היו רגעים לא קלים, אבל נשארתי חזק. זה השתלם".

שרי החוץ

18.5.2022, משחק מספר 3 ברבע גמר הפלייאוף: מכבי ת"א - הפועל ת"א 93:75
זו הייתה עונה בלתי נשכחת מבחינת האדומים בכל הנוגע לדרבים עם ארבעה ניצחונות בסך הכל על היריבה העירונית. ציוני דרך רבים רשמו האדומים באותה העונה בנוגע לקרב עם מכבי, ובמשחק הזה נרשמו כמה. ראשית, זה היה ניצחון החוץ הראשון של הפועל על הצהובים בפלייאוף מאז עונת 1986/87, אז היא ניצחה את המשחק הראשון אבל הפסידה את השניים שבאו בעקבותיו בסדרה של הטוב מ-3.
6 צפייה בגלריה
זלמנסון ובראון
זלמנסון ובראון
זלמנסון ובראון חוגגים בהיכל
(צילום: עוז מועלם)
מעבר לכך, האדומים השוו את שיאה של גליל עליון עם ארבעה ניצחונות בעונה אחת על מכבי ת"א (כולל הניצחון בגביע, שעוד נגיע אליו). זה גם היה הניצחון הראשון של הפועל בדרבי בסדרה של הטוב מ-5 מאז 1992. בסופו של דבר מכבי ת"א הייתה זו שצחקה אחרונה וניצחה 1:3 בסדרה (בדרך להדחה כואבת מול הרצליה בחצי הגמר), אך באותו משחק, שהסתיים עם ניצחון 75:93 להפועל, החגיגה הייתה כולה אדומה.

ימים אחרים

28.10.2018, מחזור רביעי בליגת העל: מכבי ת"א - הפועל ת"א 57:89 לשתי הקבוצות היו ניצחונות דרמטיים יותר, סוערים יותר ובמעמדים משמעותיים ביותר, אך הניצחון הזה של הצהובים הזכיר ימים אחרים, בהם הדרבי היה במעמד צד אחד בלבד כשהאדומים דיברו רק במקום אחד – היציע. היו למכבי ת"א ניצחונות מוחצים בעשור האחרון, כאשר מ-2014 עד היום היו לה שלושה ניצחונות ב-30 הפרש ומעלה – וזה היה אחד מהם.
שבעה שחקנים קלעו בספרות כפולות בצד הצהוב, והמארחת ברחה ליתרון דו-ספרתי כבר בפתיחה. פתיחת העונה של מכבי לא הייתה טובה, ובהמשך בוצע זעזוע על הקווים כאשר יאניס ספרופולוס החליף את נבן ספאחיה, אך ב-40 דקות האלה, מכבי ת"א הרגישה מה שביותר מדי בדרבים בשנים האחרונות היא לא הצליחה להרגיש – בנוח.
6 צפייה בגלריה
נמרוד לוי
נמרוד לוי
נמרוד לוי (אז עוד בישראל) מטייל מול האדומים
(צילום: עוז מועלם)

נוקאאוט אדום

14.2.2022, חצי גמר גביע המדינה: הפועל ת"א - מכבי ת"א 80:90 זה היה המשחק בו כולם חשבו שמכבי ת"א תנחית מכה כואבת ליריבתה העירונית, ותגמול לה על שני ההפסדים הדרמטיים בליגה (כולל 77:78). זה באמת נראה הכיוון בתחילת המשחק, כשהחבורה של ספרופולוס פתחה עם 2:9. עם זאת, בר טימור ועידן זלמנסון החזירו את האדומים, ושלשה מטורפת של איגור קולשוב על הבאזר של המחצית העניקה להפועל יתרון ראשון והעבירה את המומנטום לחלוטין לצד שלה.
ג'ייקובן בראון האדיר ניצח על המקהלה עם 30 נקודות ו-9 אסיסטים, בדרך ל-80:90 מדהים ולניצחון ראשון אי פעם של הפועל ת"א על מכבי ת"א במשחק נוקאאוט. ספרופולוס סיים את דרכו במכבי בעקבות אותו משחק.
6 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
שלום אחרון. ספרופולוס
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו קבוצה טובה יותר ממכבי", הצהיר בסיום פרנקו. הפועל אמנם המשיכה לגמר ראשון מאז 1994 וחלמה על תואר ראשון מאז 1993 – אך החלום נשבר עם הפסד לבני הרצליה. גם האליפות לא הגיעה להיכל קבוצת שלמה. השנה יישבר אולי הנאחס?
פורסם לראשונה: 10:35, 20.01.24