דיא סבע: "אני מגנה את הטבח כי אני בן אדם – לא כי אני ערבי"

השחקן התראיין לפודקאסט "הפודיום" וסיפר על השתלשלות האירועים שהביאה לסערה הגדולה: "אישתי שיתפה פוסט ממקום הומני, אבל זה היה הטיימינג הכי לא נכון בעולם" • על ההחלטה לחתום במכבי חיפה במקומה של מכבי תל אביב אמר: "מצד אחד 12 שנה חיכיתי לזה, מצד שני רציתי להחזיר טובה לערן זהבי, הקשר שלנו נסדק בגלל זה"

דיא סבע. צילום: מאור אלקסלסי

מתחילת המלחה הרוחות סביב דיא סבע סוערות. הכל התחיל כשאשתו של קשר מכבי חיפה, נרמין, שיתפה פוסט של אלון לי גרין מתנועת "עומדים ביחד" בו נכתב בין היתר: "אין הבדל בין ילד לילד, בעזה יש כבר 800 ילדים מתים מההפצצות של צה"ל, אנחנו חייבים לעשות הכל על מנת שילדים לא ימותו". הפוסט נמחק לאחר מכן, אך הקריירה של סבא עברה שינוי, ולמרות שהקשר התנצל שוב ושוב, הוא הודח למעשה מסגל מכבי חיפה.

כעת, סבע ניסה להבהיר את התמונה והתראיין לפודקאסט "הפודיום", שם אמר: "אני מגנה את האירוע הזה לא בגלל שקוראים לי דיא סבע ואני ערבי. אני מגנה את האירוע הזה כי אני בן אדם. כל מה שקרה זה איום ונורא. המדינה קיבלה מכה. לא היינו פה כשהכל התחיל, הייתה פגרה והיינו בחופשה, לא הבנתי את גודל האסון. לאט לאט התחלנו להבין את גודל האירוע. אני לא בא ללקק, להתחנף או כדי שיחזירו אותי למכבי חיפה, אלא כדי להגיד את האמת"

"יש לי חברים יהודים, למדתי 3 שנים בבית ספר יהודי בפנימייה עם שלושה חברים בחדר". המשיך סבע: "אתה חי איתם, אוכל איתם והכל. אני מגנה את הטבח, אני מגנה את זה כי אני בן אדם. לא מעניין אותי אם זה יהודי או ערבי. אני אזרח מדינת ישראל ופה זה צריך להיגמר".

סבע עם ילדי העוטף. "אני אזרח ישראל ופה זה צריך להיגמר", צילום: אלן שיבר

על השתלשלות העניינים סיפר סבע: "אשתי בסך הכל שיתפה פוסט של מישהו יהודי ממקום הומני. אני מודה, זה לא היה מתאים באותה תקופה. אבל היא לא אמרה משהו נגד המדינה ואזרחי ישראל. זה בא ממקום של חמלה, זקה היה ממקום טוב של דו קיום. היא גם שלחה הודעות לאנשים מהדרום שהבית שלנו פתוח כי ככה גדלנו. היא לא אמרה משהו נגד המדינה, רק ממקום טוב של דו קיום. הטיימינג היה זוועתי כי היה פה אסון. ובגלל שלא היינו פה לא הבנו את גודל האירוע".

בהמשך, סיפר סבע על הדרך בה הגיע למכבי חיפה: "דיברתי בקיץ עם רונן הסוכן שלי ואמרתי לו "ברגע שיש חיפה תסגור את זה". עזבתי את סיבספור, שילמתי על זה 250 אלף יורו מהכיס, הגעתי לארץ, ובהמשך כבר היה לי כרטיס טיסה וחוזה סגור באנקרה אבל החלטתי להישאר בארץ". היה איזה יום שהיתה לי פגישה בצהריים עם מכבי תל אביב ומייד אחריה פגישה עם מכבי חיפה. שניהם ידעו על הכל. ואז ערן זהבי נכנס לתמונה".

סבע מציין שזהו רגע משמעותי, בעקבות הרקע של שני השחקנים בסין: "זה אלמנט חשוב מהכל, כי אני חייב לערן הרבה עוד מהתקופה שהיינו בסין. לא הייתי חבר שלו ולא הכרתי אותו לפני. הם קיבלו אותי שם, אשתו שי מדהימה, יש לה לב ענק. בהתחלה הייתי לבד, גרנו דלת מול דלת והם דאגו לי להכל דלת מול דלת, ערן היה הכתובת שלי".

על ההחלטה שקיבל סיפר סבע: " מצד אחד 12  שנה חיכיתי לחיפה. מצד שני רציתי להחזיר לערן, להחזיר לו זה בינגו. אבל החלטתי ללכת על חיפה, והקשר שלנו נסדק מהאירוע הזה. אני מבין אותו, דיברתי איתו, אמרתי לו 'אני מבין אותך אבל האהבה שלי למכבי חיפה גוברת על הכל, אני לא יכול לוותר על החלום שנקרא מכבי חיפה'. הרגשתי כאילו גדלתי שם וזה המועדון של אבא שלי. אני יודע שהוא כועס, אמר שהוא מבין אותי אבל הרגשתי שהוא כועס".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ערן זהבי. הקשר נפגע, צילום: עמי שומן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר