בקיץ האחרון שמע בעלי הפועל חיפה יואב כץ בעצתו של המאמן רוני לוי, וההחתמה הראשונה במועדון הייתה של החלוץ גיא מלמד (31) לשתי עונות. בינתיים זה עובד מצוין: יש לו כבר ברזומה שמונה שערים וארבעה בישולים, והקבוצה מדורגת במקום השלישי אחרי ארבעה ניצחונות ברציפות ורגע לפני משחק הצמרת (עד כמה שזה נשמע מוזר) נגד בני-ריינה בשבת (17.30).
לוי, שעונד באופן קבוע על צווארו שרשרת עם הדיסקית הקוראת להשבת החטופים מעזה, מזכיר לשחקניו שיש דברים חשובים יותר בעת הזו מכדורגל, אבל גם מדרבן אותם להצליח. "רוני אומר לנו כל הזמן שאנחנו צריכים לעשות קצת טוב לאוהדים שלנו, ולגרום להם לחייך בתקופה הקשה שעוברת על המדינה", אומר מלמד.
5 צפייה בגלריה
גיא מלמד
גיא מלמד
"כדורגל זה חשוב, אבל אנחנו לא שוכחים שהמלחמה עדיין נמשכת". מלמד
(צילום: שרון צור)
5 צפייה בגלריה
גיא מלמד
גיא מלמד
יש לו כבר ברזומה שמונה שערים וארבעה בישולים. מלמד חוגג
(צילום: עוז מועלם)
מה התחבר לכם העונה? "אנחנו לא קבוצה של כוכבים גדולים, אבל יש לנו חדר הלבשה מגובש, חיבור של חבר'ה מנוסים כמוני וכמו יואב ג'רפי, דור מלול, חאתם אל-חמיד ולירן סרדל עם שחקנים צעירים. הבנתי שהרבה מאוד שנים הפועל חיפה לא ניצחה בארבעה משחקים ברציפות, ואחרי שעשינו את השבוע עם הניצחון הביתי 0:2 על הפועל חדרה הייתה שמחה גדולה בחדר ההלבשה, וגם אירחנו שני חיילים גיבורים פצועי מלחמה על כיסאות גלגלים. כדורגל זה חשוב, אבל אנחנו לא שוכחים שהמלחמה עדיין נמשכת, יש הרוגים, פצועים, חטופים – ורוני לוי מזכיר לנו את זה כל הזמן. אנחנו גם נפגשים עם חיילים פצועים ומשפחות חטופים, וזה מכניס אותנו לפרופורציות".
"המודל שלי לשלמות זה כריסטיאנו רונאלדו. העבודה הקשה שלו, התשוקה והרעב להצליח גם בגילו זה דבר מדהים. הוא בהחלט מישהו שאני לוקח ממנו השראה"
כמה רחוק אתם יכולים ללכת, אפשר להיאבק על האליפות? "לצד היכולת הטובה שאנחנו מציגים – ומגדירים אותנו עד כה כהפתעת העונה – דווקא במשחקים מול הגדולות מכבי ת"א, מכבי חיפה והפועל באר-שבע לא הצלחנו להשיג נקודה. הלוואי שנשמור על המקום השלישי, לדעתי ניאבק עליו עם באר-שבע עד לסיום העונה. אם הכוכבים בשמיים יסתדרו לנו ונמשיך להציג יכולת קבוצתית וסדר בהגנה, אפשר לחלום על המקום השני. הלוואי שזו תהיה באמת עונה חלומית ונביא הישג ענק למועדון הפועל חיפה".

המטרה: יותר מ-12 שערים

לרוני לוי יש תדמית של מאמן קשוח שדוגל בכדורגל הגנתי. איך זה נראה מבפנים? "רוני מזכיר לנו כל הזמן שחייבים קודם כל יציבות במרכז השדה וסגירה נכונה בהגנה, זה הבסיס להצלחה, וההתקפות כבר יגיעו".
5 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
בית"ר ירושלים הפועל חיפה
יוביל את הפועל חיפה לעונה חלומית? לוי
(צילום: עוז מועלם)
נראה שרק עכשיו, בגיל 31, מגיעה הפריצה האמיתית שלך. "זה נכון, אני מרגיש שזו השנה שבה אני פורץ - עונת השיא שלי. שיחקתי בהרבה קבוצות: כפר-סבא, מכבי פ"ת, מכבי הרצליה, באר־שבע, מכבי נתניה, סנט־ג׳ונסטון בסקוטלנד, ואז חזרתי ארצה לסכנין ומשם להפועל חיפה. אני מרגיש שכאן אני נהנה ופורח, ורוני מאוד מאמין בי. השיא שלי הוא 12 שערים בעונה, ואני מקווה להמשיך ביכולת הטובה ולשבור אותו. כשאתה נהנה ממה שאתה עושה, אתה גם תצליח".
לא מזכירים אותך בנשימה אחת עם החלוצים המובילים בליגה. אתה מרגיש אנדרייטד? "לא מרגיש ככה, אני יודע שמעריכים אותי מאוד כחלוץ איכותי מוביל. מחמיא לי שבכל קיץ קבוצות מתעניינות ורוצות אותי, אני גולר, זה מה שאני יודע והכי אוהב לעשות. אני תמיד מחויב לקבוצה שבה אני נמצא, וככה אני מצליח תמיד".
זכית עם באר-שבע באליפות, אבל מיעטת לשחק באותה עונה. "הגעתי לבאר-שבע אחרי שהם לקחו כבר שתי אליפויות ברציפות, והיה להם סגל מאוד יציב ומסודר. חשבתי שאקבל יותר הזדמנויות, אבל זה לא קרה ועברתי לשחק במכבי נתניה".
5 צפייה בגלריה
גיא מלמד
גיא מלמד
כיף לי פה מאוד. מלמד
(צילום: שרון צור)

"מזוהה עם הקבוצה שאני משחק בה"

יצאת לגיחה קצרה בסקוטלנד. מה גרם לך לחזור? "זאת הייתה חוויה מדהימה, נהניתי מאוד והצלחתי שם, אבל חשבתי שיהיו לי עוד הצעות בסקוטלנד, וכשזה לא קרה הגיעה ההצעה מסכנין וחזרתי ארצה".
מה ההבדלים בין הליגה הסקוטית לישראלית? "הליגה הסקוטית איכותית וטובה הרבה יותר, קצב המשחק מהיר מאוד. היא משמשת עבור שחקנים רבים קרש קפיצה לליגות אירופאיות בכירות יותר".
גדלת בכפר-סבא, אבל מרוב נדודים אתה לא מזוהה עם אף מועדון. איך אתה מרגיש עם זה? "נכון, שיחקתי בהרבה קבוצות בישראל, ואני חושב שהשפעתי מאוד בכולן. הייתי ארבע עונות במכבי פ"ת, וזו הייתה התקופה הכי ארוכה שלי. אני מזוהה עם המועדון שבו אני משחק - אני מחויב לו וחשוב לי להצליח איתו. חתמתי בהפועל חיפה לשתי עונות וכיף לי פה מאוד".
5 צפייה בגלריה
"שיחקתי בהרבה קבוצות בישראל, ואני חושב שהשפעתי מאוד בכולן". גולן בקדנציה במכבי פ"ת
"שיחקתי בהרבה קבוצות בישראל, ואני חושב שהשפעתי מאוד בכולן". גולן בקדנציה במכבי פ"ת
"שיחקתי בהרבה קבוצות בישראל, ואני חושב שהשפעתי מאוד בכולן". גולן בקדנציה במכבי פ"ת
(צילום: יובל חן)
יש לך הופעה אחת בלבד בנבחרת. מבאס שלא סופרים אותך? "זה נכון, אבל גם בגיל 31, עם היכולת המצוינת שלי במדי הפועל חיפה, אני חושב שאני בהחלט ראוי לקבל זימון לנבחרת".
יש לך דרכון ליטאי והציעו לך לשחק שם בנבחרת. עשית טעות כשוויתרת? "לא, לא, ממש לא טעות. אני ישראלי ולא מרגיש בכלל שעשיתי שום טעות. אני רוצה מאוד לשוב וללבוש את מדי נבחרת ישראל, וביכולת שלי אני חושב שאני בהחלט יכול לתרום לה".
לאיזה חלוץ בעולם אתה הכי מתחבר? למי אתה הכי דומה בסגנון שלך? "המודל שלי לשלמות זה כריסטיאנו רונאלדו. העבודה הקשה שלו, התשוקה והרעב להצליח גם בגילו זה דבר מדהים. הוא בהחלט מישהו שאני לוקח ממנו השראה".
פורסם לראשונה: 01:30, 19.01.24