ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
מי כעמך ישראל

המשפיע סיפר: ויתרה על השרשרת בשביל החתן היתום

אישה מארה"ב מכרה שרשרת זהב בשביל לתת לחתן יתום מבית שמש תרמה 8000 דולר להוצאות החתונה. הסיפור שמעורר הדים וקידוש השם גדול בארה"ב סופר בשיעורו השבועי של המשפיע מ'דרך אמונה' הגה"צ רבי מאיר איתמר רוזנבוים 

המשפיע סיפר: ויתרה על השרשרת בשביל החתן היתום
הרה"צ רבי מאיר איתמר רוזנבוים צילום: באדיבות המצלם

בשיעורו השבועי של הגה"צ רבי מאיר איתמר רוזנבוים המשפיע מ'דרך אמונה' ונשיא ארגון החסד 'לחמי מרדכי' סיפר המשפיע סיפור מדהים שגרם לקידוש ה' גדול. 

וכך פתח המשפיע את סיפורו המובא במערכת 'דרך אמונה': מבקש אני לפרסם מעשה נורא, אשר אירע בפרשת ויחי תשפ"ד, אשר אני בעצמי נוכחתי בזה מקרוב, וממש לא יתואר ולא ישוער שגם בשנת תשפ"ד עדיין יכולים למצוא יהודים בעלי מסירות נפש, אשר מוכנים לוותר משלהם לטובת יהודים אחרים.

לפני שבועיים הגיע לארה"ב בחור יתום ל"ע, שאני מכיר היטב את משפחתו, המתגורר בבית שמש ועומד עכשיו לפני נישואיו בשעה טובה ומוצלחת, והיות שהמצב בביתם דחוק עד מאוד ה"י, עד שהיה חשש גדול שיצטרכו לדחות את החתונה ח"ו, מחמת שלא יכלו לעמוד בתשלומי ההתחייבות. הם לא ידעו מהיכן לשלם כל מה שהתחייבו למענו, ולא יוכלו לערוך את החתונה בזמן.

עסקנים חשובים אשר לא היו מסוגלים לראות בגודל צערו של היתום האומלל, אשר בנוסף לצרותיו וסבלו מפאת היותו יתום, נוסף עליו עול כבד זה, שלחו אותו לארה"ב לדפוק על דלתות נדיבי עם. בין היתר הלכו איתו לבתי מדרשות לאסיפת כסף בעת התפילות.

ביום אחד בעת שהותו בארה"ב אחד העסקנים התקשר וסיפר מעשה נפלא שאירע באותו היום, ואמר בשמחה רבה ועצומה, קיבלתי סך שמונה אלפים דולר בשביל הבחור היתום, בדרך פלא.

וכך סיפר העסקן: החתן היתום הסתובב בביהמ"ד לאסוף כסף מציבור המתפללים, ואחד המתפללים שעובד לפרנסתו הבחין בכך, וכשחזר לביתו סיפר לרעייתו שראה בביהמ"ד בחור יתום בן תשע עשרה, שאוסף כסף בשביל החתונה שלו, אישתו ששמעה זאת הייתה נסערת.

בני הזוג שחסכו במשך זמן ארוך קצת כסף מידי שבוע בשבוע, כדי לקנות "שרשת זהב" יקרה, וכמה ימים קודם לקחו את כספי החסכונות הלכו לחנות וקנו שרשרת יקרה. כעת אמרה האישה לבעלה, תקשיב לי, אני חושבת שעל צווארי יהיה הרבה יותר תכשיטים של מצוות צדקה מאשר שרשרת זהב, שאין לך תכשיט יפה מזה, בכסף הזה נסייע לחתן היתום שיוכל להכנס בכבוד תחת החופה, ומיד היא חזרה לחנות, ואמרה שמפני סיבה מסוימת היא מחזירה את השרשרת היקרה, ואי"ה בעוד כמה חדשים תחזור לקנותה, ועתה רצונה לקבל את הכסף בחזרה. היא אכן קיבלה בחזרה ששת אלפים דולר, והם הוסיפו עוד אלפיים דולר מכספי מעשר, ונתנו לחתן צ'ק של שמונת אלפים דולר.

"מורי ורבותי, 'א אידישע מאמע' הורידה שרשת זהב מעל צווארה" אמר המשפיע, "תראו מה זה לאחר שהיא חיכתה לזה בכליון עינים תקופה ארוכה, והחזירה את זה בחזרה לחנות, ואת הכסף היא נתנה לחתן יתום, שיוכל ללכת בשמחה לחתונה".

"מונח בכיסי צילום של הצ'ק, וכל אחד יכול לראות את זה, וכמובן שמחקתי את השם של הנותן מחמת צנעת הפרט, ואמרתי בביתי, שזה נשאר כשמירה אצלי בבית. תראו מה זה אישה יהודית, בשנת תשפ"ד, היה לה השגה להוריד שרשת זהב מצווארה ולתת את הכסף לחתן יתום להתחתן, אשרי הדור, שעדיין יש לנו עוד בדורינו דבר כזה".

את דבריו סיים: "זכות הרבים תלויה באישה הצדקנית הנ"ל, בזכות המעשה הזה התעוררו רבים מנדיבי אחינו בני ישראל להוזיל כסף מכיסם ליתומים ואלמנות, ובמשך עשרה ימים נאסף סכום עצום של 80.000 דולר לטובת ההוצאות האדירות של שמחת החתונה, שתתקיים אי"ה במועדה בשעה טובה ומוצלחת".
 

הרב מאיר איתמר רוזנבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד