אנרגיה מתחדשת, מרכזי חינוך לחקלאות ומיזם תיירותי - החזון של מנהלת תקומה למועצת אשכול

במסגרת גיבוש התוכנית האסטרטגית ה-5 שנתית, מנהלת תקומה קיימה מפגש עבודה עם הנהלת המועצה • מטרת העל - המשך צמיחת מספר התושבים • בשבועות הקרובים עתידים להתקיים מפגשים נוספים עם הנהגות יישובים נוספים בחבל העוטף

בנימין נתניהו במפגש עם ראשי רשויות הדרום // ארכיון . צילום: קובי גדעון/לע"מ

מנהלת תקומה קיימה השבוע מפגש עבודה עם נציגי קהילת מועצה אזורית אשכול, בו הוצגה התוכנית הראשונית שגובשה על ידי המועצה כחלק מהליך בניית התוכנית האסטרטגית של המנהלת לשיקום ופיתוח החבל. במפגש נכחו ראש מנהלת תקומה, משה אדרי, ראש המועצה, גדי ירקוני, אלוף במיל'יעקב אייש ראשי צוותים במנהלת ונציגי מועצה נוספים.

וידאו: איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

במסגרת המפגש, הציג ראש המועצה את החזון לשיקום ופיתוח היישובים במועצה, הכולל בין היתר את מטרת העל להמשך צמיחת מספר התושבים, תוך ביסוס קווים מנחים כגון: אנרגיה מתחדשת וטיפול בפסולת, חקלאות ותעשייה חקלאית, מרכזי חינוך לחקלאות, קיימות וסביבה ובניית קהילות חזקות, מיזם תיירות מלונאי עם אטרקציות טבע וסביבה ומרכז רפואי אזורי.

מבנה הרוס בקיבוץ בארי (ארכיון), צילום: משה שי

מהמפגש עלה כי נעשתה עבודה מעמיקה ומרשימה של המועצה טרם ה-7 באוקטובר, שמסייעת כעת בגיבוש התוכנית ה-5 שנתית. בסיכום המפגש, הודה ראש המנהלת לכלל המשתתפים על העבודה והנחה על המשך עבודה משותפת של כלל הגורמים ביחד.

קיבוץ בארי מתוך התערוכה, צילום: יח"צ

מפגש עבודה זה מצטרף לכנס "שיתוף קהילות" שהתקיים לפני מספר שבועות על ידי המועצה עם נציגי מנהלת תקומה ולעבודה השוטפת והצמודה שמקיימת מנהלת תקומה עם נציגי מועצה אזורית אשכול בפרט, ונציגי המועצות בכלל מאז הקמתה. מנהלת תקומה רואה בתושבים, בקהילות ובמנהליהן שותפים מלאים בשיקום החבל ותמשיך לפעול בדרך זו על מנת להגשים את חזונה.

בשבועות הקרובים עתידים להתקיים מפגשים נוספים, הן עם הנהגות יישובים נוספים בחבל העוטף והן מפגשי המשך עם המועצה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר