יום הפופקורן הבינלאומי: כל הסרטים שהכי כיף לראות עם החטיף הממכר

טוענים שהם רדודים, מטופשים, ונועדו אך ורק לספק אסקפיזם טהור • לכבוד יום הפופקורן הבינלאומי, אספנו את מיטב הסרטים שהיינו ממליצים לכם להעביר איתם כמה שעות של בידור נטו • האם הכותרים האהובים עליכם נכנסו לרשימה?

פופקורן וטלוויזיה (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

לרגל יום הפופקורן הבינלאומי שחל מחר (שישי), בחרנו את סרטי פצפוצי התירס (ותודה לאקדמיה ללשון על החלופה העברית התקנית) שהכי היינו רוצים להעביר איתם כמה שעות של בידור נטו, נטול עומק אינטלקטואלי ומסרים מורכבים, והכי חשוב - עם סוף טוב. האמת? היום הזה הגיע בול בזמן אם חושבים על הימים המסויטים והטרופים שעוברים עלינו. אז בחרו סרט, הכניסו שקית למיקרו, לחצו Play וכבו את המוח עד לכתוביות הסיום. אתם יודעים שאתם צריכים את זה.

"ארמגדון" (1998)

חבורה של קודחי נפט בהנהגתו של ברוס וויליס משוגרת לחלל כדי לפוצץ אסטרואיד ענק "בגודל של טקסס" ולמנוע ממנו להתנגש בכדור הארץ, כי רק הם - ואסדת הקידוח הניידת שלהם - יכולים להציל את העולם. החבורה מצליחה, כמובן, למנוע את האסון (אך לא לפני שכמה גיבורים מקריבים את חייהם למען המטרה), ובלי לקדוח לכם יותר מדי - "ארמגדון" הוא לטעמנו סרט הפופקורן האולטימטיבי.

"ספיד" (1994)

נהגוס, חסר לך שתעצור! קיאנו ריבס וסנדרה בולוק הצעירים יודעים שאם מהירות הנסיעה של האוטובוס שלהם תרד מתחת ל-80 קמ"ש, אז יהיה בום גדול. בסופו של דבר הפצצה מנוטרלת, ואפילו קיבלנו בסוף נשיקה מחממת לב בין שני הכוכבים (שבדיוק הכירו באוטובוס, כן?) טיפ קטן: אף ש"ספיד" הוא סרט מעולה שעדיין מספק את הסחורה בצפיות חוזרות, פוטנציאל הפופקורן של ההמשכון המקרטע שלו די עבש.

"שומרי הגלקסיה" (2014)

על הנייר, כל הסרטים של מארוול הם מנות פופקורן קולנועיות מזוקקות, אבל אם הייתם מבקשים מאיתנו לנפות, לסנן ולבחור מתוכם את הגרעינים האיכותיים ביותר, אז "שומרי הגלקסיה" המצחיק-מרהיב-מרגש-מטורף-כולנו גרוט, לוקח את הקופה (מה גם ש"הנוקמים: סוף המשחק" עצוב מדי, ו"קפטן אמריקה: חייל החורף" רציני מדי). יודעים מה? גם "אנטמן" (2015) אחלה.  

"וונדר וומן" (2017)

לא, לא בחרנו בסרט הזה רק מפני שגל גדות מככבת בו, אף שגאווה ישראלית היא בהחלט אחת מהסיבות לבחירה. כי אם למאוורל יש סרט ברשימה הזו, אז גם ל-DC מגיע ייצוג, ו"וונדר וומן" היה ככל הנראה הפרויקט הכי מהנה, מרענן ומוערך ביקום הקולנועי הקודר והאפל (לשעבר) של אולפני הקומיקס המדשדשים.

"מהיר ועצבני 5" (2011)

למה דווקא הפרק החמישי בסאגת סיבובי הדאווין של וין דיזל ונבחרת נהגי הרחוב/סוכני-העל שלו? כי החמישה שהגיעו אחריו פרפרו לטעמנו בניוטרל והיו נוראיים, והארבעה שהגיעו לפניו בקושי למדו לעשות זינוק בעלייה. "מהיר ועצבני 5" מתהדר בסצנות אקשן מדהימות שצולמו ובויימו היטב, והמרדף ברחובות ריו דה ז'ניירו נחשב עד היום לקלאסיקת פופקורן אמיתית. והיי, גל גדות נמצאת גם פה!

"קראנק" (2006)

אולי הסרט הכי פחות מוכר ברשימה. "קראנק" הוא קצת כמו "ספיד", אבל בא מהלב. כאילו ממש מהלב. ג'ייסון סטיית'האם הוא רוצח שכיר שהורעל על ידי המאפיה, וחייב לשמור על קצב לב מוגבר ועל אדרנלין זורם לא פחות חזק מבמפלי הניאגרה כדי להישאר בחיים, אחרת ליבו יידם. בשל כך הוא עוסק במשך רוב הסרט במגוון פעילויות, איך נאמר, מעוררות במיוחד, וסביר להניח שגם הלב שלכם יחסיר כמה פעימות לאור מה שקורה שם. דרך אגב, גם "הכוורן" - סרט האקשן החדש של סטיית'האם שעולה בשבוע הבא על המסכים, נראה פופקורני בעליל.

אזכורים של כבוד ללא סדר מסוים: "קון אייר" (1997); "הפריצה לאלקטרז" (1996); "צרות גדולות בצ'יינה טאון" (1986); "מותק הילדים התכווצו" (1989); "שובו של הג'דיי" (1983); "משימה בלתי אפשרית: אומת הנוכלים" (2015); "שקרים אמיתיים" (1994); "גלדיאטור" (2000); "היום השלישי" (1996); "שודדי הקאריביים" (2003) ו"אהבה בשחקים: מאווריק" (2022).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר