2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד
נבחרת ישראל בכדוריד
(האיגוד הלוקסמבורגי)
נבחרת ישראל בכדוריד קיימה הערב (רביעי) את משחקה הראשון בלוקסמבורג מול הנבחרת המקומית, בפתיחת קמפיין מוקדמות אליפות העולם. משחק שנפתח טוב, אבל הסתיים בהפסד 31:28 (14:15). מחר ייערך משחק הגומלין, באותו אולם, במטרה ובתקווה לנצח ולהעפיל לשלב השני במוקדמות אליפות העולם - שם ממתינה נבחרת סלובקיה (צמד משחקים שייערכו בחודש מרץ).
זה היה משחק ראשון עבור סער פרנקל כמאמן לאומי ועבור ולדי קופמן שהצטרף אליו כעוזר מאמן, ובכלל בסגל חדש שכולל מספר שינויים ושילוב מעניין בין דורות, כשהצעיר בחבורה הוא טל פלד השוער בן ה-19, לצד שחקנים שלא מבוגרים בהרבה ומרביתם משחקים בליגות אירופאיות, לצד ותיקים ששבו לנבחרת בקמפיין הנוכחי, בהם עמרי קושמרו שמונה לקפטן.
הנבחרת ביקשה לעלות הערב לחימום עם חולצות והמסר לשחרור החטופים, ולאחר מכן עם דיסקיות להימנון - דבר שעורר את התנגדות מקומית (על אף שהאיגוד האירופי אישר את עניין הדסקיות). מצד שני, הנבחרת זכתה לתמיכה חמה מצד עשרות מחברי הקהילה היהודית, שהגיעו עם דגלי ישראל - ובשירה משותפת מרגשת של התקווה.
2 צפייה בגלריה
סער פרנקל ושחקני הנבחרת
סער פרנקל ושחקני הנבחרת
סער פרנקל ושחקני הנבחרת
(האיגוד הלוקסמבורגי)
כזכור, המשחקים תוכננו להתקיים בנובמבר, אבל נדחו עם פרוץ המלחמה - ואיגוד הכדוריד נאלץ לוותר על האירוח. צמד המשחקים הועתקו ללוקסמבורג, ונערכים בשבוע מעניין במיוחד עבור הנבחרת המקומית (שנפתח בניצחון על לטביה ב-8 שערי הפרש, במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2026, שגם מחק פיגור של 7 שערים מהמשחק הראשון - והעלה את המקומיים לשלב השני - בו נמצאת ישראל במוקדמות היורו).
במידה מסוימת, זה הרטוריקה הזו דמתה הערב. נבחרת ישראל כבר הובילה בפלוס 5 שערים במהלך המחצית הראשונה, אבל נוצחה בסיום - והמטרה תהיה להציג יכולת טובה יותר מחר ולנצל גם את העייפות המצטברת של המארחת. המשחק עצמו הערב התחיל טוב - אותו הנבחרת פתחה ביתרון נהדר של 1:4 ובהמשך 3:6 (10') משערים של יונתן דיין (שלושה) יואב לומברוזו (צמד) ודניאל מוסינדי. נדב כהן (צמד), מוסינדי ונדב ניזרי קבעו יתרון שיא 5:10 (14').
לוקסמבורג צמצמה בזכות יכולת טובה של השוער הרמן מיקה למינוס 2 (11:9). ניזרי עצר את הריצה. טל פלד נכנס להופעת בכורה וסיפק מיד עצירה, ושערים של מוסינדי ונדב כהן קבעו 10:14 (25'). הרמן עצר פעמיים את שניר נציה, ולוקסמבורג בריצת 0:4 השוותה. אור לוי נכנס, כבש שער בכורה - 14:15 ישראל במחצית. לוקסמבורג השוותה פעמיים בפתיחת המחצית השנייה, ואז הגיע שער יפהפה של לומברוזו ועצירת פנדל של יהב שמיר. ההמשך היה של המקומיים, שהשוו ל-18:18.
דיין החטיא פנדל, ויאן הופמן העלה את לוקסמבורג ליתרון ראשון - 18:19 (40'). איבוד כדור של לומברוזו - הוביל לשער נוסף של הופמן שקבע 18:20 - והזעיק פסק זמן של פרנקל. אור לוי נכנס וסחט פנדל - נדב כהן דייק, אבל הופמן בשער ואסיסט דאג להעלות את המקומיים ל-19:22 (45'). הנבחרת התקשתה לייצר שערים מהשדה. מיקה הרמן המשיך להתעלות, צמד שערים של בן וייר וטום קרייר הריצו את המקומיים ל-19:24 (47').
נדב כהן כבש משבעה מטרים, ואחרי דקות רבות - מוסינדי כבש שער שדה (21:24), שהוביל לפסק זמן של לוקסמבורג, בכניסה לעשר הדקות האחרונות. הופמן כבש את השביעי שלו, ניזרי וגיא גרא עם צמד הקטינו ל-26:24 (54'). שניר נציה ונזרי, ולאחר מכן אור לוי וגרא, הוריד את הפיגור לשער - 29:28 (27').המצטייני בלוקסמבורג, הופמן (9 שערים) והשוער הרמן, ולאחר מכן לוקה טומאסיני הובילו את לוקסמבורג לניצחון כשקבעו 28:31 - 45 שניות לסיום.
כבשו לישראל: נדב כהן 6, מוסינדי וניזרי 5 כ"א, דיין, לומברזו וגרא 3 כ"א, אור לוי 2, נציה 1. עצירות שוערים - יהב שמיר עם 6 עצירות. טל פלד 3.