אירוע מטריד, שהסתיים בפקח שריסס גז פלפל על פניה של נוסעת, התרחש אתמול (שלישי) במהלך נסיעה באוטובוס של חברת דן. אישה בשנות ה-50 לחייה, עלתה לאחד מקווי החברה לטובת נסיעה עירונית עם כרטיס הרב קו של בנה, והתבקשה לרדת מהאוטובוס על ידי המבקר. בזמן שהשניים היו מחוץ לאוטובוס החל ביניהם ויכוח, בסופו השתמש המבקר בגז פלפל שפגע בפניה של הנוסעת. מטעם המשפחה נמסר כי הם מתכוונים לפנות לערכאות משפטיות. חברת דן: "המקרה נמצא בחקירת המשטרה".

המקרה החל כשהנוסעת עלתה לקו 29 שעשה דרכו מכיוון בת ים לבית החולים וולפסון עם כרטיס הרב קו של בנה. כמה תחנות לאחר מכן עלה המבקר לבדיקת תיקוף של כרטיסי הנוסעים. כשהגיע לנוסעת, עולה מרוסיה שאינה דוברת עברית, ביקשה לעזור לה לתקף כחוק. היא נתנה לו את הכרטיס והמבקר הבחין שהכרטיס אינו על שמה. הנוסעת ניסתה להסביר כי מדובר בכרטיס של בנה, מכיוון שלה נגמר הכסף על כרטיס הרב קו, תוך כדי שהיא מגישה לו את הכרטיס שלה להוכחת דבריה.

_OBJ

לדברי בני משפחתה, המבקר בדק את הכרטיס הנוסף, ראה כי הוא אכן ריק וביקש ממנה בשלב הזה לרדת יחד איתו מהאוטובוס. השניים ירדו ברחוב אילת בחולון, והנוסעת מספרת כי הוא לא היה מוכן להחזיר לה את הכרטיס. היא החלה לכעוס על המצב, אז היא טוענת - הוציא הפקח גז פלפל וריסס את פניה לעיני עדי ראייה שהיו באזור, ותוך כדי שהיא משוחחת עם בנה ששמע הכל דרך הטלפון.

הנוסעת נפגעה בעיניה, סבלה מתחושת שרפה חזקה וניגשה לקבל טיפול רפואי בבית החולים, כך אמרו קרוביה. לדבריהם, בבית החולים היא הקיאה כמה פעמים והתלוננה על כאבים עזים באזור העיניים.

תגובת חברת דן: "המבקר ביצע את תפקידו ולאחר הליך האכיפה הוא הרגיש מאוים מצד הנוסעת. המקרה נמצא בחקירת המשטרה. חברת דן מגנה ונאבקת באלימות, אך נותנת גיבוי לעובדיה ובמיוחד לעובדים שסופגים אלימות מידי יום תוך כדי כך שהם מבצעים את עבודתם בכפוף לסמכותם על פי החוק".