ווייד בולדווין סיפק שלשום מול וירטוס בולוניה את אחד ממשחקיו הטובים ביותר במכבי ת"א, בטח העונה, אבל כשנדרש בסיום עודד קטש להתייחס ל-78:95 הגדול על האיטלקים, הוא ביקש לדבר דווקא על שחקן אחר. זה שכלל לא היה אמור להיות פקטור מרכזי מול קבוצת הצמרת ביורוליג. ג'ון דיברתולומאו כמובן.
"הוא היה אדיר", התמוגג קטש. "היינו בלי תמיר בלאט ומן הסתם היינו צריכים את ג'ון הגנתית וגם בעבודת כדור. הוא הביא לנו בדיוק את אותם דברים כמו בשנה שעברה. הוא היה חסר לנו בהרבה משחקים כשהוא היה פצוע ואני שמח בשבילנו וגם בשבילו שקיבלנו אותו ככה".
4 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומיאו נגד בולוניה
ג'ון דיברתולומיאו נגד בולוניה
מתייצב כשצריך. דיברתולומיאו
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומיאו נגד בולוניה
ג'ון דיברתולומיאו נגד בולוניה
הרשים מול בולוניה גם בהגנה. דיברתלומאו בפעולה, שלשום
(צילום: EPA/ANDREJ CUKIC)
ואכן, בשל היעדרותו של בלאט החולה, ג'ון די לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, כשסיים עם 16 נקודות ב-23 דקות, והוכיח שהוא יכול להציג מספרים טובים לא רק ברבע השלישי, בו הוא מצטיין בקביעות בניצחונות של הצהובים העונה. השאלה הגדולה כעת: האם הקפטן ימשיך במומנטום גם הערב (שישי, 21:30) במשחק החוץ מול פרטיזן בלגרד.
דיברתולומאו לא פתח את העונה בצורה אידיאלית. במשחק הראשון מול פרטיזן (כן, אותה פרטיזן) הוא אמנם קיבל 23 דקות על הפרקט, אולם בזה אחריו, נגד מילאנו, שיחק שתי דקות בלבד. אפשר לראות את הקיצוניות הזאת גם בשלבים מתקדמים יותר יחסית של העונה - כשמול מונאקו (בסוף אוקטובר) הוא קיבל 19 דקות ומיד לאחר מכן מול באיירן מינכן הסתפק ב-11 בלבד. בשמונה המשחקים הראשונים של העונה ביורוליג הוא רשם ממוצעים פושרים מאוד של 3.1 נקודות ו-2.5 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
קטש
קטש
מחמאות מקיר לקיר. קטש
(צילום: Eitvydas Kinaitis)
גורמים בקבוצה טוענים שהמצב הביטחוני מאוד השפיע על הקפטן. הוא אמנם לא נולד וגדל בישראל, אבל נמצא כאן 9 שנים וגם התחתן עם ישראלית, שנאלצה להישאר בלעדיו בארץ בזמן שהוא טס לבלגרד, מה שגרם לו לחוסר שקט ולדאגה רבה.
במהלך חודש נובמבר הוא נפצע במפשעה, נגרע מהסגל במשך כחודש ונאלץ להחמיץ שבעה משחקים ביורוליג. בהיעדרותו במכבי ת״א מאוד התקשו הגנתית וגם הרוטציה בקו האחורי התקצרה משמעותית, דבר שגרם לעייפות רבה אצל שאר השחקנים.

תזמון אירוני

ההחזרה של דיברתולומאו לסגל הגיעה בתזמון קצת אירוני, דווקא כשהתעורר "מרד השחקנים" שלא היו מעוניינים לטוס לישראל ולקחת חלק בשני משחקי ליגת העל (בשל קיצוץ בשכרם - סאגה שכבר סודרה). דיברתולומאו היה צריך לקפוץ מאפס למאה, וכבר במשחק הראשון שלו מול הפועל חיפה הוא שיחק 29 דקות ויומיים לאחר מכן בלי מנוחה כלל קיבל 23 דקות מול הפועל באר-שבע.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו, אנטוניוס קליבלנבד, ג'יימס ווב עם מנהל הקבוצה עמי ביטון
שחקני מכבי ת"א ג'ון דיברתולומאו, אנטוניוס קליבלנבד, ג'יימס ווב עם מנהל הקבוצה עמי ביטון
שמח גם על הספסל. דיברתולמאו
(Dragan Tesic and Djordje Kostic)
על פי גורמים במכבי ת"א, דווקא הקפיצה למים העמוקים היא זאת שסייעה להחזיר אותו כמה שיותר מהר לכושר משחק מלא. במסגרת היורוליג הוא רשם בהופעה הראשונה - בחודש שעבר - 18 דקות מול ז'לגיריס ולא קלע אף נקודה. מול פנרבחצ'ה הוא כבר שיחק 14 דקות וקלע 5 נקודות. שלשום, כאמור, הגיעה ההתפוצצות מול בולוניה.
עכשיו מכבי מחכה לפרטיזן, וקטש כבר הודה: "מצפה לנו משחק גדול וקשה. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו באים עם האנרגיות הנכונות בשונה מהשבוע הקודם". אם תשאלו את דיברתלומאו, הוא יגיע מוכן. גם הפעם.