בשנה האחרונה התמקד צבי פויר בשלושה נושאים מרכזיים: הראשון הוא העברת פתרונות התוכנה לתעשיה של סימנס לענן, תוך כדי שמירה על הלקוחות הקיימים והקפדה על עבודה רציפה, הדרושה למניעת פגיעה בתפוקות היצור. המהלך השני הוא כניסה לעולם הבינה המלאכותית (“Chat GPT יצא בספטמבר 2022 ויצר המון עניין ציבורי - אבל אנחנו עסקנו בנושא עוד הרבה קודם”, הוא מציין). והמהלך השלישי הוא כל נושא הלמידה והפיתוח.
1 צפייה בגלריה
צבי פויר
צבי פויר
צבי פויר
(צילום: יח”צ)
“אנחנו בסימנס במה שקרוי Long Life Learning”, אומר פויר. “לכן, עסקנו ב-2023 רבות בכל הקשור ללמידה. פיתחנו ימי לימוד והשקענו מאמצים בפיתוח תכנים. הכל במטרה לפתח את הידע של האנשים שלנו כדי שיוכלו להתחבר טוב יותר למוצרי החברה וליזום חדשנות”.
אילו אתגרים מרכזיים היו לכם בשנה החולפת?
“נושא בולט הוא הטיפול ב’תאומים דיגיטליים’ מסוגים שונים, למשל, בנושאי לוגיסטיקה ושרשרת אספקה. כלומר, דיגיטליזציה של תהליך הבאת חומרי הגלם לתוך המפעל ושינוע אופטימלי של התוצרת הגמורה ממנו, תוך הקפדה על מינימום פליטות של מזהמים”.
מלחמת “חרבות ברזל” הביאה איתה אתגרים נוספים לסימנס, אך לדברי פויר לא ניכרה השפעה יוצאת דופן או פגיעה בעסקי החברה, גם אל מול מתחרים בעולם שניסו ועדיין מנסים לשכנע לקוחות שהם עדיפים כי אינם חשופים להשפעות המצב בישראל. “נתקלנו בלא מעט סיטואציות כאלו, אך לא מדובר בגורם קריטי”, אומר פויר. “האתגר הראשון מבחינתנו היה לנהל מצבת כוח אדם של כ-400 עובדים בישראל, בתקופה שבה חלקם ספונים בבית בשל המתיחות הביטחונית והטילים שעפים באוויר, חלקם מגויסים למילואים ויש גם עובדים שגרים בדרום ונאלצו להעתיק את מקום מגוריהם וסייענו להם בכך. כל הדברים הללו השפיעו על הביצועים, אך הקפדנו להמשיך לעבוד. לאחרונה גם חזרנו למשרד לפחות לשלושה ימים בשבוע ואנו משתדלים להגביר את הקצב”.
היכן בא לידי ביטוי היתרון שלכם כחברה בינלאומית בזמן מלחמה?
“היתרון שלנו הוא שהפיתוח נעשה לא רק בארץ אלא גם בארצות הברית, הודו, גרמניה ופולין. כך אנו יכולים להפנות משאבים לסניפים אחרים כדי להמשיך לתת מענה מלא לצרכי הלקוח. כחברה התומכת במעל ל-23,000 קוויי ייצור בעולם, שחייבים לעבוד 24/7 ולא יכולים לוותר על דקת ייצור, אנו עושים הכל כדי שלקוחותינו ברחבי העולם לא ירגישו שהמלחמה פוגעת גם בהם. ברור לנו שהשירות שלנו חייב להיות יוצא דופן מבחינת זמינות, תגובה ואיכות - גם במלחמה. בזה אנחנו לא מוותרים לעצמנו”.
איך מתייחסת סימנס העולמית למצב?
“סימנס עשתה הרבה כדי לקרב את האנשים ולהעביר מסר של תמיכה בישראל. סימנס אפשרה לנו לתמוך במי שגר קרוב לעוטף ובאלו שבמילואים, ואף תרמה חצי מיליון יורו למגן דוד אדום וגם ציוד רפואי לכוחות בדרום. זהו מסר חזק מאוד לצוות המקומי, שרואה שההנהלה של סימנס העולמית תומכת בעובדים בישראל. אנחנו באמת חשובים להם”.

מצ’יפים ועד מטוסים

צבי פויר מכהן כמנכ”ל סימנס תוכנה לתעשייה בע”מ החל מ-2012 (בשנת 2005 חברת “טכנומטיקס” הישראלית שבה עבד נמכרה ל-UGS וב-2006 UGS נמכרה לסימנס). המינוי הפך את פויר לישראלי היחיד בהנהלה העולמית של סימנס תוכנה, כשהוא מצידו הפך במהלך השנים את הגוף הישראלי לגוף גלובלי, הגדיל מהותית את הפעילות של מה שהיה עד אז ‘טכנומטיקס’ ויצר ענק דיגיטליזציה תעשייתית. כיום החברה מדורגת במקום הראשון בעולם בתחומים רבים כדוגמת תכנון תהליכי יצור, תכנון מפעלים, תכנון תהליכים לוגיסטיים, אופטימיזציה של תהליכי יצור וניהול התפעול. לחברה יש משרדים בארצות הברית, קנדה, מקסיקו, כל מדינות אירופה, סין, יפן, קוריאה, טאיוואן והודו.
“בכל המקומות האלו יש לנו נציגויות ואנו מוכרים את התוכנה שלנו לתעשיות שונות”, אומר פויר. “כיום אנו פועלים בעשר תעשיות עיקריות, מייצור צ’יפים דרך מכשירים אלקטרוניים, מכונות תעשייתיות, ציוד לבית כמו מכונות כביסה - ועד לתעשיית התעופה והרכב. אנו שותפים, למשל, בפיתוח וייצור מטוס ההפצצה העתידי של צבא ארצות הברית והטכנולוגיה שלנו סייעה לבנות את אחת מנושאות המטוסים האמריקאיות הגדולות שהגיעה לאחרונה לישראל. בנוסף, כ-290 חברות פארמה משתמשות בכלים שלנו לייצור תרופות. אנו גם מובילים תהליכי דיגיטליזציה בתעשיית המצברים לרכב חשמלי. בשנה וחצי האחרונות נכנסנו חזק לתחום הזה, כאשר התכנון הוא שעד 2030 יוקמו בעולם כמאתיים מפעלי מצברים ואנו מסייעים ליצרני מצברים ליצרם בצורה יעילה, תוך הפחתת פליטת מזהמים”.
מה ההשפעה שלכם על התעשייה והכלכלה הישראלית?
“היא באה לידי ביטוי במספר תחומים: אנו פועלים בישראל ועוזרים לחברות ישראליות לפתח את מערכי הייצור שלהן הן בתעשיות הביטחוניות והן בתעשיות אחרות. אנו גם עוסקים בפיתוח הון אנושי בישראל: מחזיקים כמעט 400 אנשים ודואגים לרווחתם ולהצלחתם, ובנוסף מוכרים היום תוכנה בהיקפים מאוד גדולים, כך שחלק גדול מהמיסים והמשכורות שאנו משלמים תורמים לכלכלה המקומית”.
לאן צועדת החברה בשנה הקרובה?
“אנו פועלים על בסיס חזון שפיתחנו, השואף להביא לשוק פתרונות תוכנה המשפרים מהותית את עולם הייצור. המטרה שלנו היא לאפשר לחברות המייצרות להגיע ליעילות מירבית גם במדינות שבהן עלות כוח האדם גבוהה. אנו פועלים לביסוס הנוכחות שלנו בתחומי הלוגיסטיקה והתחזוקה”.

ת.ז

צבי פויר - מנכ”ל סימנס תוכנה לתעשייה בע”מ
משפט על השנה החולפת: “למרות הכל, 2023 הייתה שנה מוצלחת מאוד, שנה של צמיחה - בעיקר בגין הפעילות שלנו בעולם”.
דמויות המפתח שלי: “העובדים שלנו בארץ ובחו”ל, אנשים חרוצים, יצירתיים שמקדישים המון מזמנם לפיתוח פתרונות מיוחדים לדיגיטליזציה של התעשייה”.
מסר מרכזי: “להמשיך את המומנטום, לפתח פתרונות מבוססי AI, להמשיך להיות מספר אחד בעולם בנושא DIGITAL FACTORY “.
המסר שלי: “מנהלים שרוצים להצליח חייבים להקיף את עצמם בצוות ניהול מעולה, ובעיקר לא לחשוש מאנשים שהם יותר חכמים ממך”.