קבוצת מעוף, המתמחה בתחומי ההון האנושי, נוסדה לפני 24 שנים על ידי שני חברי הילדות יניב נדלר ועמית רשף. במהלך שנות פעילותה התבסס והתרחב המוניטין שלה, והמותג “מעוף” הגיע לשורה הראשונה של המותגים בתחום ההון האנושי. כיום יש לה 50 מרכזי גיוס בפריסה ארצית ו-12,000 עובדים מועסקים דרכה.
מקצועיותה, עוצמתה ויציבותה הכלכלית משרתות את שלל לקוחותיה העסקיים, בהם רבות מהחברות הגדולות והמובילות במשק.
1 צפייה בגלריה
אסף סרן
אסף סרן
אסף סרן
(צילום: גיא הכט)
“בשמונה השנים האחרונות חיזקה מעוף את תחום השירותים המנוהלים במגזר הפרטי והציבורי ובין השאר, הקימה ומנהלת עבור המדינה שורה מגוונת של פעילויות”, אומר אסף סרן, מנכ”ל מעוף שירותים מנוהלים וסמנכ”ל פיתוח עסקי בקבוצה. להמחשה, הוא מונה שורה ארוכה שלהם, הכוללת את נתב”ג, דיילי הדיגיטל בבנקים, מרכזי הכוון תעסוקתי לאוכלוסיות בעלות חסמי כניסה לשוק העבודה, ניהול מרכזי התיאוריה של משרד התחבורה, ניהול מערך המורים המחליפים בישראל, מיון ואריזת בחינות בגרות למשרד החינוך וניהול מועדוני יולדות. “בנוסף, ניהלה מעוף בשנים האחרונות את כל ההכשרות של האגף להכשרה מקצועית ואף עוסקת בתפעול נמלים בשירות מנוהל”, הוא מציין.
מה חשיבות תחום השירותים המנוהלים באסטרטגיית “מעוף” היום?
“העמקת תחום השירותים המנוהלים הוא מהמהלכים החשובים שביצענו, מהווה מרכז צמיחה והתפתחות עבורנו ומאפשר ללקוחותינו להתמקד בעיסוק בליבת העסק שלהם. היכולות המגוונות שלנו מאפשרות לנו לתת מענה לשורה ארוכה של פעילויות ממשלתיות שונות. הצלחתנו בתחום זה בפרט ובשאר התחומים בכלל, פתחה עבור הקבוצה הזדמנויות חדשות וקרנות הון סיכון וחברות אחזקות המתמחות במיזוגים ורכישות החלו לגלות בנו עניין. אנחנו בחרנו מתוך כלל ההצעות לשתף פעולה עם לאומי פרטנרס, שרכשו 20% מאיתנו. בהמשך, אחרי שנבצע רכישות נוספות ונצמח עוד, הכוונה היא לצאת להנפקה ב-2025-2026”.
מה בכם ‘עשה להם את זה’?
“הם זיהו ששוק השירותים המנוהלים נמצא בצמיחה, ללא תקרת זכוכית. את המגמה העולמית הנוכחית ניתן לתמצת באמרה Do What You Do Best, and Outsource The Rest. הקושי והמורכבות הקיימים בגיוס, הכשרה וניהול עובדים מביא יותר ויותר ארגונים לבחור באאוטסורסינג לתחומים שאינם בליבת מהותם ועשייתם. הם גם זיהו את השליטה שלנו בכל תחום שבו אנו עוסקים, ואת היכולת לשלב טכנולוגיה בכל פעילות מנוהלת.
במקביל, התחלנו לחפש רכישות שתהיינה סינרגטיות למעוף, ולפני כחודש ביצענו רכישה משמעותית ומאוד מרגשת שנפרסם אודותיה בקרוב. בשלב זה אני רק יכול לספר שמדובר בחברת שירותים מנוהלים גדולה וותיקה מאיתנו. זו בהחלט נקודת תפנית ונעדכן לגביה כשיהיה ניתן. אנו מתכוונים לבצע עוד רכישות בשנים הקרובות”.

הרעב רק הולך ומתגבר

כששואלים את סרן מה תוכניותיה של הקבוצה לעתיד הוא מספר שהיא ממשיכה לפעול ולהשקיע בתחום הפתרונות הטכנולוגים לשוק העבודה. באחרונה השיקה את GetJob – אפליקציית מרקטפלייס מבוססת בינה מלאכותית, המיועדת למחפשי עבודה זמנית. “זו פעילות חדשנית עם פוטנציאל השפעה מהותי על שוק העבודה”, הוא אומר. “מצד אחד היא תאפשר לכל אחד לעבוד מתי, איפה וכמה שירצה, ומצד שני תאפשר למעסיקים פתרון נגיש ומיידי להעסקת עובדים זמניים. זה המענה שלנו ל-Gig Economy, המשנה באופן קריטי את הדרך בה שוק העבודה פועל. אנו מאמינים ש-GetJob תצמח משמעותית במהלך 2024”.
זו גם התרחבות טבעית, שכן בנוסף לשירותים מנוהלים, אתם מתמחים גם בגיוס והשמה.
“נכון, עם השנים פיתחנו מומחיות שאין שנייה לה בתחום ההשמה. למדנו גם להגיב במהירות למצבי חוסר ודאות עקב תקופת הקורונה ושאר הטלטלות שעבר שוק העבודה. אנו יודעים להתאים את עצמנו, לבצע שינויים, להקים חמ”ל משרות במהירות ולמצוא הזדמנויות שיכולות לאפשר את המשך צמיחת החברה ולתרום למשק גם במצבי משבר”.
מה שמביא אותנו לתקופת המלחמה הנוכחית.
“המלחמה כמובן יצרה אצלנו אתגר להמשך הפעילות, גם לנוכח העובדה שלא מעט מנהלים ועובדים שלנו גויסו למילואים. פרויקטים ממשלתיים נכנסו להקפאה או לירידה בפעילות - שהתווספה לירידה הכללית במשק. עם זאת, אני יכול לספר שמאז תחילת הלחימה נפתחו מאות משרות חדשות ובסך הכל איישנו אלפי משרות לעובדים מקצועיים, רובן מוגדרות כמשרות חיוניות. במקביל, ראינו גל חריג ועלייה משמעותית במספר הפניות אלינו מצד מחפשי עבודה, שחלקם חששו שכעת יהיה קשה יותר למצוא עבודה. ידענו לנתב את הביקוש הזה ללקוחות שהמשיכו לגייס עובדים: קמעונאים, מפעלים ביטחוניים וחברות תעשייתיות. חלק גדול מהפניות הוא עבור משרות זמניות, בין היתר ממפונים המחפשים מקור פרנסה זמני באזור שאליו פונו, ואנחנו פועלים עבורם גם בהיבטים נוספים הקשורים ליישוביהם. אנו רואים שליחות גדולה בסיוע מציאת עבודה עבורם ושמחים לראות שעם הזמן העקומה אט-אט מתיישרת. חשוב לנו גם לתרום ואנו מקפידים להתנדב בעשרות פעילויות; העובדים שלנו יוצאים להתנדב בחקלאות, מכינים מארזים, שולחים תרומות לחיילים ועוד“.
תן דוגמה לפרויקט של מעוף שאתה גאה בו במיוחד.
“ניהול פרויקטים של שילוב אוכלוסיות מוחלשות בשוק התעסוקה עבור המדינה, שכללו הורדת חסמים והיכרות של המעסיקים עם קהל היעד באמצעות הפעלת מרכזי ההכוון התעסוקתי שלנו. המיזמים פועלים בהצלחה לשילוב חרדים, עולים חדשים, תושבים חוזרים, עובדים מהחברה הערבית, אנשים עם מוגבלות ועובדים מבוגרים בשוק התעסוקה. הצוותים שלנו משנים את החיים לקהלים הללו, ואנו רואים בכך שליחות גדולה ותרומה לקידום הגיוון התעסוקתי במדינת ישראל”.

ת.ז

אסף סרן - מנכ”ל מעוף שירותים מנוהלים
סיכום שנת 2023 במשפט: “רכבת הרים של צמיחה והתפתחות בזירה העסקית לבין שמירה וטיפוח של חיי המשפחה”.
דמות מפתח שהיוותה לך השראה בשנת 2023: “הבעלים של קבוצת מעוף - עמית רשף ויניב נדלר, שנותנים לי את המפתחות ואומרים “צא לדרך”. הם נותנים לי את התמיכה והאוטונומיה לעוף עם החלומות שלי”.
חזון עסקי לשנת 2024: החזון שלי מתבטא במילה אחת – צמיחה. צמיחה באמצעות ביסוס המובילות ושמירה על אופיה הייחודי של מעוף.
מסר: “בכל משבר יש הזדמנות, תמיד לנסות למצוא אותה”.