הרבה לפני הדראפט האחרון דובר על ויקטור וומבניאמה כמועמד הכמעט ודאי לזכות בתואר רוקי השנה ב-NBA, זה עוד לפני שדרך על הפרקט של הליגה הטובה בעולם. הצרפתי אכן מספק הופעות, מספרים ומהלכים בלתי נשכחים בסן אנטוניו, אך מאז שהחלה העונה דובר דווקא על צ'ט הולמגרן מאוקלהומה סיטי ת'אנדר כמועמד חזק לתואר. עם זאת, לאחרונה, צץ שם חדש שמאיים לדחוק את שניהם הצידה - חיימה חאקז ג'וניור.
בניגוד לוומבניאמה והולמגרן, שנבחרו בשני המקומות הראשונים בדראפט חאקז לא נבחר בעשירייה הראשונה, אלא במקום ה-18. לא הרבה ציפו לכך ממנו, אבל הרוקי של מיאמי מספק בחודש האחרון מספרים, ובעיקר תצוגות של כוכב. מעבר לכך, הוא מגלה בגרות, אופי וחוכמת משחק יוצאי דופן, בטח לגילו הצעיר (21).
4 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט חיימה חאקז ג'וניור
שחקן מיאמי היט חיימה חאקז ג'וניור
מאיים על תואר רוקי העונה? חיימה חאקז ג'וניור
(Megan Briggs/AFP)
"כיף לראות אותו. את הדברים שהוא עושה, אני התחלתי לעשות רק בגיל 28-29, זה כאילו הוא בכלל לא רוקי". את הדברים האלה אמר על חאקז לא אחר מאשר ג'ימי באטלר, הכוכב הגדול של מיאמי. גם קווין לאב הוותיק חולק תחושה דומה בנוגע לבגרותו של חאקז: "אין לו אישיות של רוקי. הוא אולי עושה מדי פעם שגיאות של רוקי על הפרקט, אבל בכל הקשור לאופי שלו הוא משתלב נהדר, ויחד עם היכולת שהוא מראה - הוא הופך לכח משמעותי".
עוד מאפיין בולט אצל חאקז, הוא חוסר הפחד שלו. הדוגמה הטובה ביותר לכך הגיעה במהלך ניצחון החוץ של מיאמי על הלייקרס לפני שבוע בדיוק (96:110). הרוקי, שסיים את המשחק עם 16 נקודות, חדר לצבע, שם חיכה לו לברון ג'יימס הגדול. בלי להתבלבל, חאקז עשה עליו שתי הטעיות, הסתובב וקלע עליו ג'אמפ שהזכיר את קובי בראינט המנוח. על הפרצוף של המלך.

הולך ומשתבח

לחאקז לקח קצת זמן להיכנס לעניינים בעונת הבכורה שלו ב-NBA ובשבעת משחקיו הראשונים לא זכה ליותר מדי דקות ולא הצליח לקלוע בספרות כפולות. עם זאת, הוא הראה ניצוצות, וכבר אחרי משחקו הראשון נגד דטרויט, כוכבי ההיט, באטלר ובאם אדבאיו, עטפו אותו ודאגו לתת לו הרגשה טובה.
החל מהמשחק השמיני של העונה, ב-9 בנובמבר נגד ממפיס, בו הוא קלע לראשונה בדו ספרתי (11 נקודות) הוא קלע רק שלוש פעמים מתחת ל-10 נקודות ב-30 משחקים. מעבר לכך, הוא קלע שש פעמים מעל 20 נקודות ועוד פעם אחת רשם את תצוגת השיא שלו עד כה - 31 נקודות ו-10 ריבאונדים בניצחון מיאמי על פילדלפיה, לפני קצת יותר משבועיים.
4 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט חיימה חאקז ג'וניור מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שחקן מיאמי היט חיימה חאקז ג'וניור מול שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
מהלך סטייל קובי בראינט - על המלך. חאקז מול לברון ג'יימס
(AP Photo/Mark J. Terrill)
4 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט באם אדבאיו עם חיימה חאקז ג'וניור
שחקן מיאמי היט באם אדבאיו עם חיימה חאקז ג'וניור
עם באם אדבאיו. כוכבי מיאמי מחבקים אותו
(AP Photo/Kevin Kolczynski)
מעבר לחבריו במיאמי, גם בקרב שאר אנשי הליגה ישנה התרשמות מחאקז. מאמן גולדן סטייט ווריורס, סטיב קר, אמר עליו: "זה מרשים מאוד לראות אותו משחק. הוא חזק, אגרסיבי ומאוד מוכשר. הוא משחק כאילו יש לו המון ניסיון. התרומה שלו היא עצומה ומשמעותית".
גם בשנותיו בליגת המכללות, כששיחק ב-UCLA, הוא הראה שיפור מתמיד. בעונתו הראשונה העמיד ממוצעים של 8.9 נקודות, 4.8 ריבאונדים, 1.4 אסיסטים ו-1.4 חטיפות למשחק. בשנתו שנייה עלה ל-12.3 נקודות, 6.1 ריבאונדים, 1.7 אסיסטים ו-1.2 חטיפות למשחק, בשלישית העמיד ממוצעים של 13.9 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים ו-1.1 חטיפות למשחק ובעונתו האחרונה עלה ל-17.8 נקודות, 8.2 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים ו-1.5 חטיפות למשחק.

המחוייבות למורשתו המקסיקנית

חאקז אומנם נולד וגדל בארה"ב, אבל אביו (שגם היה כדורסלן - וכך גם אמו) הוא ממוצא מקסיקני. חאקז מראה המון מחוייבות למורשת המקסיקנית שלו, ובגיל 18 בחר לייצג את נבחרת מקסיקו ושיחק במדיה במשחקים הפאן-אמריקאיים. מעבר לכך, בלימודיו בתיכון ובמכללה הוא לקח קורסים ששיפרו את הספרדית שלו, ואחרי משחקים הוא עונה מדי פעם לשאלות בספרדית.
4 צפייה בגלריה
מאמן גולדן סטייט ווריורס סטיב קר
מאמן גולדן סטייט ווריורס סטיב קר
גם הוא התלהב מהרוקי הצעיר. קר
(AP Photo/Gerald Herbert)
"זה חשוב לי", הסביר חאקז את הסיבה לכך שהוא מתעקש להרבות לדבר בספרדית. "אמא שלי ניסתה לדבר בספרדית, אבל היא לא דוברת את השפה, כך יצא שלא ממש דיברו איתי בספרדית כילד. לקחתי כמה קורסים במכללה ובתיכון, הייתי במקסיקו כמה פעמים וניסיתי להשתמש בשפה בצורה הטובה ביותר שיכולתי. אני מתכנן ליסוע לגוודלחארה ומקסיקו סיטי".
חאקז זוכה כבר עכשיו להערצה לא מועטה מהקהילה דוברת הספרדית הגדולה במיאמי, ולאור הפופולריות ההולכת וגוברת של ה-NBA במקסיקו - ובכלל באמריקה הלטינית - בסיס המעריצים שלו צפוי לגדול. יחד עם הפוטנציאל הגדול שהוא מראה בעונת הבכורה שלו בליגה - הסיכויים שיהפוך לכוכב גדול בשנים הקרובות נראה סביר בהחלט.
פורסם לראשונה: 17:32, 11.01.24