הקצין הבכיר שהתעמת עם המפכ״ל שבתאי עוזב את המשטרה

העימות בין השניים החל לאחר שתת ניצב שמעון נחמני האשים את המפכ"ל באחריות לאסון מירון

מסיבת עיתונאים השר איתמר בן גביר והמפכ"ל // יוני ריקנר

סגן ראש אגף המבצעים במשטרה, תת ניצב שמעון נחמני, הודיע היום (חמישי) על פרישתו מהשירות, ברקע ההחלטה של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להאריך את כהונתו של המפכ"ל, יעקב שבתאי, בחצי שנה.

בין נחמני לשבתאי פרץ בעבר עימות חריף בעקבות אסון מירון בעת שכיהן כראש חטיבת המבצעים במשטרה.

בעדותו בוועדה טען נחמני כי הזהיר מראש את שבתאי מפני פתיחת ההר ללא הגבלה לקראת ההילולה במירון באפריל 2021, שבמהלכה ניספו 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-100 באסון שהתרחש בעיצומה של ההילולה. עוד טען נחמני כי המפכ"ל החל להתנכל לו לאחר שחשד כי העביר חומרים לוועדת החקירה, ואף הציע לו ללכת יחד לפוליגרף.

נחמני האשים את שבתאי באחריות לאסון ואמר בין היתר "הייתי מוטרד מעצם קבלת ההחלטה לפתוח את ההר...פניתי לראש אג"מ ולמפכ"ל בסיום הדיון, ושבתאי השיב לי: 'אל תדאג, ועדת החקירה עלי'".

תת ניצב שמעון נחמני, צילום: אורן בן חקון

המפכ"ל שבתאי הכחיש את דבריו ובאגרת ששיגר לשוטרים טען בין היתר כי "אין כל שחר לטענות לפיהן במשטרה מתקבלות החלטות פיקודיות כתוצאה משמועות הנוגעות לכוונה של קצין זה או אחר להעביר מידע לוועדה".

פרקליטיו של נחמני הגיבו לאיגרת ובמכתב ששיגרו לחברי ועדת החקירה כתבו בין היתר, כי שבתאי מנסה לסתום את פיות. "מהדברים האמורים באיגרת ומעיתוי פרסומה תוך שהיא מופצת לכלל השוטרים, יש כיוון של חץ ברור לעבר מרשנו שפוגע בשמו ובמעמדו ותפקידו במשטרה", כתבו "אנו רואים בחומרה ניסיון בוטה לסתימת פיות ומתן איתות ברור לשוטרים וקצינים נוספים לבל יעזו להעלות דברים להם נחשפו בפני הוועדה".

מקורביו של נחמני אמרו ל"ישראל היום" כי הוא חש בחודשים האחרונים אכזבה מהתנהלות המשטרה, ומיצה את שירותו. גורמים אחרים טוענים כי חש תסכול מהדרך שבה מובילים שבתאי והשר לביטחון לאומי את הארגון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר