לקח את הכסף - ונעלם: אישום נגד אדיר עוזרי שרימה חיילים ואזרחים שביקשו לרכוש ציוד צבאי

נגד עוזרי, תושב חולון, הוגשו 30 סעיפי אישום ובהם קבלת דבר במרמה וזיוף מסמך בנסיבות מחמירות • על פי כתב האישום, הציג את עצמו כיבואן של משרד הביטחון ופנה לאזרחים וחיילים בפייסבוק • כאשר הרוכשים התלוננו שלא קיבלו את הציוד אמר כי המשלוח צפוי להגיע ולא ענה להם לאחר מכן

פנה לחיילים ואזרחים שחיפשו בפייסבוק לרכוש ציוד צבאי. צילום: דובר צה"ל

כתב אישום הוגש היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב נגד אדיר עוזרי שרימה ודרש כספים מחיילים ואזרחים שביקשו לרכוש ציוד צבאי ללחימה, כשאין בידיו את הציוד ותוך יצירת מצגי שווא.

כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד הנרייט טיבי מפרקליטות מחוז תל אביב, מייחס לעוזרי 30 סעיפי אישום, ובהם קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות של כ-88 אלף שקלים, ניסיון קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות של כ-133 אלף שקלים נוספים וכן זיוף מסמך בנסיבות מחמירות.

מכתב האישום עולה כי מתחילת המלחמה, עוזרי (20) תושב חולון, פנה לחיילים ואזרחים שחיפשו בפייסבוק לרכוש ציוד צבאי וציוד שנדרש ללחימה, הציג את עצמו כיבואן של משרד הביטחון, שיקר שהוא עובד במקומות עבודה מסודרים ושלח פרטי התקשרות ומסמכי חברה כוזבים.

עוזרי קיבל תשלום עבור ציוד שלא סיפק, לא קיים ושאין לו כוונה לספק, ויצר מצג שווא כי הציוד הולך ואוזל הוא דרש מהמתלוננים לשלם לו עוד לפני שקיבלו את הציוד באמצעות קוד משיכה בנקרי והעברות בנקאיות.

המתלוננים שילמו לעוזרי על בסיס מצג השווא עבור ציוד שהיה חסר להם בזמן שחלקם נמצאים בשירות פעיל בעזה או בגזרה הצפונית, מבלי לקבל תמורה לתשלום. כאשר פנו לעוזרי אמר להם כי המשלוח צפוי להגיע ולאחר מכן הפסיק לענות ועקבותיו נעלמו.

הנסיבות המחמירות של ביצוע העבירות, נאמר בכתב האישום, "מתבטאות בתחכום המרמה, בשיטתיות, בהיקף וניצול מצב המלחמה ששרר בארץ בתקופה הרלוונטית לכתב האישום והפגיעה בלוחמי צה"ל"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר