סוון גוראן אריקסון, אחד המאמנים הבכירים בכדורגל העולמי בשנות ה-80, ה-90 וה-2000, חשף בריאיון לתוכנית רדיו בשוודיה כי הוא חולה בסרטון סופני. על פי דבריו של המאמן השבדי, נותרה לו שנה לחיות לכל היותר.
"אני יודע שבמקרה הטוב, אחיה עוד שנה. במקרה הגרוע - אולי אפילו פחות", אמר אריקסון. למען האמת, אני לא חושב שהרופאים יודעים להגיד לי בוודאות כמה זמן נותר לי, אבל אנחנו יודעים שהמצב לא טוב. אני צריך להילחם, ואעשה זאת כמה שאני יכול".
1 צפייה בגלריה
סוון גוראן אריקסון
סוון גוראן אריקסון
במצב סופני. סוון גוראן אריקסון
(Martin Rose/Getty Images)
עוד הוסיף אריקסון: "הדבר הכי טוב מבחינתי זה לא לחשוב על זה ביומיום, וזה מה שאני מנסה לעשות. אני יכול לעסוק בזה כל הזמן ולשבת בבית ולחשוב עד כמה אני מסכן וחסר מזל וכו'. זה קל ליפול לעמדה הזו - אבל לא. אני מנסה להסתכל על הדברים החיוביים כרגע בחיים שלי ולא לקבור את עצמי בעצב בגלל שזה רק יגרום לנסיגה גדולה עוד יותר".
אריקסון, בן 75, החל את קריירת האימון שלו בשנת 1977 בדרגפורס השבדית. הוא מונה ב-1982 למאמנה של בנפיקה ליסבון משם עבר לליגה האיטלקית, בה אימן לא פחות מארבע קבוצות (לאציו, פיורנטינה, רומא וסמפדוריה) והצליח בכולן. הוא הוביל בעונת 1999/2000 את לאציו לאליפות השנייה בתולדותיה, כאשר באותה השנה היא זכתה גם בגביע האיטלקי והשלימה זכייה בדאבל. בנוסף, הוא זכה עם הביאנקוצ'לסטי בגביע אירופה למחזיקות גביע ב-98/99.
אחרי ארבע שנים בלאציו הוא מונה למאמנה של נבחרת אנגליה, וזכה לאמן את הדור שנחשב לדור הזהב של הכדורגל האנגלי, שכלל שחקנים כמו דייויד בקהאם, סטיבן ג'רארד, פרנק למפארד ומייקל אואן. הוא הוביל את נבחרת שלושת האריות פעמיים לרבע גמר המונדיאל (ב-2002 ו-2006) ועוד פעם אחת לרבע גמר אליפות אירופה (2004).