איראן: השתלטנו על מכלית נפט של ארה"ב; בעלי האונייה: היא לא אמריקנית

המרכז הבריטי לתעבורה ימית דיווח על ניסיון השתלטות על ספינה סמוך לחופי עומאן • כלי תקשורת במפרץ דיווחו כי חיילים איראניים השתלטו על מכלית נפט

ההשתלטות האיראנית על מכלי תהנפט "סיינט ניקולאס". צילום: רשתות ערביות

סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה היום (חמישי) כי חיל הים של טהרן השתלט על מכלית נפט אמריקנית במפרץ הפרסי. מוקדם יותר היום, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס, כי חמושים איראנים השתלטו על מכלית נפט שיצאה מעיראק.

מדובר בצעד נועז של איראן שבא בהתרסה מוחלטת כלפי ארה"ב והקואליציה בראשותה להבטחת חופש השיט. 

איראן משתלטת על מכלית נפט במפרץ הפרסי // ארכיון | רויטרס

על פי כמה דיווחים, מכלית הנפט שהותקפה היא ה"סנט ניקולאס", המפליגה תחת הדגל של איי מרשל. לפי הנטען, היא עשתה את דרכה מנמל אום קאסר בעיראק לטורקיה. המכלית נעצרה והוחרמה בעבר על ידי ארה"ב, לאחר שהובילה נפט איראני תוך הפרת הסנקציות. 

המרכז הבריטי לתעבורה ימית דיווח, כי מכלית הנפט החלה לפנות לכיוון המים הטריטוריאליים של איראן דקות ספורות לאחר ההשתלטות על הספינה. 

נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" במימי המפרץ הפרסי, צילום: איי.פי

מוקדם יותר הבוקר (חמישי) דווח על קבוצה של כחמישה חמושים שעלו על סיפונו של כלי שיט מסחרי מול חופי עומאן, בפתח המפרץ.  דווח כי הם עטו כיסויי פנים ומדי צבא שחורים. 

לפעולה איראנית בלב המפרץ עלולות להיות השפעות הרסניות על התעבורה הימית באזור, שנחשב לאחת מנקודות המפתח של השטת דלקים עולמית, כשחמישית מנפח דלקי המאובנים בעולם עוברים דרך מצרי הורמוז בדרכם לשווקים באירופה, אסיה ואמריקה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר