בכניסה אתמול (רביעי) לשער 8 היה קשה להתעלם מכמות החבר'ה הצעירים קטועי הגפיים, חלקם על קביים וחלקם על כסאות גלגלים. זו הייתה תזכורת עבור מי ששכח שאנחנו עדיין במלחמה, למרות שחזרו פה לשחק כדורגל.
מכבי ת"א הגיעה אתמול לבלומפילד כדי "להרוג את העונה", מכבי חיפה כדי להחזיר אותה לחיים. עונה שגם ככה תמיד תהיה עליה כוכבית, עונה שנעצרה אחרי השביעי באוקטובר ואז חזרה, עם זרים שברחו, קבוצות שנתקעו, קהל שחזר חלקית ולוח משחקים לא הגיוני - אולי זו בכלל הייתה אמורה להיות המתת חסד. מצד שני, אין כמו כדורגל כדי להשכיח מעט את הצרות.
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
מכבי ת"א הייתה יכולה לסגור עניין. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה
מכבי ת"א מכבי חיפה
ככה לא מעבירים מסר. דור פרץ וערן זהבי מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
כדי לקחת אליפות באמצע ינואר, מכבי הייתה צריכה לנצח בבית במשחק העונה את היריבה הגדולה, מה שהיה מעניק לה פער של 11 נקודות בפסגה אחרי 15 מחזורים בלבד. לקחת אליפות בינואר זה אומר להוציא את הרוח מהמפרשים של מי שחשב שעוד יש לו סיכוי להשיג אותך, לטרוף את המגרש, להתנפל על חיפה, להעביר מסר.
אבל מכבי ת"א של אתמול לא באה לקחת אליפות, הקבוצה של רובי קין נראתה מבולבלת, איטית, בינונית, לא מתאומת וחסרת מחץ. בדקה ה-12 הגיע ליאור רפאלוב וכמו דפברילטור העלה את חיפה ליתרון מוצדק והחזיר את העונה לחיים. חמש נקודות הפרש זה כבר אירוע אחר. בהפסקה, בתור לפופקורן, שררה בין העומדים בתור הסכמה מלאה – זו הייתה המחצית הכי רעה של מכבי העונה.
המחצית השנייה הייתה שידור חוזר. שוב חיפה פתחה טוב יותר ולמרות שהיו למוליכה לא מעט הזדמנויות, הקהל הצהוב יודע, ככה לא מכריעים משחק עונה, ככה לא מעבירים מסר, ככה לא לוקחים אליפות, ככה לא "הורגים עונה". להפך, ככה מחזירים אותה לחיים. חיפה, שכבר ראתה את העונה בורחת, גם ניצחה בבלומפילד וגם קיבלה זריקת מרץ ענקית להמשך.
3 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה ליאור רפאלוב
מכבי ת"א מכבי חיפה ליאור רפאלוב
החזיר את העונה לחיים. רפאלוב חוגג
(צילום: עוז מועלם)
ביציאה מישהו סיפר שהוא שראה את מיה שם במגרש. החטופה מהנובה שחזרה מהשבי כבר באה לראות כדורגל. חשבתי שיש בזה משהו סמלי, שכן הנה גם היא שבה לחיים. הזדמנות להיזכר בכל מי שלא יכול היה להגיע, החטופים שעדיין שם, החיילים שמסכנים את חייהם בשביל שכאן ישחקו כדורגל. עכשיו כשהליגה נפתחה מחדש נקווה שעד משחק העונה הבא הם כבר יהיו כאן, אחרי אתמול לפחות יש למה לחכות.
פורסם לראשונה: 06:49, 11.01.24