אכזבה גדולה במכבי ת"א בעקבות ההפסד 1:0 אמש (רביעי) במשחק העונה למכבי חיפה. הצהובים קיוו להגדיל את יתרונם על האלופה, אך ההתמודדות הסתיימה במפח נפש מבחינתם, צמצום הפער בפסגה לחמש נקודות ופתיחה מחדש של מאבק האליפות, שנראתה כאילו היא כבר בדרך לכיס של הצהובים.
"עשו לנו בית ספר טקטי", אמר אחד השחקנים במכבי ת"א. "אף אחד מאיתנו לא היה מוכן ללחץ הגבוה ולהחלטה שניצחה לחיפה את המשחק - כשליאור רפאלוב עבר לאגף. לנצח משחק עונה זה מקצוע, רק חבל שזה היה משחק עונה ראשון עבור רובי קין".
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה
מכבי ת"א מכבי חיפה
"הייתה פאניקה". זהבי ופרץ אמש
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מכבי ת"א מכבי חיפה רובי קין
מכבי ת"א מכבי חיפה רובי קין
"מבחן גדול". קין
(צילום: עוז מועלם)
כשנשאל קין בסיום על היכולת שהציגה קבוצתו הוא הודה: "הייתה פאניקה, טעויות שלנו, הם הבקיעו ואנחנו לא ניצלנו את ההזדמנויות שלנו. הבעיה היתה ברבע השעה הראשונה, אבל ברוב שלבי המשחק אנחנו היינו הדומיננטיים. אנחנו חושבים על חיזוק, להביא את האישיות הנכונה ולהפוך אותנו לקבוצה טובה יותר".
בסיום המשחק נכנס המאמן לחדר ההלבשה ואמר לשחקניו: "זה האתגר שלכם, עכשיו. אני רוצה לראות מי המנהיגים פה, תרימו את הראש שלכם. יש לנו בראשון משחק מול בני ריינה, זה יהיה המבחן הגדול, נראה איך תגיבו, כך אלמד על האופי של כל אחד מכם".
החיצים אמש לא הופנו רק כלפי האירי. היכולת של חלק גדול מהשחקנים לא השביעה רצון, כאשר גם הקפטן ערן זהבי הציג ערב חלש, בסיומו השלים משחק חמישי ללא כיבוש. עדות לתחושות הקשות של השחקן, אפשר היה אולי למצוא בעימות בסיום עם מספר מאוהדי הקבוצה, כשצעק לעברם: "תעודדו במקום לקלל". אגב, מי שהיו עדים לאירוע היו גם צוות צילום שמפיק סרט על הקריירה של זהבי.
אכזבה גדולה נרשמה גם מהמגן רוי רביבו, שהיה לו חלק ישיר בשער של רפאלוב, אחרי שלא עצר את ה"סללום" של חלאיילי. גם דן ביטון ודור פרץ הציגו יכולת פחות טובה ממה שהם יודעים להציג. "היינו צריכים לשרוד את הדקות הראשונות", סיכם את המשחק יוריס ואן אובריים. "אבל גם אם לא לנצח, אז לפחות היינו צריכים להוציא תיקו".