לאחר סערת הנחת התפילין - ח״כ אלמוג כהן מחוץ לגימנסיה הרצליה: ״חופש הפולחן מקודש לכולם״

לאחר שצעיר שהניח תפילין מחוץ לכותלי בית הספר גורש מהמקום על ידי מנהל המוסד החינוכי • מאות ובראשם ח"כ עוצמה יהודית ערך הנחת תפילין בשער "הגימנסיה הרצליה" • "גם אם מוסלמי או נוצרי רוצה להתפלל - מותר לו" • שר החינוך יואב קיש: "שבוע לפני 7 באוקטובר מדינת ישראל הייתה עסוקה במלחמה בנוגע לתפילה בהפרדה - מלחמה מטופשת ומיותרת הנובעת משנאת חינם"

ח"כ אלמוג כהן במחאה. צילום: יהושע יוסף

מאות הגיעו הבוקר (רביעי) לאירוע הנחת תפילין שנערך מול "גימנסיה הרצליה" בתל אביב, לאחר שהמנהל, ד"ר זאב דגני, תועד מונע הנחת תפילין של צעיר שהתקיימה בפתח בית הספר. בצעד מחאה על האירוע, חבר הכנסת ממפלגת "עוצמה יהודית", אלמוג כהן, הגיע למקום למעמד הנחת תפילין כפי שהבטיח אתמול בציוץ ברשת החברתית X. 

"דווקא לאחר 7 באוקטובר בו יהודים נרצחו אך ורק בשל יהדותם, אין מקום לזלזול והדחקת סממנים יהודים בשום מקום", אמר ח"כ כהן. "באתי לכאן לומר שחופש הפולחן מקודש לכולם, גם אם מוסלמי או נוצרי רוצה להתפלל - מותר לו".

שר החינוך, יואב קיש, התייחס לאירוע וכתב בעמוד ה-X שלו: "כשאני רואה מנהל שפועל בצורה לא ערכית ולא חינוכית, חשוב לי להתייחס. ביום כיפור, שבוע לפני האסון של 7 באוקטובר, מדינת ישראל הייתה עסוקה במלחמה בנוגע לתפילה בהפרדה. מלחמה מטופשת ומיותרת הנובעת משנאת חינם. אני רואה לצערי הרב, שיש אנשים ויש מנהלים שלא נגמלו מאותה שנאה".

קובי פרץ מניח תפילין באירוע בגימנסיה בהרצליה // קרדיט: מתוך האינסטגרם

סגן מנהל בית הספר, ניר שלייפר, סיפר: "יש פה בלאגן של פרובוקטורים, פשוט גועל נפש. תלמידים קופצים מהגדרות החוצה. אין פה עניין של הנחת תפילין אלא פרובוקציה שפוגעת באנשים. אף אחד לא דיבר איתנו, לא הודיעו לנו שמגיעים למדנו על זה מהתקשורת. האמון נשבר, ליבי נשבר היום. אני מאוכזב שככה הדברים נעשים".

כזכור, אתמול התפתח ויכוח סוער מחוץ לכותלי גימנסיה הרצליה בתל אביב. מנהל בית הספר תועד כשהוא מתעמת עם תלמיד שביקש להניח תפילין, ועם פעיל חב"ד שנכח במקום וקרא לתלמידים להניח תפילין.

אלמוג כהן במחאה, צילום: יהושע יוסף

דגני תועד כשהוא קורא אל עבר הפעיל: "אתה עושה פה מעשה, ממריד פה אנשים". הוא השיב: "להקשיב לאלוהים זו המרדה?". אז דגני פנה אל התלמיד ושאל: "למה אתה עושה את זה?", ואילו התלמיד השיב לו: "אל תיגע בי. בא לי להניח תפילין, בא לי להניח פה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר