בשורות טובות להפועל ת"א. בית הדין של איגוד הכדורסל קיבל את בקשת הקבוצה לחנינה, והמיר את סגירת היציע המערבי בדרבי הקרוב בעונש על תנאי. המשמעות - האדומים יוכלו לארח מכבי ת"א אל מול יציעים מלאים ולאחר ששקלו במועדון להעתיק את המשחק לאולם בחולון, הוא יתקיים בוודאות בדרייב אין.
כזכור, על הפועל ת"א הוטל עונש של סגירת היציע המערבי לשני משחקי ליגה בנוסף למפש הביתי הראשון שלה העונה עם מכבי ת"א, זאת בעקבות הדלקת אמצעי פירוטכניקה מצד אוהדיה בשלושת משחקי גמר הפלייאוף.
1 צפייה בגלריה
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
אבוקות ביציעי הפועל ת"א
סגירת היציע הומרה עונש על תנאי. אבוקות ביציעי הפועל ת"א במשחק מספר 2 בגמר הפלייאוף
(צילום: יאיר שגיא)
הנימוק העיקרי של הדיינים היה מאורעות ה-7 באוקטובר, והעובדה שמספר רב של אוהדי הפועל ת"א נרצחו במהלך מתקפת הטרור הזוועתית של חמאס.
בין השאר כתבו הדיינים: "יש יסוד לסברה שאותו חלק מקהל אוהדי הקבוצה שנטל חרות לעצמו חזור ושנה לבצע פעולות מסוכנות של השלכת אבוקות באולם כדורסל, הפנים את מוראות הטרור הרצחני ומבין כעת שיש מצבים ונסיבות שמצריכים הפעלת אמצעי עשן ואש יתר על פני אולם הכדורסל ויש אויב שעוינותו ומסוכנותו גדולה אלפי מונים מזו של קהל הקבוצה היריבה".
הדיינים הבהירו כי "אם הפועל ת"א תורשע במהלך עונת המשחקים הנוכחית בעבירה שעניינה השלכת אבוקות או חפצים מסוכנים באולם, יופעל העונש המותנה במשחק הבית הראשון שהקבוצה תקיים מול מכבי ת"א. אם לא יקוים משחק בית נגד מכבי ת"א בעונה הנוכחית תתבצע הפעלת העונש המותנה במשחק הבית הראשון נגד מכבי ת"א בעונה הבאה".