אחרי פתיחת העונה הרעה במסגרת ליגת ווינר סל, הפועל ירושלים ספרה אתמול (שלישי) ניצחון שלישי ברציפות שהביא אותה למאזן חיובי לראשונה העונה, 3:4, עם 65:81 ביתי על בני הרצליה במשחק הפכפך.
בהפועל ירושלים עדיין מתקשים לשמור על יציבות במשך 40 דקות. המאחרת כבר הובילה ב-17 הפרש ברבע השני הודות לפתיחה טובה של ליוואי רנדולף (15 נק' ו-5 ריב') וברינטון למאר (14 נק'), אבל שחקניו של דן שמיר הצליחו לחזור ואפילו לקחו את ההובלה ברבע השלישי. ב-10 הדקות האחרונות ירושלים הידקה את ההגנה, הגבילה את יריבתה לארבע נקודות בלבד, והודות לספידי סמית' (14 נק' ו-6 אס') ניצחה לבסוף די בקלות.
3 צפייה בגלריה
ניצחון שלישי ברציפות.שחקני הפועל ירושלים חוגגים
ניצחון שלישי ברציפות.שחקני הפועל ירושלים חוגגים
ניצחון שלישי ברציפות.שחקני הפועל ירושלים חוגגים
(אורן בן חקון, one)
3 צפייה בגלריה
להט ברבע האחרון. סמית'
להט ברבע האחרון. סמית'
להט ברבע האחרון. סמית'
(אורן בן חקון, one)
"אני חושב שכמה דקות טובות ברבע האחרון עשו את השינוי במשחק, עד אז זה היה די שיוויוני" אמר המאמן הזמני של ירושלים שי אולארצ'יק. "לא שיחקנו כמו שרצינו בהגנה למרות הסקור הנמוך".
גבי צ'אצ'אשווילי קיבל אתמול 16 דקות, במהלכן תרם 6 נק' ו-5 ריב'. "אני חושב שגבי התחיל את העונה בסיטואציה מסוימת ואז היא קצת השתנתה מבחינתו, גם מבחינת התפקוד שלו על המגרש", אמר אולארצ'יק. "בשלושה משחקים האחרונים הוא היה הרבה יותר אסרטיבי, אני מאמין שבהמשך הכל יתחבר ואנחנו נראה גרסה הרבה יותר טובה שלו".
3 צפייה בגלריה
עוד לא זה. צ'אצ'אשווילי
עוד לא זה. צ'אצ'אשווילי
עוד לא זה. צ'אצ'אשווילי
(אורן בן חקון, one)
בהנהלה ובצוות המקצועי עדיין מתעסקים בחיפוש אחר המאמן המחליף לדז'יקיץ', שעזב סופית בשבוע שעבר. מי שנמצא בראש רשימת המועמדים הוא המאמן היווני איליאס קאנצוריס בן ה-50 שמאמן בימים אלו בלימוז'. בשל כך שהוא לא עומד בקריטריונים של משרד הספורט, בהפועל ירושלים הגישו בקשת החרגה לאיגוד הכדורסל בעקבות המלחמה והסיטואציה שאליה הם נקלעו.

תלמד מההפסד?

מהצד השני, הרצליה רושמת הפסד שני ברציפות ונמצאת כעת במאזן שלילי, 4:3. הקבוצה נאלצה להסתדר ללא פרדי בורדיון, לו נולד אתמול בן בכור שעות ספורות לפני פתיחת המשחק, וגם ג'וש הולי, ההחתמה החדשה, נפצע במשחק הראשון שלו בליגה. אין עדיין הבחנה מדויקת מאיזו פציעה סובל הפורוורד/סנטר, שיעבור אולטרסאונד רק בתחילת השבוע הבא, משום שכעת יש ברגלו יותר מדי נוזלים.
עד למשחק הבא, בשבוע הבא מול קרית אתא, מקווים בקבוצה מהשרון לקבל בחזרה את טיילר סטון הפצוע. "אנחנו לא מצליחים להגיע ל-4 זרים במשחק, מאוד קצרים", הסבירו בקבוצה. "צריך שפעם אחת יהיו שני משחקים עם אותו הסגל. זה חוסר מזל שמלווה אותנו, צריכים להמשיך לעבוד קשה ולהיות חזקים".
מאמן הקבוצה דן שמיר אמר: "נקווה שזה משחק שגדלים ומשתפרים ממנו. לא היה לנו מספיק גיוון הגנתי משום שג'וש נפצע בהתחלה, בסופו של דבר האגרסיביות וריבאונד בהתקפה הכריעו. קבוצה צריכה להתפתח, ללמוד לשחק ביחד. עשינו המון שינויים בתנועה, זה לא תירוץ, צריך לשחק טוב בכל משחק".