ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בשיחות פרטיות

בלינקן דן עם בכירים בישראל על ממשלת האחדות

שר החוץ האמריקני בלינקן דן עם בכירים בישראל על ממשלת החירום והצורך בשימורה. הסוגייה הועלתה על ידי הגורמים הישראלים | בלינקן אמר: "אמרתי לנתניהו היום שארה"ב מתנגדת לכל הצעה ליישוב מחדש של פלסטינים מחוץ לרצועת עזה"

בלינקן דן עם בכירים בישראל על ממשלת האחדות
בלינקן ונתניהו צילום: חיים צח / לע"מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שהגיע לישראל דן היום (שלישי) עם בכירים ישראלים בשיחות פרטיות על הצורך בשימורה של ממשלת האחדות - חירום. על פי דיווח ב'חדשות 13', הסוגייה הועלתה על ידי הגורמים הישראלים ובלינקן הביע תמיכה בשימורה של ממשלת החירום, זאת כשברקע עימותים חריפים בשבועות האחרונים בין נתניהו לגנץ.

מוקדם יותר היום נועדו בארבע עיניים ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, בלשכתו בקריה בתל אביב. בלינקן נפגש גם עם שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ ושר החוץ ישראל כ"ץ.

בלינקן אמר לבכירים הישראלים: "צריך להגביר את הסיוע שמגיע לתוך עזה - יש רעב ברצועה". הממשל האמריקני מבקש להגדיל את מספר המשאיות שנכנסות ל-300, שיגיעו גם לצפון הרצועה. הוא טען בפני הבכירים: "צריך שישראל תגדיל את הסיוע לעזה כדי שנוכל להמשיך להגן עליכם".

בנוסף, לינקן קיים הצהרה לאחר הפגישה עם משפחות החטופים בה אמר כי "פגשתי אותם כבר כמה פעמים. עבורם כל דקה היא נצח". עוד אמר: "אנחנו עסוקים בהשבת החטופים, במניעת התרחבות הלחימה ובסיוע הומניטרי לפלסטינים. אנחנו עומדים לצד ישראל, חמאס ממשיך לקרוא להשמדתה. אמרתי לנתניהו היום שארה"ב מתנגדת לכל הצעה ליישוב מחדש של פלסטינים מחוץ לרצועת עזה. נתניהו התחייב בפניי שזו אינה מדיניותה של ישראל". על כספי הרשות: "זה כסף שלהם צריך להעביר כדי שיוכלו לעשות את עבודתם וזה אינטרס ישראלי".

מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו בני גנץ אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד