יום שבת, 08.06.2024 שעה 15:28

"בית"ר תפוצה בכ-150-250 אלף ש"ח על קינדה"

הערב בתכנית הספורט דיברנו עם עו"ד שי אליאס, שבטוח שהסעיף עליו חתם קינדה לפיו יחזור רק לבית"ר, לא שווה יותר מדי. התוכנית משודרת גם ברדיו חיפה

|
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)
אופירה אסייג בתוכנית הספורט של ישראל (מערכת ONE)

תוכנית הספורט של ישראל בשיתוף ONE משודרת בכל ערב מ-18:00 עד 20:00. את תוכנית הספורט ניתן לשמוע ברדיו תל אביב (102FM) ורדיו חיפה (99.5FM ו-107.5FM). בנוסף לתחנות המכובדות, התוכנית משודרת גם כאן באתר. להאזנה לשידור לחץ כאן

הערב בתוכנית נתכונן לקראת משחק העונה בין מכבי חיפה ומכבי תל אביב מחר (רביעי) ב-20:30 ונדבר על הדיון של גדי קינדה בתביעה של בית”ר. כמו כן, נעלה לשידור את מאמנה של הפועל חיפה, רוני לוי.

עו”ד שי אליאס: “מעריך שבית”ר תקבל 150 – 250 אלף שקל פיצוי על קינדה”

בהמשך לסאגה בין בית”ר ירושלים למכבי חיפה על שירותו של השחקן שחזר מקנזס סיטי וחתם בשורות האלופה, שוחחנו עם עו”ד שי אליאס, שמתמחה בתביעות ספורט ובטוח שהפיצוי שהקבוצה מהבירה תקבל לא יהיה גבוה. 

גדי קינדה, שחתם במו ידיו על מסמך חוזה עם בית”ר ירושלים, כנראה שהחתימה שלו לא שווה כלום. מה דעתך?
”שאלו אותי מראש ואמרתי שאין סיכוי לצו מניעה למרות שהוא חתם. מדובר בחוזה למתן שירות אישי, אז אי אפשר לכפות שירות על עובד או על מועדון. למרות שהוא חתם, האפשרות שלו להתנייד בין מועדון אחד למועדון אחר בשביל להתפרנס קיימת”.

מצד אחד משפטית אני מבינה שאי אפשר לכפות עליו, אבל מה עושה הצד השני?
”קודם כל כתבו שאם הוא חוזר זה רק לבית”ר. ברגע שהוא סיכם שהוא חוזר לבית”ר, כשהוא יצא לחו”ל הם לא מנעו ממנו שום דבר מהידיעה שהוא יחזור אליהם. לגבי העניין של המסוימות של ההסכם, ממה שאני מבין יש סוכן שפעל בשמו ודווקא כן הציג פרטים. יש התכתבויות לגבי סכום כסף שהוא יקבל אם הוא חוזר לבית”ר, אבל כן הייתה התנהלות מסוימת לגבי השכר שלו, בית”ר יכולה לטעון שלכאורה התנאים כן סוכמו, הסוכן שייצג אותו היה מורשה לייצג אותו, התכתב בשמו, ולכן יש לבית”ר טענות לגיטימיות לגבי תום הלב של השחקן ולגבי גובה הפיצוי”.

כמה אתה מעריך מהניסיון שלך?
”אני לא מכיר את כל הפרטים, אבל אני מעריך בין 150-250 אלף שקל”.

בית”ר חושבים שזה יהיה פי כמה מזה.
”בסופו של דבר בית”ר צריכה להוכיח שנגרם לה נזק. אבל הקושי בקבוצות בסיטואציה הזאת זה להוכיח את זה. איך הם יוכלו לכמת את הנזק הזה? צריך להראות שכתוצאה מזה שהוא לא בא אליך הפסדת יותר משחקים, מכרת פחות מינויים ולא הגעת לפלייאוף העליון. לעניין גובה הסכומים, אני חושב שבית”ר לא צריכה לצפות לפיצוי גבוה מדי”.

האם אתה יכול לומר שהחתימה ב-2024 לא שווה כלום יותר?
”אני לא אומר שהיא לא שווה כלום, היא שווה כסף, אבל לא שווה את המטרה. אם המטרה הייתה להבטיח שהוא חוזר רק לבית”ר, אז זה לא שווה כלום. יש הרבה פעמים שאנשים עושים חוזה ולא בודקים כמו שצריך, זה קיים בכל מני מקומות”.

אז איך קבוצה יכולה להיות בטוחה שהחוזה שהיא חתמה עליו הוא חוזה באנקר?
”היו צריכים להתייעץ עם מישהו שמבין בתחום הזה ולמשל יכול היה להכניס סעיף של פיצוי מוסכם במידה שגדי מפר את ההסכם לדוגמה מיליון אירו או סכום מסוים”.

זה מה שהיה בחוזה של אופיר דוידזאדה והבוררות לא קיבלו את הטיעון של הפועל באר שבע, והיא אפילו לא קיבלה פיצוי של שקל אחד.
”שם לא היה סיכום על גובה השכר בכלל, היה סעיף שהוא חוזר אבל לא כתבו את התנאים המסחריים. אם אין שום הוכחה של בית”ר וזה די דומה למקרה הקודם שהיה עם דוידזאדה, כנראה שיקבלו פיצוי נמוך. היו צריכים להבטיח גובה פיצוי מוסכם. אם בית”ר היו חכמים יותר אז, הם היו מבטחים את עצמם. לא לכתוב רק ‘השחקן יחזור רק לבית”ר ירושלים’, כי זה לא שווה כלום”.

עו"ד שי אליאס (רדאד ג'בארה)עו"ד שי אליאס (רדאד ג'בארה)

איציק קלה: ”עידן עמדי כמו אח שלי”

אחרי ההודעה הכואבת על פציעתו הקשה של עידן עמדי, איציק קלה, הזמר שמכיר אותו מקרוב מאוד, עלה לדבר. 

איציק, מתי בפעם האחרונה דיברת עם עידן?
”האמת שלפני כמה חודשים בגלל המלחמה, אבל אנחנו גם קרובי משפחה, ההורים שלו וההורים שלי הם בני דודים”.

איזה בחור הוא אה איציק? ציוני, אוהב ישראל.
”כשהוא פנה אליי ואני באתי אליו להופעה בירושלים, היה שם משהו מדהים. אני אמרתי לו ‘אתה יודע מה? אתה תהיה אורח שלי בקיסריה’. יש הרבה אנשים שלא מכירים את הנשמה שלו, יש לו נשמה מיוחדת, אני רק מתפלל ואני מבקש שכל עם ישראל יתפלל לרופאתו ולרפואת כל החיילים הפצועים ושכולם יחזרו בריאים ושלמים”.

ביקרת אותו? דיברת עם המשפחה?
“בטח, אני התקשרתי אתמול לאבא, הוא אמר לי שהוא נכנס לניתוח והוא יעדכן אותי. הוא לא חזר אליי, אבל הבנתי שהוא ברוך השם התעורר”.

אתה מתכנן לשיר איזה שיר בעתיד איתו?
”בעזרת השם, יש לי כל כך הרבה שירים, יש לי 33 אלבומים, אני כל כך אוהב אותו, אני אוהב אותו כאח קטן, אני לא מרגיש אותו רק כזמר, אלא ממש כאח עם נשמה גדולה. חשוב להתפלל לרפואת עידן עמדי בן טובה. זה חשוב מאוד”.

מעניינת אותי התחושה שלך על המצב.
”מנחם אותי רק דבר אחד. אני בן אדם מאוד מאמין, כל דבר שבא לנו, זה בא משמיים. זאת גזירה ואנחנו צריכים לעשות חושבים למה היא באה עלינו משמיים. האמת היא שקשה לי להבין, אבל מה שאני מתחנן לבורא עולם זה שנהיה מאוחדים. מה רוצה אבא לילדים? שיהיה להם טוב נכון? ואם לא טוב להם, אז הוא כועס. אני מתפלל לקדוש ברוך הוא, שתהיה אהבת חינם בעם שלנו, אנחנו עם מיוחד”. 

אתה רואה מה קורה פה, זה לא קורה.
”אני רואה שזה לא קורה אבל אני מאמין שזה כן יקרה. לנו אין ברירה, יש לנו עם אחד, יש לנו עם ישראל חי ואנחנו צריכים להבין את זה שאנחנו צריכים להיות באהבת חינם”.

איציק, מה עם בית”ר ירושלים שאתה כל כך אוהב?
”אני הייתי בנוער של בית”ר ירושלים מחזור אחד לפני דני נוימן ואורי מלמיליאן. אני אוהד מושבע של בית”ר, כתבתי להם שירים, אני קצת מצטער על המצב שלהם וגם פה אני מתפלל בשביל יוסי אבוקסיס. אחרי מה שעברתי, אם אני מדבר אתכם, זה בזכות האמונה של עם ישראל שהתפלל בשבילי שאחלים מהמחלה שלא אזכיר את שמה”.

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */