עולם הכדורגל נפרד מפרנץ בקנבואואר, אחד הכדורגלנים הגדולים בתולדות הענף, שהלך אתמול (ראשון) לעולמו בגיל 78. הבלם והמאמן לשעבר, השחקן הגרמני הגדול בכל הזמנים והאיש שעמד בליבו של דור הזהב של נבחרת מערב גרמניה, סבל מהידרדרות קשה בבריאותו בחודשים האחרונים.
"הקייזר", שהיה בלם פורץ דרך, היה לשחקן ההגנה הראשון לזכות בכדור הזהב, ואפילו עשה זאת פעמיים במהלך הקריירה (1972 ו-1976). הוא גם זכה במונדיאל כשחקן (1974) וכמאמן (1990), הישג אותו שחזרו רק שני אנשים - מריו זגאלו הברזילאי, שהלך לעולמו בלילה שבין שישי לשבת, ודידייה דשאן הצרפתי.
1 צפייה בגלריה
פרנץ בקנבאואר
פרנץ בקנבאואר
"סמל אמיתי". בקנבאואר
(צילום: REUTERS/Rogan Ward)
כל התארים של בקנבאואר
"משפחת הבונדסליגה עצובה לגלות על מותו של פרנץ בקנבאואר. סמל אמיתי, אז, עכשיו, ותמיד. נוח על משכבך בשלום 'הקייזר'", נכתב ברשתות החברתיות של הבונדסליגה. הלב שלו היה שייך לבאיירן מינכן. 584 הופעות, 75 שערים ו-13 תארים, כשהשיא היה בתקופה בה באיירן השתלטה באופן מוחלט על היבשת עם שלוש זכיות רצופות בגביע אירופה בין 1974 ל-1976. "העולם של באיירן הוא כבר לא מה שהיה פעם - פתאום אפל יותר, שקט יותר, דל יותר: אלופת גרמניה מתאבלת על מותו של פרנץ בקנבאואר, 'הקייזר' הייחודי שבלעדיו באיירן לעולם לא הייתה הופכת למה שהיא היום", ספדו במועדון.
לותר מתיאוס, מי שהיה הקפטן שהניף את גביע העולם ב-1990 תחת בקנבאואר, סיפר לאחר מותו: "ההלם עמוק, למרות שידעתי שפרנץ לא הרגיש טוב. המוות שלו הוא אבידה לכל הכדורגל ולגרמניה כולה. הוא היה אחד הכדורגלנים והמאמנים הגדולים בכל הזמנים, אבל גם איש נהדר מחוץ למגרש. פרנץ היה אישיות יוצאת מן הכלל וזכה להכרה מכל העולם. כל מי שהכיר אותו ידע איזה איש נהדר ואדיב הוא היה. חבר טוב עזב אותנו, אני אתגעגע אליו וכולנו נתגעגע אליו".
מאמן נבחרת גרמניה כיום יוליאן נאגלסמן סיפר: "בקנבאואר הוא הכדורגלן הגרמני הגדול בהיסטוריה. הוא שינה את המשחק ואת עמדת הבלם. ככדורגלן וכמאמן הוא היה נשגב. גם עם בעיות בריאותיות הוא המשיך לפעול ולעשות. אני גאה ומוקיר תודה שהייתה לי האפשרות להכיר אותו ואזכור אותו לתמיד". שחקן נבחרת גרמניה ובאיירן מינכן, תומאס מולר, הצטרף וספד: "אחד הגדולים בהסיטוריה של באיירן מינכן עזב אותנו לצערנו הרב. תנוח על משכבך בשלום, הקייזר פרנץ. לעולם לא נשכח מה שנתת לכדורגל בגרמניה".
קני דלגליש, אחד מגדולי שחקני הכדורגל הבריטיים בכל הזמנים, נפרד: "התעצבתי כששמעתי על מותו של בקנבאואר, אייקון אמיתי של המשחק. אחד הרגעים הגאים ביותר שלי ככדורגלן היה כאשר הוא העניק לי גביע הוקרה בהופעתי ה-100 בנבחרת סקוטלנד. המחשבות שלי עם משפחתו בזמן הזה. נוח על משכבך בשלום 'הקייזר'".