רגע לפני משחק העונה, ניצלה מכבי חיפה את המעידה של מכבי ת"א מול הפועל חדרה (1:1) וצימקה את הפער בצמרת לשמונה נקודות בזכות ניצחון 1:2 על הפועל ירושלים. שון גולדברג (10) העלה את הירוקים ליתרון, מתן חוזז השווה עבור הקבוצה מהבירה (27) אבל פרנצדי פיירו (44) החזיר את היתרון לאלופה וקבע את תוצאת המשחק.
"אחרי הגול השלישי שנפסל חשבתי שהמשחק נגמר", אמר המאמן מסאי דגו בסיום תוך שהוא משחרר אנחת רווחה גדולה. "באנו למשחק הזה בתקופה לא טובה, אחרי שתי תוצאות תיקו, אמרתי שנצטרך לבוא ולנצח, גם אם לא ביכולת טובה. שיחקנו מול קבוצה מאוד איכותית והשגנו ניצחון חשוב. נכון שהפער בפסגה ירד לשמונה, אבל למרות הפער אנחנו באים לכל מגרש באותה גישה, לנצח, כל משחק בליגה הזאת תלוי במכבי חיפה, גם נגד מכבי ת"א".
3 צפייה בגלריה
מסאי דגו וספסל מכבי חיפה במהלך הטקס
מסאי דגו וספסל מכבי חיפה במהלך הטקס
שחרר אנחת רווחה גדולה. דגו
(צליום: נחום סגל)
3 צפייה בגלריה
הירוקים וגולדברג חוגגים יתרון ראשון
הירוקים וגולדברג חוגגים יתרון ראשון
הירוקים וגולדברג חוגגים יתרון ראשון
(צילום: נחום סגל)
"אני יכול לומר שכשאתה משחק כל שלושה ימים קשה מאוד לשמור על ריכוז לאורך כל המשחק", המשיך דגו על אי היציבות ביכולת של קבוצתו לאורך המשחק. "מאוד קשה לשמור על אינטנסיביות גבוהה, הרגליים לפעמים בוגדות בנו. היכולת לא הייתה טובה, נצטרך להשתפר, ונשפר מה שצריך. כבר היה שיפור ביחס למשחק נגד הפועל פ"ת, שיחקנו נכון יותר".
על משחק העונה ביום רביעי, בבלומפילד, אמר המאמן: "אין לנו עוד אסטרטגיה מול מכבי ת"א יש לנו עוד שלושה ימים להתכונן, לבוא לבלומפילד ולעשות הכל על מנת לנצח".
ליאור רפאלוב הוסיף: "באנו למשחק הזה באנרגיות טובות אחרי שני משחקים עם תוצאות פחות טובות. היה חשוב לנו לבוא מול הקהל בבית ולנצח, וזה חשוב עוד יותר שזה לקראת משחק מאוד משמעותי ביום רביעי, משחק שיהיה הצהרת כוונות לכאן ולכאן. מכבי ת"א קבוצה איכותית אבל אנחנו לא נופלים ממנה בשום עמדה. מאוד מקווה שהמשחק יהיה איכותי גם לקהל בבית. נבוא לנצח".

אריה: "יש דקות בסמי עופר שאפשר להתגונן, ליפול על הדשא"

המאמן המפסיד, זיו אריה, סיכם: "כרגיל נגד מכבי חיפה אנחנו מאוכזבים. אנחנו נהנים יותר מדי , מניעים כדורים, מגיעים למצבים אבל הכל רך. ההגנה בשליש האחרון של המחצית הראשונה הייתה לא טובה, ספגנו גול של נאיביות. ממה אני מאוכזב? מהתוצאה. השתדלתי לא להשתולל כי אני חושב שאנחנו יכולים לנצח בכדורגל אבל יש דקות בסמי עופר שמותר לך להתגונן, ליפול על הדשא, לשחק הגנתי, אבל זה לא קורה".
3 צפייה בגלריה
זיו אריה בסמי עופר
זיו אריה בסמי עופר
"אנחנו עדיין באזור הסכנה". אריה
(צילום: נחום סגל)
"העולם שייך לצעירים אני האחרון שיעמוד פה ויגיד שהנאיביות היא בגלל שהם צעירים. הם צריכים להבין איך לנצח משחק. אנחנו מדברים על הכל. מדברים איתם על הכל, לא רק על כדורגל. בכללי עברנו תקופה לא קלה, קרו דברים הזויים שלא היו באשמתנו, יש פה קבוצה טובה, אנשים טובים, שעובדים קשה על כל נקודה. אנחנו עדיין באיזור הסכנה. נלך לסכנין להביא את הנקודות".
מתן חוזז, שכאמור קבע שוויון זמני לירושלים, הוסיף: "תמיד כיף להבקיע, אין איך לתאר את ההרגשה, 'היי' כזה. פתחנו את העונה לא טוב, בשיטה שלא הייתה כל כך טובה לנו, גם אני לא כל כך שיחקתי בעונה שעברה ולקח לי זמן להיכנס לכושר משחק. עברתי גם פציעה ועליתי לשחק לא כשיר ונראיתי פחות טוב. נגד הפועל ת"א כבר חזרתי לכושר והבאתי את עצמי שוב. אני מרגיש יותר טוב עכשיו".