ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לאחר פקיעת חוק הגיוס

פרסום ראשון: תצהיר במקום דיחוי - ההסדר החדש לבני הישיבות

פרסום ראשון: בוועד הישיבות הנחו את כלל הישיבות להיערך להגשת תצהיר זאת במקום הליך הדיחוי שהיה קבוע עד עתה ולא מתאפשר בעקבות פקיעת חוק הגיוס. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההליך יחל כבר בימים הקרובים ובוועד השיבות קראו לישיבות להיערך לכך. כל הפרטים

פרסום ראשון: תצהיר במקום דיחוי - ההסדר החדש לבני הישיבות
בחורי ישיבות צילום: שוקי לרר

פרסום ראשון: מזכירות ועד הישיבות הנחתה הבוקר (ראשון) במכתב ששיגרה לישיבות להיערך להגשת תצהיר במקום הגשת הדיחוי, זאת בהתאם להחלטת רשויות הביטחון.

בעקבות פקיעת חוק הגיוס, אין האפשרות להגיש דיחוי - הליך שבחורי הישיבות היו נוהגים לעשות מידי שנה. כהוראת גדולי ישראל, הליך הגשת הדיחוי היה נעשה על ידי כל ישיבה באופן מרוכז, בהתייצבות של כלל התלמידים שהיו מגישים את הדיחוי במדור בני הישיבות בתל השומר.

לאחר פקיעת חוק הגיוס, מדור בני הישיבות בתל השומר נסגר והופסק הליך הגשת הדחיות. כעת נודע לידי 'בחדרי חרדים' כי ההליך יתחדש אך לא יוגשו דיחויים אלא תצהירים.

הממשלה אישרה: "צה"ל לא יגייס חרדים"; שרי 'אגודה' התנגדו"

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע המסמך שנשלח על ידי ועד הישיבות ובו נכתב: "בימים אלו התקבלה החלטת רשויות הביטחון לזמן את תלמידי הישיבות והכוללים להתייצבות במדור בני הישיבות - תל השומר. בעת ההתייצבות יידרשו התלמידים להגיש תצהיר על לימודים בישיבה, תצהיר זה מהווה כתחליף לטופס הדיחוי שהוגש על ידי התלמידים לפני ביטול החוק".

המסמך של ועד הישיבות.

עוד נכתב: "ההתייצבות תחל כבר בימים הקרובים. כבעבר, כך גם השנה ייקבעו מועדי התייצבות לכל ישיבה באופן מרוכז דבר שתועלתו רבה ביותר, כשמועד התייצבותם של כל ישיבה ייקבע אך ורק בכפוף לקבלת רשימת תלמידי הישיבה בהתחשב במועד הקודם בו התייצבו תלמידי הישיבה ובתיאום עם הישיבה".

"יודגש", מוסיפים בוועד הישיבות כי "מוסדות שלא ישלחו את רשימת התלמידים לא יהיה ניתן לקבוע עבורם מועד להתייצבות מרוכזת".

הפתרון מגיע לאחר דיונים שהתקיימו עם ראשי הישיבות החברים בוועד הישיבות. יצוין כי התצהיר יינתן בהנחיית שר הביטחון, זאת בהתאם להחלטת הממשלה שהנחתה את שר הביטחון להורות לצה"ל שלא לגייס את בחורי הישיבות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי בשבוע הקרוב צפוי להגיע לפתרון גם סוגיית הבחורים שירדו ממעמד בן ישיבה. בוועד הישיבות עמלו בתקופה האחרונה על הגעה להסדר והפתרון המסתמן הוא שאותם בחורים יוכלו להגיש ערעור, מה שלא היה ניתן לעשות עד עכשיו ועתידם יידון מחדש. מדובר בכ-300 בחורי ישיבה.

כזכור, כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', לפני כחצי שנה הממשלה אישרה הממשלה החלטה לפיה שר הביטחון יורה לצה"ל לא לאכוף חובת גיוס על צעירים חרדים למרות פקיעת החוק.

בהצעת ההחלטה נכתב: "בשים לב לפקיעת פרק ג'1 לחוק, בתקופה שמיום 1 ביולי 2023 ועד ליום כניסתו לתוקף של ההסדר החדש (להלן – תקופת הביניים) לא יינתנו דחיות שירות חדשות ולא יוארכו דחיות".

עוד נכתב: "בהינתן כוונת הממשלה לגבש הסדר חקיקתי חדש, הממשלה תנחה את שר הביטחון להורות את צה"ל, במסגרת סמכותו לקרוא לגיוס בתוך התקופה הקבועה בסעיף 20 לחוק, כי לא יינקטו הליכים לשם גיוסם של תלמידי ישיבות כאמור, ככל שיוצגו בפני רשויות הגיוס, אישורים לפי צרכי הצבא ודרישתו, בדבר לימודיהם בישיבות, וזאת עד ליום 31 במרץ 2024".

 

חוק הגיוס משרד הביטחון ועד הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד