הבעלים של טיב טעם: "נלחמים לא להעלות מחירים, אך יש גבול לכל דבר"

חגי שלום, שהוא גם המנכ"ל של הקבוצה, מתחייב כי הרשת לא הקפיצה מחירים, אך מדגיש: "חומרי הגלם מתייקרים" • ולא מתרגש מהאיום החות'י: "דבר חולף"

טיב טעם. צילום: יוסי זליגר

עליית מחירים בדרך? "אנחנו לא העלינו מחירים", כך אומר נחרצות חגי שלום, הבעלים והמנכ"ל של קבוצת טיב טעם.

"לגבי עליית מחירים - יש תופעה של עליית מחירים בחומרי גלם", הוא מוסיף. "בשר בקר עלה מ־18 שקלים ל־25 שקלים לקילו. אני לא יכול להגיד שאנחנו לא נשנה מחירים אף פעם כי אנחנו נפסיד את המכנסיים, אבל אנחנו מאוד רגישים. זה בדמי לא להעלות מחירים, אבל יש גבול לכל דבר".

קניות בסופר (להמחשה), צילום: דודו גרינשפן

את הדברים אמר שלום השבוע בעת השקת סניף הדגל בצומת סביון. סניף זה משתרע על שטח של כ־1,400 מ"ר והוא נפתח בהשקעה של כ־12 מיליון שקלים. מדובר בסניף השלישי של הרשת בבקעת אונו, ובקרוב ייפתח סניף בפורמט עירוני ברמת אפעל.

לשאלה האם צפוי גל עליות מחירים לאחר ששסטוביץ וחברות נוספות הודיעו על עליית מחירים, עונה שלום: "כשבאתי להיות מנכ"ל לפני ארבע שנים, נכנסתי על תפיסת מחיר. פרסמנו 3,000 פריטים ואמרנו שלא נעבור בהם את מחירי שופרסל דיל. ארבע שנים מעולם לא קיבלנו תביעה ייצוגית, ואנחנו עומדים בזה כמו שעון.

"אנחנו לא יכולים להיות הכי זולים. השקענו בסניף החדש 12 מיליון שקלים, ואנחנו עובדים בסופי שבוע ועלות השכר עולה ועולה. אני לא יודע לגבי גל עליות מחירים, אבל גם כשזה קורה מנהלים איתנו משא ומתן. אנחנו נלחמים כדי לא להעלות מחירים".

מלא בביקורת

היתה ביקורת במלחמה על העלאות מחירים ברשתות.

"אנחנו ממש לא העלינו, ממש לא. אני לא נתתי אישור לאף אחד להעלות כלום".

כיצד האיום החות'י ישפיע על המחירים?

"העניין הזה הוא דבר חולף, ולדעתי תהיה לכך השפעה קצרה מאוד. זו בעיה שלדעתי עוד שבועיים-שלושה תיעלם. לא ייתנו להם לחולל מהפכה בהובלה העולמית, יש גבול. אולי זה יגרום לעליית המחירים לחודש-חודשיים".

החות'ים בתימן. "תהיה לזה השפעה קצרה מאוד", צילום: אי.פי.איי.

לשלום יש גם לא מעט ביקורת על הממשלה ותפקודה בשנה האחרונה. לדבריו, "אין על העם הזה, הוא מסור ואכפתי ומוכן להקריב את חייו, והשלטון לא יאה לו. אני מצפה שתהיה ממשלה שתהלום את העם הזה. הממשלה שלנו היא לא טובה, ממש לא. אני מקווה שיהיה שינוי גדול. מה שמפריע לי הוא שכל השנה הזו, עד המלחמה הזו, עסקנו בהבלים.

"השבוע היה לי כל כך נעים לשמוע את הפסיקה של בג"ץ. מדובר פה במהות הדמוקרטיה. אני למדתי בארה"ב לתואר שני. שם יש סיפור על מישהו שהיה בקולנוע, הושיט את היד והפריע לשכן שלו לראות את הסרט. הוא ביקש שיוריד את היד, וההוא אמר מה פתאום שאני אוריד את היד. הם הלכו לבית המשפט, והוא אמר: מותר לי לפשוט את ידיי איפה שאני רוצה, לא נגעתי בו. השופט האשים אותו בפסיקה ואמר לו - זכותך לפשוט את ידיך באוויר החופשי נגמרת במקום שהחופש של חברך מתחיל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר