על אף ששת המקומות שמפרידים ביניהן, רק ניצחון אחד מפריד בין מכבי ת"א (מקום רביעי) לפנרבחצ'ה (עשירי). הערב (חמישי, 19:45) הטורקים "יארחו" את הצהובים לקרב צמרת מסקרן, בו תפגוש האורחת שני אקסים - סקוטי ווילבקין ומאמן היריבה שרונאס "שאראס" יאסיקביצ'יוס, ששיחק אצלה לפני קצת פחות משני עשורים - וגם את רכז נבחרת ישראל ים מדר. בשל דרישת היורוליג, ההתמודדות תיערך באולם נייטרלי, בעיר פוניבז' שבליטא, לאור המתיחות בין ישראל לטורקיה.
הקבוצה של עודד קטש ניצחה את פנר במפגש בין השתיים בסיבוב הראשון, אז הטורקים היו בעיצומו של רצף בן ארבעה הפסדים. מאז, דמטיריוס איטודיס פוטר, שאראס הגיע, והקבוצה התייצבה, הפעם עם רצף של ארבעה ניצחונות. המומנטום הזה של פנרבחצ'ה נעצר בשבוע שעבר, עם הפסד ביתי לכוכב האדום בלגרד, אך אין ספק שהיא נמצאת כיום במצב הרבה יותר טוב.
1 צפייה בגלריה
לורנזו בראון מול ווילבקין
לורנזו בראון מול ווילבקין
לורנזו בראון מול ווילבקין
(צילום: Djordje Kostic and Dragan Tesic)
מכבי ת"א מגיעה למשחק הערב כשהיא במומנטום טוב מאוד אחרי שגברה על מונאקו ביום שלישי ועם שישה ניצחונות בשמונת משחקיה האחרונים. "משחק נגד פנר זה תמיד קשה", אמר עודד קטש לקראת המשחק. "זו קבוצה שונה ממונאקו - יותר חילופים, יותר בשליטה, יותר ממושמעת. הכל צריך להתחיל מההגנה שלנו אחרי שבשני המשחקים האחרונים עשינו עבודה יותר טובה. יש סדרת משחקים קשה מאוד ואנחנו לא יכולים לוותר על אף משחק".
"עשינו ניצחון יפה מאוד, אבל אין יותר מדי זמן", המשיך קטש. "למשחק השני בשבוע כפול, כמו שהקלישאה אומרת, יש חיים משלו. יש עייפות מסוימת, נצטרך להשתמש יותר בשחקנים שפחות שיחקו במשחק הראשון ולנהל את העומסים".

האקסים מחכים למכבי ת"א

בצד השני, כאמור, יחכו לאלופה הישראלית לא מעט פרצופים מוכרים. מלבד מדר, ווילבקין ושאראס, משחק בפנרבחצ'ה גם אקס נוסף של מכבי ת"א - טיילר דורסי, שקולע בממוצע 9.2 נקודות למשחק. מדר, כזכור, רשם משחק שיא לפני חמישה ימים, כשקלע 25 נקודות ולקח 13 ריבאונדים בניצחון על בורסאספור בליגה הטורקית.
"מצפה לנו משחק קשה מאוד", אמר שאראס לאתר הרשמי של פנרבחצ'ה לקראת ההתמודדות. "מכבי ת"א היא קבוצה פיזית מאוד ואחת הטובות ביורוליג בכל הנוגע לריבאונד התקפה ונקודות במתפרצות. נצטרך להקפיד ולשים לב ללורנזו בראון ו-ווייד בולדווין".
סקוטי ווילבקין, שקלע 20 נקודות במשחק הראשון בין שתי הקבוצות, דיבר גם הוא לקראת המפגש עם האקסית: "לא הולך להיות פשוט בכלל. אנחנו משחקים פעמיים השבוע ביורוליג. אני מקווה שהאוהדים שלנו שיגיעו למשחק ידחפו אותנו ויהוו יתרון ושנחזור הביתה עם הניצחון".