צה"ל הודיע: סהר ברוך שנחטף לעזה נהרג במהלך ניסיון חילוץ מהשבי; לא ניתן לקבוע את נסיבות מותו

סהר בן ה-25 נחטף לעזה בשבעה באוקטובר מביתו שבקיבוץ בארי ובתחילה פורסם כי נרצח בשבי חמאס • נכון לעכשיו לא ידוע האם הוא נרצח על ידי חמאס או נהרג מאש החיילים • גורם ביטחוני בנוגע לטענות תושבים במרכז ובצפון על חפירת מנהרות: "לא אותרו עד כה אך כל טענה נבחנת בכובד ראש"

סהר ברוך, בן 25 מבארי . צילום: ללא קרדיט

צה"ל הודיע היום (רביעי) כי סהר ברוך, בן ה-25 מבארי שנחטף לעזה, נהרג במהלך ניסיון חילוץ על ידי כוחות הצבא. לפני כחודש פורסם כי הוא נרצח בשבי החמאס. על פי צה"ל, לא ניתן לקבוע בשלב זה את נסיבות מותו והאם נרצח על ידי חמאס או נהרג מאש החיילים, אך ברור שהוא היה במתחם בעת פעולת צה"ל במקום. משפחתו של ברוך עודכנה. 

סהר ברוך, צילום: ללא קרדיט
 

נוסף על כך, גורם ביטחוני התייחס היום לדיווחים ולתלונות תושבים על שמיעת רעשי חפירת מנהרות בצפון ובמרכז הארץ ושלל קיום של סיכונים בשטח. דוגמה שהובאה למשל הייתה דיווחי תושבים על חפירות בהר חברון שהתבררו כהכנה לבור ספיגה למי גשמים. בהמשך שלל גם טענות לחפירות בצפון. עם זאת הוסיף כי כל אירוע שכזה נבדק באופן מעמיק ויסודי וכי כל טענה נבחנת בכובד ראש, בכל גזרה. 

בהמשך לחיסולו של סאלח אל-עארורי אמש , לא הרחיב עליו ועל חיסולו. לגבי השפעות החיסול על מצבם של החטופים ברצועה בדבריו ציין את הודעת חמאס בה נאמר כי "לאחר החיסול כל האפשרויות פתוחות", אך אמר כי אינו מתייחס אליה. "מי שיקבל את ההחלטה לגבי השחרור הוא אדם אחד בעזה. תפקיד צה"ל הוא ליצור לחץ צבאי שייאפשר את התנאים להשבת החטופים. "מהפעם האחרונה יודעים שהלחץ הצבאי הביא להשבת חלקם. צריך לתת לדברים לשקוע". 

לחימה בעזה (ארכיון), צילום: דובר צה"ל

בהמשך התייחס למשך הלחימה הצפוי ואמר כי היא צפויה להיות ארוכה ותימשך לפחות עד סוף 2024. "היעד הוא לפרק את חמאס, כלומר להרוג את בכירי חמאס - דף, עיסא סינוואר ואחרים. וזה חלק משמעותי בפירוק חמאס כארגון צבאי". על פי דבריו, צה"ל פועל ברחבי הרצועה, כולל חאן יונס, מחנות המרכז, מתחת לפני הקרקע ובדראג' תופאח. "כל פעם אומרים 'עוד כמה ימים' כי עובדים יותר הדוק ואינטימי. בעוד ימים בודדים העניין הזה יגיע לסיומו". 

פיצוצים ועשן לאורך הגבול: תיעוד הלחימה בצפון | רויטרס

לסיום, לצד אזכור החובה להשבת החטופים התייחס הגורם ללחימה בצפון. "אנחנו מוכנים ומנהלים לחימה בצפון כי נסראללה בחר לתקוף אותנו. נמשיך להסתכל על הערכות מצב שלנו ולהגיב לכל פעולת טרור בקו המגע וכל פעולה שתעשה נגדנו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר