ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
אושר במליאת הכנסת

דיפלומטים יחויבו בהצהרת אמונים נוספת למדינה כיהודית ודמוקרטית

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית: דיפלומטים יחויבו בהצהרת אמונים נוספת למדינה כיהודית ודמוקרטית. על פי הצע"ח, מי שימונה על ידי הממשלה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת

דיפלומטים יחויבו בהצהרת אמונים נוספת למדינה כיהודית ודמוקרטית
הכנסת למען החטופים צילום: נועם מושקוביץ/נתן ווייל, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות המדינה (מינויים) (תיקון מס' 20), התשפ"ד–2024. בהצעה תמכו 9 חברי כנסת, אל מול 2 מתנגדים וללא נמנעים.

מוצע כי נוסף על חובת ההצהרה הקיימת לגבי כלל עובדי המדינה, מי שימונה על ידי הממשלה למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת, לפני שיימסר לו כתב מינוי, בנוסח זה: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". ההצהרה תתבצע בפני שר החוץ או בפני עובד המדינה שהוסמך לכך בתקנות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כך: "ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית הוא נציגו הרשמי והבכיר של הריבון במדינה הזרה, המייצג, מעצם טיב תפקידו, את עמדות המדינה והממשלה בחוץ לארץ ובשמה. הוא מופקד על הקשרים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים, ההסברתיים, התרבותיים והמדעיים אל מול הגורמים הבכירים ביותר במדינת הכהונה.

לנוכח חשיבות הייצוגיות והממלכתיות שלה הוא נדרש מכוח תפקידו ולנוכח אחריותו וחובתו לבטא נאמנה את מדיניות הממשלה, הן ביחסי החוץ והן במדיניות הפנים, מוצע להוסיף לחוק שירות המדינה (מינויים), נוסף על חובת ההצהרה הקיימת לגבי כלל עובדי המדינה, את סעיף 34א ולקבוע בו כי מי שימונה על ידי הממשלה לפי סעיף 23 לחוק למשרת ראש נציגות דיפלומטית או קונסולרית בחוץ לארץ, יהיה חייב להצהיר הצהרת אמונים נוספת, לפני שיימסר לו כתב מינוי", נכתב.

חדשות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד