Tineco Floor One S7 Pro: כמעט כל מה שרצינו משואב-שוטף

עם תג מחיר שהוא אחד הגבוהים בשוק - החברה הסינית השיקה את השואב-שוטף הידני החדש שלה בישראל • לצד יכולות ניקיון מרשימות אבל מיכלי מים קטנים מדי - האם הוא השדרוג שהיינו צריכים לניקיון שלנו או עוד מוצר בקטגוריה שעבר זמנה?

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. לאנשים עם ילדים ובע"ח. צילום: יח"צ

נתחיל מלהגיד את מה שלדעתנו הוא הברור מאליו – שואבי אבק מסוג שואב-שוטף הם העתיד. בין אם מדובר ברובוט או באחד ידני, שמירת הניקיון באמצעותם הופכת לקלה, נוחה ואפקטיבית הרבה יותר. הפעם, קיבלנו לסקירה את השואב-שוטף הידני החדש של חברת Tineco.

עם תג מחיר שהוא אחד הגבוהים בשוק לשואב מהסוג הזה, החברה הסינית השיקה לאחרונה את ה-Floor One S7 Pro בישראל – שואב שוטף חכם שיכול גם לנטרל ריחות ולחטא רצפות מכתמים קשים ולא נעימים במיוחד. בבית עם שלושה חתולים, המשימה שעמדה בפני השואב הייתה רצינית.

Tineco Floor One S7 Pro בפעולה // צילום: דניאלה גינזבורג

מפרט

  • מה בקופסה: מברשת להחלפה, תמיסת ניקוי, עמדת טעינה, כלי לניקוי, מסנן.
  • משקל: 5 ק"ג
  • זמן עבודה: עד 40 דקות
  • זמן לטעינה מלאה: 4-5 שעות
  • הספק: 220 וואט
  • קיבולת מיכל מים נקיים: 0.85 ליטר
  • קיבולת מיכל מים מלוכלכים: 0.72 ליטר
  • עוצמת רעש: עד 78 דציבלים
  • חיי סוללה: עד 40 דקות (במצב אוטומטי)

עיצוב ותכונות

ה- Floor One S7 Pro כולל שני חלקים עיקריים להרכבה – גוף השואב הכולל שני מיכלי מים שמגיעים מחוברים מראש (מיכל לתמיסת ניקיון ומיכל למים מלוכלכים) והזרוע שמתחברת לגוף השואב. מלבד זה כוללת האריזה גם את תחנת העגינה של השואב שמתחברת עם כבל חשמל לקיר, מברשת נוספת וחומר הניקיון של Tineco.

אהבנו מאוד את העובדה שהשואב מגיע כבר מורכב והמשימה היחידה שלנו הייתה לחבר אליו את הזרוע ולחבר את עמדת העגינה שלו לחשמל. כל התהליך לקח פחות מ-10 דקות והיה מאוד פשוט ואינטואיטיבי, נראה שבחברה חשבו היטב על חווית המשתמש כבר במהלך ההרכבה הראשונית.

במבט ראשון, ה-S7 Pro נראה מעט גדול ומסורבל. יחד עם זאת מבחינת העיצוב, נראה שנעשתה פה עבודת חשיבה מאוד עמוקה. שילוב הצבעים השחור-לבן, העיצוב המעוגל של הגוף ומיכלי המים, כמו גם הזרוע הדקיקה שלו, נועדו כנראה להעניק לשואב תחושה של יוקרה וקלילות.

ויש לציין שה-S7 Pro באמת קל יחסית – הוא נוח וקל להרמה ביד אחת וקומפקטי מספיק בשביל להרים אותו מהרצפה. בנוסף, בזכות בסיס טעינה קטן יחסית, הוא לא תופס יותר מדי מקום במרחב ויכול להתאים גם לחלל אחסון קטן.

בכל הנוגע להדרכה ראשונה, השואב-שוטף מציע למשתמשים מדריך אינטראקטיבי, בעברית ובשפות נוספות, שמופיע על גבי מסך השליטה הגדול שלו (3.6 אינץ').

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. התפעול של המסך מתבצע דרך הכפתורים שעל הידית, צילום: יח"צ

ההדרכה קלילה ונוחה, כל מה שצריך לעשות הוא רק לעקוב אחרי ההוראות הקוליות והוויזואליות. אם כי יש לציין שמבחינתנו הקפיצות משלב לשלב היו מעט מהירות מדי.

אמנם מסך ה-LED לא כולל מגע, אבל התפעול שלו באמצעות הכפתורים הנמצאים על הידית הוא נוח ופשוט להפליא. במסך תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים על מנת לתפעל את השואב-שוטף – החל ממדריך חזותי, דרך כל מצבי השאיבה והשטיפה ועד לאפשרויות השונות לניקוי העצמי.

המסך מציג בנוסף גם התראות והנחיות שונות הקשורות לתחזוקה של המכשיר, כמו למשל התרעה על מיכל המים המלוכלכים שהתמלא ודורש ריקון, או החיישן החכם שהופך מכחול לאדום בהתאם לכמות הלכלוך בשואב, שבתורו מתריע כי הגיע הזמן לניקוי עצמי.

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. מסך LED בהיר ונוח, צילום: דניאלה גינזבורג

S7 Pro מגיע כאמור עם שני מיכלים – מים נקיים ומים מלוכלכים. לא תמצאו בשואב הזה מיכל ללכלוך יבש מכיוון שלא קיימת בו הפונקציה לשאיבה בלבד (נדבר על כך עוד בהמשך). מבחינת החיבור והניתוק של המיכלים מהמכשיר – את שניהם מאוד קל לנתק, לנקות/ למלא מחדש ולחבר בחזרה.

ביצועים ותפעול

נתחיל מהמיכלים של ה- Floor One S7 Pro. כבר בסבב הניקיון הראשון שלנו (דירת ארבעה חדרים סטנדרטית עם שני חתולים), שמנו לב שמיכל המים הנקיים הוא פשוט קטן מדי ולא מספיק בשביל ניקיון אמיתי של דירה שלמה.

נאלצנו לעצור את הניקיון באמצע ולמלא מחדש את תמיסת הניקיון. סך הכל לקח לנו מיכל וחצי של תמיסה בשביל לנקות את כל הדירה. זה לא הדבר הכי נוראי שיש, אבל בשביל אנשים שממהרים או לא אוהבים לקטוע את רצף העבודה שלהם, זה עלול להפריע. חבל שהמיכל לא גדול יותר.

בהתאם, גם מיכל המים המלוכלכים לא גדול מדי. השואב-שוטף כאמור מתריע ברגע שמיכל המים המלוכלכים מתמלא והוא אפילו סירב להמשיך בניקיון עד שלא הואלנו בטובנו לרוקן אותו, כנראה כדי למנוע מצב שבו מים מטונפים זולגים מפתח המיכל.

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. חבל שמיכלי המים קטנים מדי, צילום: יח"צ

וקחו המלצה מאיתנו – אם השואב אומר לכם לרוקן את מיכל המים המטונפים, תעשו את זה, ועדיף אחרי כל שטיפה. פעם אחת שכחנו לרוקן את המיכל כשהיה מלא רק עד החצי ואחרי כמה ימים כששאבנו, היה ריח מאוד לא נעים מהשואב שזלג גם למברשת.

פה מתגלה החולשה אולי הגדולה ביותר של השואב-שוטף. ההתעסקות הידנית עם מיכל המים המלוכלכים לאחר כל שטיפה, הריקון הלא נעים שלו לאסלה, השטיפה שלו תחת ברז מים ושוב ריקון לאסלה, הופכים את החוויה ללא נעימה בלשון המעטה.

חשוב להבין שהפגם הזה הוא ככל הנראה נחלתם של כל השואבים-שוטפים מהסוג הזה ולא מדובר בחיסרון של דגם כזה או אחר – זה המכשיר וזה הקונספט. או שתתחברו ותתרגלו להתעסקות המגעילה, או שתוותר ותעברו לשואב-שוטף רובוטי שמרוקן את עצמו.

מערכת הניקוי העצמי, שהשואב מזכיר להפעיל אחרי כל שימוש (ואנחנו בהחלט ממליצים עליה), היא די יעילה ומצליחה להסיר כל שערה וכל פיסת פסולת מהמברשת, לייבש אותה באפקטיביות ולשמור על הצנרת של השואב נקייה גם כן.

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. מנגנון ניקוי עצמי יעיל במיוחד, צילום: יח"צ

ישנן שתי אפשרויות לניקוי עצמי – מהיר (לוקח כשתי דקות) וסופר (ניקוי עמוק שלוקח שש דקות). אנחנו הפעלנו את הניקוי העמוק לאחר שטיפות גדולות של כל הדירה או לאחר כמה ימים של ניקוי קטן של כתמים וחול חתולים. Tineco עשו פה עבודה מעולה והשואב הצליח לשמור על עצמו נקי גם בניקוי מהיר ובטח שלאחר ניקוי עמוק.

אם תגיעו למצב שבו תרצו לנקות ידנית את המברשת או להחליף אותה באחרת, תוכלו לעשות את זה בקלות והחברה אפילו מספקת מברשת חלופית במתנה כחלק מהחבילה.

בכל הנוגע ליכולות הניקיון של ה- Floor One S7 Pro – אנחנו התרשמנו מאוד לטובה. גם על התוכנית האוטומטית, השואב מספק יניקה עוצמתית וניגוב מאוד יעילים שהופכים את מטלת ניקיון הרצפה למאוד פשוטה ומהירה.

כאמור אנחנו חולקים בית עם שני חתולים, לכן מלבד פרווה, אילצנו את השואב-שוטף להתמודד גם עם כתמי קיא, חול ולכלוך כזה ואחר שחתולים נוטים להשאיר אחרי עצמם.

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. יכולות ניקוי מרשימות, גם במקרים קשים, צילום: יח"צ

בכל המקרים, ה- S7 Pro תפקד למופת וגם במקרה של כתמים קשים, לא היינו צריכים לשנות לתוכנית עוצמתית יותר, אלא פשוט לתת לשואב לעבור על הכתם מעט לאט יותר.

החיסרון המרכזי מבחינתנו היא העובדה שה- S7 Pro לא ממש מצליח לשאוב חלקיקים קטנים בחלק של הרצפה שצמוד לקיר, אלא אם מפנים את כל השואב על הצד. במילים פשוטות – הקצוות של המברשת בצדדים מגיעות יותר רחוק מאשר החלק הקדמי שלה, וזה קצת מעצבן.

עוד מינוס שהוא כנראה נחלתם של כלל השואבים בקטגוריה הזאת, היא העובדה שאי אפשר לשאוב איתם מתחת למיטות וספות. במקרה של השואב-שוטף של Tineco, הדבר נובע בגלל הידית של מיכל המים המלוכלכים הקדמי שמפריעה.

כנראה הדבר נועד כדי למנוע מצב שבו השואב נמצא בזווית נמוכה שתגרום למים לזלוג מהמיכלים, אבל היינו רוצים לראות הנדסת אנוש טובה יותר שתהפוך את המיכלים לאטומים מספיק שיוכלו להתמודד גם עם זווית של 180 מעלות, הדרושה בשביל לשאוב מתחת לרהיטים.

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. שאיבה על הצד היא הדרך היחידה להגיע לפינות, צילום: יח"צ

חיי סוללה

בהשוואה לשואבי אבק אלחוטיים רגילים שלא כוללים שטיפה, הסוללה של Floor One S7 Pro היא בין החלשות שיש ומציעה עד 40 דקות של שימוש בלבד. יחד עם זאת, בהתחשב בעובדה שהמכשיר עושה שתי פעולות במקביל והסוללה מחזיקה גם מסך LED בהיר במיוחד, המסקנה היא שמדובר בסוללה סבירה לחלוטין.

יתרה מכך, בגלל שמדובר בשואב-שוטף שכאמור עושה עבודה מצוינת גם במצב אוטומטי על כתמים ולכלוך מאסיבי, 40 דקות לדירת 4 חדרים היה יותר ממספיק עבורנו (ואנחנו קפדנים בניקיון שלנו) ולא נאלצנו בשום שלב לעצור ולהטעין את השואב-שוטף.

כל האמור למעלה רלוונטי כשמדובר במצב אוטומטי. ברגע שהחלפנו למצב אולטרה, הסוללה החלה לרדת הרבה יותר מהר ולאחר 10 דקות של עבודה, הסוללה ירדה בלא פחות מ-20 אחוזים.

אחת הפונקציות שאהבנו היא העובדה שעמדת ההטענה של השואב-שוטף היא גם עמדת הניקוי העצמי שלו, כך שמרגיש מאוד טבעי להחזיר אותו לעמדה שלו בסוף כל ניקיון, להפעיל את הניקוי העצמי ולהשאיר אותו להיטען עד הפעם הבאה.

שואב-שוטף Floor One S7 Pro של Tineco. עמדת טעינה-ניקוי קטנה ואלגנטית, צילום: יח"צ

מסקנות

אם יש לכם בעלי חיים ו/או ילדים ואתם מחפשים שואב-שוטף ידני שיוכל לעשות את העבודה במהירות ויעילות ויקל לכם על החיים ועל תחזוקת הרצפה היום יומית – זה כנראה המכשיר בשבילכם. אין ספק שלעשות שתי פעולות ניקיון במכה אחת זה שדרוג שכל אחד ירצה.

העיצוב האלגנטי והחכם, המסך הנוח והברור והפשטות שבתפעול שלו, הופכים את ה- Floor One S7 Pro של Tineco לשואב-שוטף ידני שהיינו ממליצים עליו לכל מי שמחפש את שלב הביניים שבין שואב רגיל לבין שואב-שוטף רובוטי.

יחד עם זאת, המינוסים שלו, שכאמור הם ככל הנראה נחלת הקטגוריה יותר מאשר השואב-שוטף הספציפי הזה וכוללים מיכל מים נקיים קטן מדי, התעסקות ידנית מגעילה עם מיכל המים המלוכלכים והעובדה שאי אפשר להיכנס איתו מתחת לרהיטים, הופכים אותו, מבחינתנו, לגאדג'ט שיכול להתווסף ולשדרג את תהליך הניקיון, אבל לא להפוך לכלי המרכזי שלו.

גם המחיר הגבוה שלו ביחס לשאר השוק, שבחלק מהמקרים כפול מהמתחרים, מגיע בעוכריו, למרות כל היתרונות הברורים שלו. יחד עם זאת, אם אתם מהאנשים שפשוט חייבים שואב-שוטף ידני, אתם כנראה תצאו מאוד מרוצים מהבחירה ב- Floor One S7 Pro.

מחיר: החל מ-4,490 שקלים | להשיג אצל המשווקים הרשמיים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר