הכלב נרטב בגשם? הטיפים האלה יעזרו לכם לשמור על הפרווה שלו בחורף

שגרת טיפוח קבועה היא דבר חשוב מאוד עבור כל כלב, והעונה הקרה של השנה לא שונה בכך • כדי שהוא לא יחווה קור או רטיבות וכמובן שלא יקבל זיהום, קבלו כמה עצות שיעזרו בשמירה על פרוות חברכם הטוב ביותר

כלב רץ בגשם. צילום: Getty Images

שגרת טיפוח קבועה היא דבר חיוני מאוד עבור כל כלב, ובטח שגם בחורף. הטיפוח עוזר לשמור על היגיינת ובריאות הכלב ועל פרווה מבריקה ונטולת סבך, במיוחד בחורף – עם הבוץ, הגשם והשלוליות שנוצרות בכל מקום.

יתרה מכך, חשוב לשמור על פרוות הכלבים מטופחת ואף לספר אותם גם במהלך העונה הקרה של השנה, שכן האפשרות לתת לפרווה לגדול בזמן ממושך בכדי להגן על הכלב ולחממו הינה שגויה. למעשה, טיפוח בחודשים אלה עשוי אפילו להיות חשוב יותר לבריאות הכלב מאשר בתקופות אחרות בשנה, שכן שיער ארוך, ורטוב עלול לגרום בקלות לכלב לקור, רטיבות ורגישות לזיהום.

חברת ביופט, המייצרת ומשווקת מזון וציוד לחיות מחמד, העניקה לנו כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הפרווה של הכלב שלכם מטופחת גם במהלך החורף.

שמרו על הטיפוח שלהם, צילום: Getty Images

1) הגנה על כפות רגלי הכלבים מפני מזג אוויר חורפי: אתם יכולים למזער בעיות כמו רפידות סדוקות, גירוי, זיהומים שנגרמים משלג, מלח, בוץ, גשם, טמפרטורות נמוכות וחצץ בפעולה פשוטה מאוד של ניגוב כפות רגליים יבשות לאחר כל טיול. שמרו מגבת בהישג יד ליד הדלת, והפכו את ניקיון כפות הרגליים לדבר שבשגרה. שימו לב במיוחד לכדורי שלג או בוץ שיכולים להיתקע בין הרפידות.

2) זמן אמבטיה בחורף: לפעמים, כלבים זקוקים ליותר טיפוח בחורף, שכן הליכה בבוץ ובגשם יכולה להיות מבולגנת. חשוב לבחור שמפו נכון לכלב שלכם לפני המקלחת. לעור של כלבים יש רמת pH (חומציות) שונה מזו של בני אדם, אז אל תשתמשו בכל סוג של שמפו שמתאים לבני אדם, אלא בחרו בשמפו המיועד לכלבים. גם לשמפו לכלבים יש מגוון אפשרויות, כמו ריחות שונים ושימושים שונים (נטרול ריחות, טיפול בפרעושים וקרציות).

גם תהליך הרחצה חשוב לא פחות: הקפידו להשתמש במים חמימים ולעסות היטב את השמפו בכל הגוף (אך הימנעו מאזור העיניים, הפה והאוזניים), ואז שטפו אותם עם מים חמימים. לכלבים עם עור פנים רפוי או קמטים, כמו שרפיי ופאג, יש לייבש היטב את האזורים שבין הקפלים.

לאחר הרחצה, על הכלב להיות יבש לחלוטין לפני שהוא יוצא החוצה, מכיוון שסביר יותר כי כלב רטוב יחלה, זה נכון במיוחד לגבי גזעים קטנים או כאלה בעלי שיער קצר. אם בדרך כלל אתם מאפשרים לכלבכם להתייבש באוויר, שקלו ייבוש מהיר בחום גבוה של מייבש שיער כדי להאיץ את התהליך (כמובן במידה והכלב שלכם מאפשר לכם לעשות זאת).

כף רגל של כלב, צילום: באדיבות ביופט

3) תספורת חורף: חלק מבעלי הכלבים מאמינים כי מתן תספורת לכלב כשיש מזג אוויר קר פוגע בו מכיוון שהוא זקוק לפרוותו בכדי להתחמם. אמנם זה נכון, אך חיות המחמד לא חיות בחוץ כל הזמן (וגם הן לא צריכות); בדרך כלל הם מסתובבים עם בעליהם בבית מחומם. כלבי בית אינם צריכים להסתמך על פרווה ארוכה ועבה לחמימות, כפי שעושות חיות בר. זה בסדר לספר את הכלב שלכם בחורף. אם אתם מודאגים מזה שיהיה לו קר, אתם תמיד יכולים להלביש אותו עם מעיל או סוודר מחמם שגם יגן עליו.

4) שימוש בתכשירי לחות: במהלך חודשי החורף הקרים, רבים מאיתנו סובלים מעור יבש, מחוספס וקשקשי בגלל השילוב של אוויר קר, רוח ואוויר יבש מגופי החימום שלנו. אף על פי שהם מכוסים בשכבת פרווה, גם הכלבים שלנו חשים בהשפעות היובש של החורף, ולכן חשוב עוד יותר להשתמש בתכשירים שונים המכילים לחות, שמפו, מרכך ואפילו קרמים ידידותיים לכלבים כדי להקל על השריטות והגירוי.

5) סירוק: בחורף חשוב לשמור על פרוות הכלב שלכם על ידי הברשה יומית להסרת קשרים, לכלוך ושיער מת, וכדי להגדיל את זרימת העור ולהפיץ שמן. פרוות הכלב בחורף יכולה להסתיר בעיות כמו גושים, בליטות או פצעים, וזו עוד סיבה טובה להמשיך להבריש אותו באופן קבוע, ובמידה ואתם נתקלים באיזשהו נגע או פצע, פנו לווטרינר להמשך טיפול.

סירוק כלב,
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר