מזעזע: 19 שנות מאסר נגזרו על אב שביצע עבירות מין חמורות בבתו מאז הייתה בת 3

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את עמדת הפרקליטות וגזר את הדין על חיים רחמים שביצע את העבירות בבתו עד גיל 13.5 • כתב האישום הוגש נגדו בינואר 2023, אולם עד הדיון הראשון שנערך בפברואר, רחמים הספיק להימלט מישראל לאוקראינה, שם נעצר והוסגר

נהג חיים לבצע בבתו מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים לעיתים קרובות. רחמים חיים. צילום: מתוך X

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר על חיים רחמים 19 שנות מאסר בפועל, לאחר שהורשע בביצוע עבירות מין חמורות בבתו מאז שהייתה בת 3 ועד גיל 13.5.

לנאשם, מוהל במקצועו, 9 ילדים, והמתלוננת היא השישית בסדר הלידה. בזמן המעשים הקשים, המתלוננת שאז הייתה ילדה התגוררה עם בני משפחתה בעפולה. מאז היותה כבת 3, ועד גיל 13.5 שנים לערך, במשך עשור, נהג הנאשם לבצע בה מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים לעיתים קרובות.

"גזל מבתו את שנות ילדותה ואת תמימותה". אילוסטרציה, צילום: גדעון מרקוביץ

כתב האישום הוגש נגד האב, חיים רחמים, בתאריך 24.1.23. אולם בדיון הראשון שהתקיים בתיק, בתאריך 14.2.23 התברר כי רחמים, אשר לא הוחזק במעצר בעת הגשת כתב האישום, נמלט ועזב את הארץ יום קודם לדיון. תחת צו מעצר שהוצא נגדו, הוא נעצר באוקראינה, הוסגר לישראל ב-11.5.23 ומאז הוחזק מאחורי סורג ובריח.

במסגרת הטיעונים לעונש דרשה הפרקליטות להטיל עליו עונש מאסר ממושך וארוך, באופן שישקף את הנזק הכבד שגרם לבתו המתלוננת, וכמו גם ישקף את סלידת החברה ממעשיו המכוערים והמבזים.

המשא הכבד הכריע את הבת בגיל 29

"הנאשם ניצל את תלותה ואהבתה של המתלוננת כלפיו כדי לספק את יצריו, תאוותו ודחפיו המיניים תוך שהוא פוגע בה בביתה, ומסב לה כאב פעם אחר פעם", כתבה בטיעוניה עו"ד עינת גוסטמן מפרקליטות מחוז צפון. לדבריה, "הנאשם הגדיל ועטף את מעשיו, לכאורה, באהבה יתרה וביראת שמים, כאילו המדובר במעשים נורמליים המותרים בחסות האל. בגיל 29, כאשר המתלוננת לא יכולה הייתה לשאת עוד את המשא הכבד שרבץ עליה, התלוננה במשטרה".

השופטת גלפז מוקדי ציינה בגזר הדין, אליו הצטרפו גם סגן הנשיאה השופט סאאב דבור והשופטת עינב גולומב, שהעבירות המיוחסות לנאשם, בוצעו על ידו באופן מוחלט ובלעדי. "הנאשם, בהיותו בגיר, אביה של המתלוננת, אדם אשר שימש בתפקיד דתי, היה מודע היטב לחומרת המעשים ולכיעורם ויכול היה, בכל שלב לאורך התקופה הארוכה, לחדול ממעשיו... יתרה מכך, גם הפסקת הפגיעה הייתה מתוכננת על ידו".

בבית, במקום הכי מוגן, בימים ובלילות

"עוד הוסיפה, שהמעשים בוצעו בצל קורת ביתם של הנאשם והמתלוננת, במקום שאמור היה להיות המקום המוגן ביותר עבור המתלוננת, אשר הפך בבת אחת למלכודת. המעשים בוצעו במשך כעשור בתדירות יומיומית, בימים ובלילות...הנאשם, במעשיו, גזל מבתו את שנות ילדותה, את תמימותה, את הזכות לגדול בבטחון, את הזכות לשלמות גופה ונפשה, ברוע וללא רחמים, פגע בה פגיעה קשה, אשר באה לידי ביטוי בכל מישורי חייה, לאורך שנים רבות".

למרות חלוף 30 שנה מאז ביצוע העבירות קיבל בית המשפט את עמדת הפרקליטות שמקומו של הנאשם מאחר סורג ובריח למשך זמן רב, ועוד הוסיף: "עונש אשר ישקף את סלידת החברה מעבירות מין במשפחה, את המסר הברור כי יש להגן על קטינים מפני עבירות שכאלו ולהעניש בחומרה את מי שבוחר לבצען".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר