X

רופא סירב לעזור לנוסע במצב חירום רפואי בטיסה מסיבה אחת

שבועת היפוקרטס, או שבועת הרופאים, היא אמנם לא מסמך משפטי מחייב, אבל חשבנו שגם בגובה 35 אלף רגל רופא לא יתעלם מבקשת צוות טיסה לעזור לנוסע במצב חירום רפואי. מה בדיוק קרה שם? הרופא שיתף הכל. לשיפוטכם

המשיך לשבת והתעלם מקריאת הצוות. צילום: @RyanMcGuire / Pixabay

השאלה "האם יש רופא במטוס"? במערכת הכריזה של מטוס נוסעים אינה יוצאת דופן. למרבה ההקלה, בקרב 200 או יותר נוסעים, סבירות גבוהה שיימצא רופא. עניין של סטטיסטיקה. גם ההיחלצות המיידית של רופאים בטיסות, שהיו שם לא במסגרת תפקיד, אינה יוצאת דופן. אבל לאחרונה,  בטיסה בינלאומית ארוכת טווח, רופא שהיה בטיסה סירב לעזור לנוסע במצב חירום רפואי. הוא לא קם ממקומו, לא הציע כל עזרה ופשוט התעלם מקריאת הצוות. בסיוע Bard, אלו פרטי המקרה המוזר:  

הרופא, באמצע שנות השלושים לחייו שעובד במחלקה פנימית בבית חולים גדול, פרסם את הסיפור מן הזווית שלו במדיה החברתית Reddit, הסביר את החלטתו וביקש מן הגולשים חוות דעת על הסיטואציה. הפוסט שלו שותף, לא במקרה, בעמוד המכונה AITA, שזה, סליחה, Am I The Asshole, כלומר: האם אני האדיוט פה?

התגובות היו חלוקות. היו מי שביקרו אותו והיו מי שתמכו בהחלטתו. אז מה קרה שם? האם לשבועת היפוקרטס אין תוקף בגובה 35 אלף רגל?

'לאחרונה הייתי בטיסה בינלאומית ארוכת טווח. בדרך כלל, אני ישן בטיסות, אבל זה היה בשעות הערות שלי אז החלטתי לבלות את זמני בהנאה מהבידור בטיסה ומהמשקאות בחינם. כבר שתיתי עוד לפני הטיסה בזמן שהייתי בטרקלין', ציין הרופא. 'ניסיתי לראות סרט וליהנות מהמשקאות שלי כשנשמעה הודעה ששאלה אם יש רופא בטיסה. בדרך כלל, הייתי מתייצב בפני צוות תא הנוסעים ועוזר, אבל אחרי כמה שעות של אלכוהול, הייתי די שיכור. לא הצלחתי לחשוב בבהירות וכנראה שהייתי עושה יותר נזק מתועלת. אז לא הגבתי להודעה בכלל', הסביר.

בהמשך הפוסט סיפר הרופא שהנוסעת שישבה לידו, עמה פטפט בתחילת הטיסה ובין היתר אמר לה מה מקצועו, טפחה על כתפו לאחר הכריזה בציפייה שהוא, כרופא, יסייע. אבל הוא השיב ש'נוסע אחר יוכל לעזור או שצוות הטיסה יקבל הנחיות מצוות רפואי בשטח'. הנוסעת שנדהמה מתשובתו לא התביישה לומר לו מה היא חושבת: 'לא ייאמן! אם הנוסע ימות זו אשמתך'. תגובת הרופא הייתה: 'זה שאני רופא לא אומר שאני זמין 24/7 לספק טיפול רפואי לפי דרישה. אני עובד כשאני בבית החולים, בחוץ אני כמו כולם אחרת ואני זכאי לשתות ולהירגע'.
אבל הנוסעת לא השתכנעה. היה לה מבט של גועל על פניה והיא לא דיברה עם הרופא לאחר מכן. אבל כן היה לה דבר אחד לומר לו: 'אתה אידיוט'! והיא אמרה זאת פעמיים, פעם אחת בזמן הטיסה ופעם נוספת בעת הירידה מן המטוס. זה מסביר כמובן מדוע הרופא בחר לפרסם את סיפורו בעמוד 'האם אני האידיוט פה'? ב-Reddit.

AITA for refusing to volunteer as a doctor on a flight?

byu/ThrowAwayFoodie22 inAmItheAsshole

מומחה ברפואה הביע תמיכה מוחלטת בהחלטת הרופא: 'אני מברך על החלטתו!' אמר. 'אני מאמין שהאיש טיפל במצב כראוי. כפי שהוא אמר, הוא היה יכול לעשות יותר נזק מתועלת. עם זאת, הוא היה יכול ליידע את הנוסעת לידו לגבי השתייה המרובה, שאינה מתיישבת עם הסטנדרטים המקצועיים שלו'. והוסיף, 'לפעמים, צריך פשוט הסבר קצר כדי לסתום את הפה של מישהו, למרות שזה לא עניינו'. בדומה לכך, מרבית משתמשי Reddit אחרים תמכו ברופא בשל סירובו לעזור והביעו הבנה למניעיו. אבל קשה שלא לתהות מדוע באמת הרופא האחראי לא הסביר לנוסעת הכעוסה או לצוות המטוס מדוע אין ביכולתו לסייע. נראה שאכן הוא לא היה חד מספיק.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר