רס"ל מירון משה גרש, בן יחיד להוריו, נפל בקרב בצפון הרצועה: "התעקש לשרת בקרבי"

גרש בן ה-21, תושב פתח תקווה ולוחם ביחידת יהל"ם, נפל בקרבות בצפון רצועת עזה • הלוויתו תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין סגולה בעיר • מתחילת המלחמה נפלו 509 חללים - 175 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה

רס״ל מירון משה גרש. צילום: דובר צה"ל.

דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (רביעי) את שמו של רס"ל מירון משה גרש, בן 21 מפתח תקווה, לוחם ביחידת יהל"ם מחיל ההנדסה הקרבית, שנפל אתמול בקרבות בצפון רצועת עזה.

צה"ל חשף: שלוש מנהרות טרור עוברות מתחת לבית החולים רנתיסי // דובר צה"ל

גרש היה בן יחיד להוריו. למרות זאת, הוא התעקש לשרת בקרבי.
אלן, אביו, סיפר עליו בכאב: "הוא התנדב במכבי אש ארבע שנים. הוא אהב לתרום. הוא האמין במדינה, האמין בצבא. הוא לא קיבל פרופיל קרבי אבל הוא התעקש ונלחם".

רס"ל מירון משה גרש שנפל בקרב ברצועה, צילום: דובר צה"ל

"הגיע ליחידת יהל"ם והצטיין. הלך לצבא ונתן מעצמו. שם בצד את החשש למען המטרה - להגן על המדינה. הוא היה בן יחיד והוא אמר: 'למה צריך להעניש אותי כשאני רוצה לתרום כמו כל האחרים, רק בגלל שאני בן יחיד?' הוא ביקש לממש את הרצון והפוטנציאל שלו".

כשהיה נער, הוא התנדב בתחנת כיבוי האש בעיר מגוריו. במחוז מרכז של כבאות והצלה ספדו לו: "מירון היה מתנדב כבאות והצלה בתחנת כיבוי האש בפתח תקווה מגיל 15 ועד גיל 18. משפחת לוחמי האש תחנה אזורית פתח תקווה, משתתפת בצער משפחת גרש על מות בנם רב סמל מירון משה".

רס"ל מירון משה גרש, בן יחיד להוריו, נפל בקרב בצפון הרצועה, צילום: באדיבות המשפחה

להב עומר מוכתר, סגן מפקד משמרת בתחנת פ"ת: "מירון גרש ז"ל התחיל את התנדבותו כצופה אש בגיל 15 ומיד נכנס ללב של כולם והפך לחלק בולט ובלתי נפרד ממשפחת הכבאים. ילד צנוע, חרוץ ואהוב שגדל לצידנו והפך לנער, לחייל לוחם קרבי חסון שעורר גאווה בליבנו בכל פעם שהגיע לבקר בתחנה".

"הידיעה על נפילתו ברצועת עזה תפסה אותנו המומים והותירה אותנו כואבים על לכתו בטרם עת. נזכור אותו תמיד כילד קסם שהותיר חור בליבנו".

עמותת אח גדול, המלווה חיילים בודדים, ספדה לרס"ל מירון משה גרש: "משפחת אח גדול כואבים את נפילתו. משה, לוחם יהל"ם בהנדסה קרבית נהרג בקרבות בצפון רצועת עזה בעודו מגן על מדינת ישראל. שירת כחייל בודד. יהי זכרו ברוך".

רס"ל מירון משה גרש, בן יחיד להוריו, נפל בקרב בצפון הרצועה, צילום: באדיבות המשפחה

ראש העיר פתח תקווה, רמי גרינברג, ספד לו: "בצער רב אנו מודיעים על נפילתו של הלוחם הגיבור רס״ל מירון משה גרש ז"ל. מירון לחם בקרבות ברצועת עזה, במסגרת שירותו ביחידת יהלום, היה בן 21 בנופלו. אנו אבלים וכואבים את האובדן הנוסף מבני עירנו ומטובי בנינו. משתתפים בצער המשפחה, נלווה ונתמוך בה בכל שידרש. יהי זכרו ברוך".

הלוויתו תיערך היום בשעה 15:00 בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

מתחילת המלחמה נפלו 509 חיילים, 175 מהם מתחילת התמרון הקרקעי ברצועה. 2,265 נפצעו, מתוכם 360 במצב קשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר