אסון טרגי ומיותר: הרוג בקריסת קיר בדירה בירושלים - הדיירים התריעו לעירייה במשך חודשים

שכנים רבים התלוננו על הבנייה הבלתי חוקית ללא היתר מזה מספר חודשים, בבנין ברחוב הבעל שם טוב בשכונת בית ישראל בעיר • איציק שטיינברג ז״ל, תלמיד ישיבה כבן 25, הוא ההרוג באירוע הקשה • עיריית ירושלים: "הבנייה במקום מבוצעת על פי היתר בנייה, ובליווי הנדסי מטעם ובאחריות היזם"

הקיר שקרס בדירה בירושלים והביא למותו של איציק שטינברגר ז"ל // 27 א

איציק שטינברגר בן ה-25, בחור ישיבה בירושלים, מת היום (שלישי) מקריסת קיר בדירה בה התגורר.

איציק שטינברגר ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

נראה כי האסון הטרגי והמיותר יכול היה להימנע אם עיריית ירושלים הייתה מקשיבה לפניות ותלונות התושבים. כ-20 שכנים התלוננו על הבנייה הבלתי חוקית ללא היתר מזה מספר חודשים. הדיירים פנו למחלקת מבנים מסוכנים בעירייה והתריעו על הסכנה באתר הבנייה, ברחוב הבעל שם טוב בשכונת בית ישראל - אך לא נעשה דבר. 

בתחילה, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו את שטינברגר לבית החולים הדסה הר הצופים כשמצבו אנוש. לאחר זמן לא רב הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הוא היה בעל חסד ועם לב ענק, התנדב באופן קבוע בארגון "חיינו", ולמד בכולל לבחורים בנחלאות ובעבר בישיבת סילבר.

הדירה שבה קרס הקיר, צילום: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כב”ה מחוז ירושלים

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״במהלך יציקת בטון באתר בנייה, קרס קיר של מבנה. עם קבלת הודעה על האירוע, הגיע למקום מהנדס מטעם המחלקה למבנים מסוכנים בעירייה, אשר בחן את הזירה והוציא מיידית צו סגירה למבנה".

"הבנייה במקום מבוצעת על פי היתר בנייה, ובליווי הנדסי מטעם ובאחריות היזם. בבדיקה ראשונית של הזירה, נראה כי הקריסה התרחשה כתוצאה מביצוע הנדסי לקוי וזאת ללא קשר למכתב התלונה אשר נתקבל בעירייה בחודש אוקטובר״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר