סערת הנשיקה בגמר מונדיאל הנשים מגיעה אל בית המשפט: שחקנית נבחרת ספרד, ג'ני הרמוסו, העידה היום (שלישי) כי נשיא ההתאחדות לכדורגל לשעבר, לואיס רוביאלס, נישק אותה "שלא בהסכמה". כעת השופט שחוקר את האירוע, פרנסיסקו דה חורחה, יצטרך להחליט האם להעמיד את רוביאלס לדין פלילי.
כזכור, במהלך חודש ספטמבר הגישה כדורגלנית אלופת העולם תלונה רשמית נגד רוביאלס על "תקיפה מינית" לאחר שנישק אותה על השפתיים על הפודיום במהלך טקס הענקת הגביע, לאחר שנבחרת ספרד ניצחה את אנגליה בגמר המונדיאל.
2 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו בכניסה לדיון
ג'ני הרמוסו בכניסה לדיון
הרמוסו בכניסה לדיון
(צילום: Pierre-Philippe MARCOU / AFP)
האירוע, שהתרחש בעת ששחקניות אלופת העולם עלו על הבמה לקבלת מדליות הזהב, רגע לפני הנפה, עורר תגובות נזעמות בספרד וברחבי העולם. רוביאלס סירב תחילה להתפטר מתפקידו, ואף התעקש שהנשיקה הייתה בהסכמה, אך לאחר מכן התנצל על האירוע ואמר: "עשיתי טעות".
בעקבות העדות היום, יצטרך בית המשפט במדריד להחליט האם ישנן מספיק ראיות על מנת להעמיד לדין את רוביאלס בגין תקיפה מינית. "עכשיו הכל נמצא בידי טחנות הצדק, זה כל מה שאני יכולה לומר", אמרה הרמוסו לכתבים בדרכה החוצה מהדיון.
2 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
רובילאס והרמוסו במהלך הטקס בגמר הגביע
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
כדורגלנית העבר סילבי ז'אן על תקרית הנשיקה: בושה, פשוט בושה. בא לנו להקיא מזה
(צילום: שמוליק דודפור)
עדותה של כוכבת נבחרת ספרד נמשכה כשעתיים וחצי ולפי דיווחים בתקשורת הספרדית טענה השחקנית, בדומה לטענותיה בעבר, כי הנשיקה מצד הנשיא לשעבר בשום שלב לא הייתה בהסכמתה וכי הייתה "בלתי צפויה. הרגשתי פגיעה וקורבן לתוקפנות, מעשה אימפולסיבי, סקסיסטי, לא במקום וללא כל הסכמה מצידי. במילים פשוטות, לא כיבדו אותי".
בדיווח נוסף פורסם כי בדיון נטען כי השחקנית "חוותה לאחר האירוע ובדרך חזרה לספרד מצב של הטרדה מתמדת מצד 'הצדדים הנחקרים', מה ששיבש את חייה הרגילים וגרם לה לחרדה ולמצוקה". ההחלטה האם להעמיד את נשיא ההתאחדות לשעבר לדין פלילי תתקבל, כמובן, גם על סמך צילומי הטלוויזיה מהאירוע.
העדות של הרמוסו היום הסתמכה על עדות אחרת שנתנה לפני מספר חודשים למערכת התביעה בספרד, שדלפה לתקשורת. רוביאלס, שעלול לספוג מאסר של עד ארבע שנים במקרה שיורשע, ממשיך להכחיש את ההאשמות נגדו. בריאיון שהעניק לפני מספר חודשים לעיתונאי פירס מורגן, הוא טען ש"הנשיקה לג'ני הרמוסו הייתה חסרת משמעות. את אותה נשיקה בדיוק אני נותן לבנות שלי".