מנהל סיעת הציונות הדתית קרא להצטרף למחאת המילואימניקים מול משרד רה"מ

אורי בנק, מנהל סיעת הציונות הדתית בכנסת קרא למילואימניקים שיבואו לאוהל המחאה בימים הקרובים • בהודעה שנשלחה מטעמו נכתב: "המילואימניקים שיצאו מעזה דורשים פתרונות של החלת ריבונית ישראלית על עזה" • ממפלגת הציונות הדתית: "לבקשת מספר לוחמים וכמזדהה עם מסרים אלה, בנק מסייע להם"

מאהל המחאה של חיילי המילואים. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

פרסום ראשון: מנהל סיעת הציונות הדתית קרא בהודעות בתפוצה רחבה להצטרף למחאת המילואימניקים והתנדב לסייע למוחים. 

הקמת אוהל מילואימניקים מול משרד רה"מ // יוני ריקנר

בנק קורא לשלוח כמה שיותר חיילי מילואים למאהל בימים הקרובים. המחאה, שיצאה היום לדרך על רקע דילול הכוחות ברצועה, נועדה לדרוש מהממשלה להשלים את המשימה בעזה ולא לסגת. כמו גם לקדם פתרונות כמו הגירה מרצון והחלת ריבונות ברצועה. בהודעה שנשלחה מטעם בנק והמחאה היום נכתב כי "המילואימניקים שיצאו מעזה דורשים פתרונות מדיניים אמיתיים - של הגירה מרצון והחלת ריבונות ישראלית על שטח עזה. צריך לשלוח לשם כעת ובימים הקרובים כמה שיותר מילואימניקים. פנו לאורי בנק".

בימי שגרה בנק הוא מנהל סיעת הציונות הדתית בכנסת שהעומד בראשה הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ', המשמש כחבר הקבינט המדיני ביטחוני, בו מתקבלות ההכרעות לעניין ניהול המערכה בעזה. אלא שכעת בנק מפנה את הלחצים אל מול משרד ראש הממשלה בשמם של מילואימניקים רבים שדורשים לא לעצור את המערכה עד להכרעה וכן להחיל ריבונות על חלקים ברצועה.

אורי בנק מנהל סיעת הציונות הדתית בכנסת, צילום: ליאור מזרחי

לשאלת "ישראל היום" על השתתפות במחאה מתוך הממשלה ונגדה על ידי מנהל הסיעה נמסר ממפלגת הציונות הדתית: ״אורי בנק לא פועל נגד הממשלה. המאהל המדובר הוא של לוחמים בשירות מילואים שיצאו מעזה ודורשים פתרון אמיתי לעזה ביום שאחרי המלחמה. לבקשת מספר לוחמים וכמזדהה עם מסרים אלה, בנק מסייע להם. בנק נמצא בשירות מילואים מתחילת המלחמה ויחד עם חבריו המילואימניקים הוא מבקש לחזק את ממשלה לסיים את המלחמה בחמאס בניצחון חד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר